Beantwoord

E-mail Galaxy S6 verzendt alleen via Wi-Fi

• Doet lekker mee
  • 10 reacties
Hallo,

sinds een tijdje heb ik het probleem dat ik geen e-mails meer kan versturen vanaf mijn smartphone als ik niet op een Wi-Fi netwerkt zit. Ik heb mijn instellingen handmatig ingesteld volgens de instructie van ZeelandNet (IMAP) (https://forum.zeelandnet.nl/e-mail-10/filmpje-e-mail-instellen-op-android-15) maar ik heb het ook geprobeerd aan de hand van een topic hier op het forum (POP3) (https://forum.t-mobile.nl/samsung-362/e-mail-handmatig-instellen-op-samsung-galaxy-s6-edge-zeelandnet-257255). Helaas werkt het op geen enkele manier voor mij. Als ik het instel volgens de manier van het T-Mobile forum dan mislukt de verificatie telkens en komt er in beeld te staan dat er geen beveiligde server is en werkt mijn e-mail helemaal niet, op de manier van ZeelandNet kan ik dus alleen versturen via de Wi-Fi.

Ik hoop dat er iemand is die mij hiermee kan helpen. 🙂
icon

Beste antwoord door Wem15 10 november 2015, 15:24

Hallo allemaal,

iedereen heel erg bedankt voor de hulp. Ik heb op dit moment een oplossing gevonden. Ik gebruik nu de SMTP-server van mijn Gmail account en daardoor kan ik gewoon vanaf mijn primaire e-mailadres e-mails verzenden vanaf welk netwerk dan ook.

Het probleem is dus opgelost. 😃

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Zou je het eens willen proberen met K9 Mail? De standaard email app heeft nogal eens kuren, vooral op non-Gmail adressen.
Bedankt voor je reactie ShadowLea. Ik heb het zojuist geprobeerd met K9 Mail, zowel met de IMAP als POP3 instellingen. Maar als ik op het mobiele netwerk zit dan willen mijn e-mails nog steeds niet verzenden, helaas. Er is wel een tijdje onderhoud geweest aan het mobiele netwerk hier in de regio waardoor we hier sinds vorige week een 4G-verbinding hebben, zou dat nog mee kunnen spelen?
Niemand die het weet? Heb dit probleem op mijn eerdere Samsung Galaxy (S2, S4) smartphones niet gehad.
Reputatie 6
Badge +12
@Wem15,

Nee, onderhoud aan de zendmast van T-Mobile heeft niets te maken met het feit dat jij je e-mails er niet uitkrijgt. Zou je voor de zekerheid eens al je instellingen willen plaatsen? (uiteraard zonder wachtwoord te noemen!)
@Dave670,

Hier al mijn instellingen.

IMAP

Inkomende server:

E-mailadres: *******@zeelandnet.nl
Gebruikersnaam: *******@zeelandnet.nl
Wachtwoord: ********

IMAP-server: mail.zeelandnet.nl
Beveiligingstype: SSL
Poort: 993

Uitgaande server:

SMTP-server: mail.zeelandnet.nl
Beveiligingstype: SSL
Poort: 465

Inloggen verplicht: uitgeschakeld (Ook ingeschakeld werkt het niet)
Reputatie 6
Badge +12
@Wem15,

Ik lees op verschillende websites dat je op een niet Zeelandnet netwerk moet verbinden met inloggen. Dan vul je bij gebruikersnaam je volledige zeelandnet e-mailadres in en het wachtwoord. Wil je dat nog eens proberen?

Indien dat niet werkt, wil je dan het hele account eens verwijderen en opnieuw aanmaken?
Reputatie 7
Badge +20
Hi Wem15,

Welkom op ons Forum!

Ik zie dat Shadowlea en Dave goed met je meedenken. Zou je de laatste tips van Dave kunnen uitproberen?

Wij zijn ook benieuwd of dat de oplossing is.
@Dave670,

helaas, ook dit alles zonder resultaat. Hij blijft dan komen met 'verificatie mislukt' als ik 'inloggen verplicht' ingeschakeld heb. Ik heb het ook nog geprobeerd via de SMTP-server van T-mobile. Dan kan ik wel e-mails verzenden via het mobiele netwerk, maar niet via Wi-Fi.
Reputatie 6
Badge +12
@Wem15,

Vreemd dat het nu nog niet werkt, als het goed is heb je bij Beveiligingstype ook SSL alle certificaten accepteren of TLS alle certificaten accepteren? Heb je deze ook al eens geprobeerd?
@Dave670,

ja ik vind het ook heel erg vreemd. Alles staat namelijk precies hetzelfde ingesteld als op mijn vorige toestellen en daarop werkt het wel gewoon. Ja heb dit zo staan, en ook geprobeerd, maar ook dan zonder succes.

Edit:

Ik heb zojuist mijn broertje zijn smartphone als Wi-Fi hotspot gebruikt zodat ik op een ander soort Wi-Fi netwerk zit als die van mijn e-mailprovider, en ook dan lukt het niet om de e-mail te verzenden of te verifiëren als ik 'inloggen verplicht' aanvink.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Wem15,

Wat balen dat het nog niet goed werkt! Ik heb nog even rondgevraagd bij mijn collega's of iemand een oplossing weet, maar helaas weten we hier geen duidelijke oplossing voor. Wat ik wel voor je kan doen is een afspraak inplannen met een expert van Samsung! Je wordt dan telefonisch benaderd door Samsung voor een 'remote control' afspraak. Een expert van Samsung gaat dan in het toestel live meekijken om het probleem op te lossen. Meer informatie over deze mogelijke Samsung Smart Tutor afspraak kun je in dit topic vinden.

Als je hier interesse in deze afspraak hebt, kun je mij in een privébericht een alternatief nummer sturen waarop je bereikbaar bent (het is namelijk niet zo handig als Samsung belt op het toestel waar het probleem mee is), het IMEI-nummer en modelcode (bijvoorbeeld Samsung I9500 Galaxy S4) van het toestel waarmee je dit probleem ervaart en welke dag + tijdstip (tijdsblok van 2 uur) je bereikbaar bent.

Ik hoor het graag van je!
Hallo allemaal,

iedereen heel erg bedankt voor de hulp. Ik heb op dit moment een oplossing gevonden. Ik gebruik nu de SMTP-server van mijn Gmail account en daardoor kan ik gewoon vanaf mijn primaire e-mailadres e-mails verzenden vanaf welk netwerk dan ook.

Het probleem is dus opgelost. 😃
Reputatie 7
Badge +15
Hey Wem15,

Fijn dat je een oplossing hebt gevonden en bedankt voor het delen hiervan! 😃 Hier hebben anderen natuurlijk ook wat aan.

Laat je het aan ons weten als we nog iets voor je kunnen doen?
En helaas, wederom werkt het niet. Mijn vader heeft een S7 gekocht (en zit bij dezelfde internetprovider en ook bij T-Mobile) en de instellingen zijn exact hetzelfde maar bij mij werkt het niet en bij hem wel...
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Wem15,

Je eigen oplossing bij de eerste keer dat het probleem opdook heeft het probleem dus niet opgelost deze ronde?

Op het forum van Zeelandnet zelf staat een heel duidelijk stappenplan om de e-mail in te stellen. Ik ga ook Samsung Webcare nog even aan hun mouw trekken of zij dergelijke problemen herkennen.

Laat even weten of het met in de instructie nog gelukt is!
Reputatie 2
Hoi Wem15,

Wat een gek probleem! Kun je kijken of je de nieuwste Android software updates hebt op je telefoon via Instellingen > Toestel-info > Software-update? Kun je dan navigeren naar Instellingen > Batterij > Batterijverbruik > Meer > Batterijverbr. optimalis. en daar E-mail uitschakelen? Hoe gaat het dan?

Groetjes,

Wendy
Samsung Webcare

Reageer