Beantwoord

Dual Cam app automatisch geinstalleerd

• 11 januari 2017
  • 8 reacties
  • 203 Bekeken

Plotseling installeerde een app genaamd 'Dual Cam' zich automatisch op mijn Samsung Galaxy S7. Hoort deze app bij het Android besturingssysteem of kunnen derden onbetrouwbare software op mijn S7 installeren.
icon

Beste antwoord door Tom 13 januari 2017, 13:35

Hoi @rienvandermeer, ik heb even een collega van Samsung laten meekijken! Hij geeft aan dat dit een toestelupdate is geweest vanuit Samsung (camera app). Je hoeft je dus geen zorgen te maken! 🆒
Bekijk origineel

8 reacties

Badge +5
Als ik Google op die app lijkt hij gewoon in de Play Store voor te komen en dus zou deze veilig moeten zijn. Als je hem niet gebruikt, verwijder hem dan gewoon maar weer.
Klopt, die heb ik ook in de Playstore zien staan. Maar degene die bij mij vanzelf geinstalleerd werd staat er niet tussen.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Rien,

Kun je misschien een screenshot plaatsen van de app? Ik begrijp dat het deze Dual Camera app niet is? Dit was degene die ik via Google als resultaat kreeg, maar in de Play Store staan er nog een aantal met eenzelfde soort naam. Kun je aangeven welke het is, eventueel met link?

Heb je misschien een virusscanner op jouw toestel? Dan kun je eventueel een scan draaien om zeker te zijn dat er niets onbetrouwbaars op jouw telefoon geïnstalleerd is.

We horen het graag van je, we gaan dit mysterie ontrafelen! 😉
Dat is 't 'm nou juist:

Ik kon wel heel snel maar duidelijk zien dat er een app met de naam 'Dual-Camera' werd geïnstalleerd maar deze is mij niet bekend. Ik vroeg me af of het een Samsung (S7) ondersteunende app zou kunnen zijn, die je mss niet kan zien.
O... en Nee die Dual camera app was het ook niet...
Reputatie 5
Hoi @rienvandermeer, ik heb even een collega van Samsung laten meekijken! Hij geeft aan dat dit een toestelupdate is geweest vanuit Samsung (camera app). Je hoeft je dus geen zorgen te maken! 🆒
Aahhh... fantastisch dat jullie dat even voor me hebben uitgezocht. Dank je wel!
Reputatie 7
Badge +20
Hi rienvandermeer,

Graag gedaan namens mijn collega's! 🙂

Reageer