Beantwoord

Een back-up maken van de gegevens op je Samsung Galaxy S6 (Edge)

Badge
  • T-Mobile Expert Kennisbank
  • 35 reacties
Hoe maak ik een back-up van mijn gegevens op de Samsung Galaxy S6 (Edge)?
icon

Beste antwoord door RuudO 29 juli 2015, 08:26

Bij de meeste mobiele telefoons wordt een software-programma meegeleverd waarmee je gegevens kunt synchroniseren met je pc. Voor de Samsung Galaxy S6 (Edge) is Samsung Kies beschikbaar. Plaats de CD-Rom met Samsung Kies in je pc of download de laatste software versie op: http://www.samsung.com/nl/support/usefulsoftware/KIES/

1 ► Dubbelklik op het icoon van de gedownloade software

2 ► Vink 'Ik ga akkoord met de bepalingen van de licentieovereenkomst aan'

3 ► Volgende

4 ► I agree

5 ► Next

6 ► Install

7 ► Close
Samsung Kies wordt geïnstalleerd.

8 ► Klaar? Vink 'Samsung Kies starten' aan

9 ► Voltooien

10 ► Sluit het toestel aan met de bijgeleverde USB-kabel.
Als de verbinding niet automatisch wordt opgezet, controleer de verbinding en kies Verbindingsfout oplossen.
De Samsung Galaxy S6 (Edge) is nu gekoppeld met de pc.

Back-up maken van de Samsung Galaxy S6 (Edge)

11 ► Start 'Samsung Kies'

12 ► Back-up/herstellen

13 ► Vink de gewenste onderdelen voor de back-up aan en scroll naar beneden

14 ► Back-up

De back-up wordt gemaakt, dit kan even duren.

15 ► Kies Voltooid als de backup klaar is.

Back-up terugplaatsen op de Samsung Galaxy S6 (Edge)

16 ► Kies Herstellen

17 ► Vink de gewenste onderdelen voor herstellen aan en scroll naar beneden

18 ► Klik op Herstellen

De back-up wordt terugezet, dit kan even duren.

18 ► Kies Voltooid als de back-up is teruggezet.

Bekijk origineel

12 reacties

Badge
Bij de meeste mobiele telefoons wordt een software-programma meegeleverd waarmee je gegevens kunt synchroniseren met je pc. Voor de Samsung Galaxy S6 (Edge) is Samsung Kies beschikbaar. Plaats de CD-Rom met Samsung Kies in je pc of download de laatste software versie op: http://www.samsung.com/nl/support/usefulsoftware/KIES/

1 ► Dubbelklik op het icoon van de gedownloade software

2 ► Vink 'Ik ga akkoord met de bepalingen van de licentieovereenkomst aan'

3 ► Volgende

4 ► I agree

5 ► Next

6 ► Install

7 ► Close
Samsung Kies wordt geïnstalleerd.

8 ► Klaar? Vink 'Samsung Kies starten' aan

9 ► Voltooien

10 ► Sluit het toestel aan met de bijgeleverde USB-kabel.
Als de verbinding niet automatisch wordt opgezet, controleer de verbinding en kies Verbindingsfout oplossen.
De Samsung Galaxy S6 (Edge) is nu gekoppeld met de pc.

Back-up maken van de Samsung Galaxy S6 (Edge)

11 ► Start 'Samsung Kies'

12 ► Back-up/herstellen

13 ► Vink de gewenste onderdelen voor de back-up aan en scroll naar beneden

14 ► Back-up

De back-up wordt gemaakt, dit kan even duren.

15 ► Kies Voltooid als de backup klaar is.

Back-up terugplaatsen op de Samsung Galaxy S6 (Edge)

16 ► Kies Herstellen

17 ► Vink de gewenste onderdelen voor herstellen aan en scroll naar beneden

18 ► Klik op Herstellen

De back-up wordt terugezet, dit kan even duren.

18 ► Kies Voltooid als de back-up is teruggezet.
werkt voor geen meter op windows 8, zodra ik mijn S6 aansluit krijg ik 1 of andere vage melding over smartswitch, als je dat installeert verbreekt hij de verbinding en zegt dan niet ondersteunt apparaat.
kortom kies ondersteunt de S6 om 1 of andere reden niet.:?
Reputatie 6
Badge +13
Goedenavond @Toontje61

Welkom op de T-Mobile Community! :)

Klopt. Als je de S6 hebt, dan moet je inderdaad gebruik maken van Samsung Smart Switch.
Dat is nieuw sinds de aankondiging van de S6.
Downloaden kan hier.
Windows
Mac

Groetjes,
Leroy
Is het dan helemaal niet meer mogelijk om de S6 te back-uppen met een programma zoals Samsung Kies?
hoe kan ik een backup maken van mijn galaxy s6 heb kies geprobeerd en smart switch maar laptop op 2 stuks kan ik mijn telefoon niet zien enkel batterij laad daar wel op met orgineel snoer en snel laden lukt helemaal al niet meer en batterij is steeds snel leeg.
zo kan ik hem ook niet aanbieden voor service omdat ik dan alles kwijt ben weer.
dus wat moet ik en kan ik doen om alles weer naar normale stand te krijgen zodat ik hem gewoon weer kan opladen en backup maken en dan te resetten en alles er op nieuw opzetten :?:?:?:?
Reputatie 5
Hoi cskapelle,

Ik begrijp heel goed dat je graag eerst een back-up maakt van al je bestanden en foto's vol met herinneringen voordat je het toestel ter reparatie opstuurt! Onhandig dat het Smart Switch programma je toestel niet herkent. Kun je eens proberen om zodra je het toestel hebt aangesloten het menu van boven naar beneden te swipen? Je ziet dan een melding staan in de trant van 'Verbonden met USB'. Wanneer je hierop klikt kun je de optie 'Gebruik als media-opslag' kiezen. Wanneer je dit hebt gedaan zou de computer je toestel moeten kunnen zien.

Is dit niet het geval? Dan raad ik je aan om het eens via een andere computer dan wel laptop te proberen.

Houd je ons op de hoogte? Mochten wij nog ergens bij kunnen assisteren dan doen wij dit met alle liefde!:)
Hoi Tom heeft op 3 laptops aangesloten en de usb werkt niet bij service punt van kpn heeft er naar gekeken en alles geprobeerd backup maken van contacten gedaan maar helaas contacten niet opgeslagen dus kwijt foto's kwijt dus een droefenis monteur zegt software fout die er niet uit gaat zo er was maar een raad opsturen hij kon dat niet doen omdat het toestel van T-mobile is
Reputatie 7
Badge +20
Hey Cskapelle,

Uit jouw bericht wordt me niet direct duidelijk of je de tip van Tom nog had geprobeerd? Je had ook redelijk snel gereageerd, dus ik acht de kans dat je eroverheen hebt gelezen aannemelijk. Hij gaf dit nog aan, zou je dit in ieder geval nog kunnen proberen? : "Kun je eens proberen om zodra je het toestel hebt aangesloten het menu van boven naar beneden te swipen? Je ziet dan een melding staan in de trant van 'Verbonden met USB'. Wanneer je hierop klikt kun je de optie 'Gebruik als media-opslag' kiezen. Wanneer je dit hebt gedaan zou de computer je toestel moeten kunnen zien."

Mocht het allemaal geen baat hebben, dan moet je telefoon helaas toch ter reparatie zonder back-up. Je hebt geen oudere back-up van je gegevens, bijvoorbeeld van een paar maanden geleden? Dan heb je in ieder geval nog het één en ander opgeslagen.

Meer over het aanmelden van je reparatie vind je terug op deze pagina. Hier staan onder andere de voorwaarden en hoe zo'n reparatieprocedure verloopt.

Als je nog vragen voor ons hebt, dan horen we het graag van je!
Als ik probeer dat scherm te krijgen staat er geen usb bij ik kan gewoon niks meer en door veel dingen geprobeerd te hebben gewoon veel kwijt maar ga van avond even naar goes T-mobile winkel dan moet die ook nog maar even kijken .
Maar als er een naar kijkt die hele dagen niks anders doet dan die dingen repareert mag ik toch aan nemen dat die echt wel weet wat er kan en niet kan ..as een monteur bij kpn centrum die dat deed en niet in een of andere winkel .
Maar vanavond hoor ik wel wat er gaat gebeuren dan
Reputatie 5
Ha cskapelle

Ook in de T-Shop staan wij met de armen gespreid om je verder helpen. Mochten wij van het T-Mobile forum nog ergens bij kunnen assisteren geef dan gerust een gil!
Telefoon is inmiddels opgestuurd in T-mobile winkel lukte het ook niet conclusie dan moet hij terug dus wachten tot telefoon terug komt van reparatie
Reputatie 7
Badge +19
Hi cskapelle,

Dankjewel voor de terugkoppeling. Hopelijk wordt je toestel snel gerepareerd en krijg je hem weer goedwerkend terug. Houd je ons op de hoogte? Wil graag horen hoe het is gegaan.

Reageer