Beantwoord

E-mail verzenden met attachment (foto) lukt niet

• 8 juni 2018
  • 4 reacties
  • 2618 Bekeken

Als ik een e-mail aanmaak op mijn Samsung galaxy J3 (2017) telefoon en er een enkele foto aanhang kan ik die niet versturen. Hij blijft in de outbox staan en geeft aan: uploaden. Zelfs na een dag is hij nog niet verzonden. Een gewoon e-mailtje zonder foto verzend hij wel. Wat gaat er fout?
icon

Beste antwoord door ShadowLea 8 juni 2018, 16:38

Welke email app gebruik je (Gmail, standaard email, etc), en welke email provider?(wat staat er achter de @ in je mail? Gmail.com, Outlook.com, live.com, ziggo.nl, kpn.nl etc)

Er zit een limiet aan hoeveel MB's je kan verzenden per email. Dit limiet is afhankelijk van de app, jouw email provider, en die van de ontvanger.

De meeste email providers zijn blijven hangen in 2001, en kunnen maar 5MB ontvangen of verzenden. Ditto voor bepaalde apps. Tegenwoordig zijn foto's vrij groot, tot wel 20MB. Die kun je dus niet altijd emailen.

Als je de standaard 'e-mail' app gebruikt, die werkt niet echt lekker. Heb je een Gmail adres, gebruik dan de officiele Gmail app. Outlook/live/hotmail adressen werken beter in de officiele Outlook app. De rest werkt het beste in K9 Mail of Aqua Mail.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Welke email app gebruik je (Gmail, standaard email, etc), en welke email provider?(wat staat er achter de @ in je mail? Gmail.com, Outlook.com, live.com, ziggo.nl, kpn.nl etc)

Er zit een limiet aan hoeveel MB's je kan verzenden per email. Dit limiet is afhankelijk van de app, jouw email provider, en die van de ontvanger.

De meeste email providers zijn blijven hangen in 2001, en kunnen maar 5MB ontvangen of verzenden. Ditto voor bepaalde apps. Tegenwoordig zijn foto's vrij groot, tot wel 20MB. Die kun je dus niet altijd emailen.

Als je de standaard 'e-mail' app gebruikt, die werkt niet echt lekker. Heb je een Gmail adres, gebruik dan de officiele Gmail app. Outlook/live/hotmail adressen werken beter in de officiele Outlook app. De rest werkt het beste in K9 Mail of Aqua Mail.
Dank voor je antwoord.
Ik gebruik Gmail, de standaard app die op mijn recent gekochte toestel zit. Mijn provider is T- mobile.
Nu lukt het vreemd genoeg weer wel een berichtje met aangehechte foto te versturen.
Ik had die dag eerst 4 foto's aangehect aan een berichtje doorgestuurd, wat wel lukte, maar daarna kon ik geen enkele foto meer versturen. Is het mogelijk dat ik naast een maximaal aantal MB's per bericht ook maar een maximaal aantal MB's per dag kan versturen bij T-mobile? Of zou het een tijdelijke storing bij T-mobile kunnen zijn geweest?
Reputatie 7
Badge +9
Je zit qua T-Mobile sowieso qua limiet vast aan je databundel. Emails tellen mee als dataverbruik. Maar Gmail zelf heeft geen dagelijks email limiet. (Als je emailt via Gmail, dan is je email provider Gmail, wat van Google is.)

Het kan natuurlijk inderdaad ook gewoon een storing zijn geweest. 🙂 Of dat bij T-Mobile of bij Google was is niet te achterhalen, helaas.

Hou het even in de gaten; mocht het nog een keer niet lukken, laat het vooral weten, dan zoeken we verder!
Dank.
Als het nog eens fout gaat meld ik me.

Reageer