Beantwoord

Email- en Whatsapp instellingen op Samsung Galaxy S4 mini ?

beste allen,

Op mijn nieuwe  Samsung Galaxy S4 mini heb ik een stuk of 10 emailadressen ingesteld. Ik heb de indruk dat hij nieuwe emails pas binnenhaalt als ik zelf de Inbox van dat account open. Als ik dit pas een uur later doe, krijg ik ook pas dan de email. Ik hoor ook geen piepje bij nieuwe emails. Kan ik mijn emailinstellingen zo wijzigen dat mijn gsm emails meteen (b.v. elke minuut) binnenhaalt en ik dan ook een piepje te horen krijg?

Whatsapp berichten komen wel snel binnen, met piepje, maar ik kan dan niet zien dat het een Whatsapp bericht is omdat het Whatsapp icoontje op het beginscherm geen cijfer laat zien ("1" > er is 1 nieuw bericht) en omdat het piepje dezelfde is als bij binnenkomende SMS'en (hierbij laat het iccoontje "Berichten" wel een cijfer zien met het aantal nieuwe SMS'jes. Kan ik Whatsapp zo instellen dat hij wel het aantal nieuwe berichten laat zien bij het Whatsapp icoontje op het beginscherm?

Ik ben nogal digibeet (maar gebruik email/sms/whatsapp veel voor mijn werk).

Bedankt!
Arjen
icon

Beste antwoord door iamPuk 13 april 2014, 17:40

Onderaan het toestel Links van de home button. Als je daar op tikt dan krijg je een klein menuutje met de optie instellingen.

Bekijk origineel

16 reacties

Sorry, verkeerde forumgedeelte. Ik post dit ook in het Samsung gedeelte.
Je moet als je dat nog niet gedaan hebt achtergrond sync aanvinken.  dan word op de achtergrond de mail gecontroleerd en indien nodig opgehaald.

Dit geeft natuurlijk wel een hoger verbruik van data.....  ook de insteling van wifi moet zodanig ingesteld staan dat het toestel ook met het scherm uit de wifi openhoud anders haalt het toestel geen data op in standby.
Dag John,

Bedankt. Waar vink ik die achtergrond sync aan? En waar verander ik de WiFi instellingen?
Systeeminstellingen - draadloos - netwerken.

Het kan op het toestel iets ander genoemd zijn.     Alle instellingen vind je trouwens ook in de handleiding van het toestel.....
Reputatie 6
Badge +13
@ArjenN

Of de balk omlaag slepen, en dan op die 3 blokjes met 2 streepjes rechts boven in drukken. 
Druk op Synch. Als ie groen is dan staat ie aan. 🙂
Lolz,

Kwist nie dat een Samsung dat ook had :)   gaat een stuk makkelijker ja 🙂
Dag Leroy,

Bedankt. Die knop Sync (tussen 'slim sluimer' en 'vliegtuigstand') stond echter de hele tijd al aan. Dus daar kan het niet aan liggen dat email zo traag binnenkomt. Met mijn oude Blackberry ging dat echt veel sneller.
Reputatie 6
Badge +13
@ArjenN

Misschien ligt het aan je synchronisatieschema.
Deze kan om de 5, 10, 15, 30, 1uur, 2uur, 4 uur en 1 maal per dag mails ophalen.
Hij staat automatisch op 15, dus dat kan verklaren waarom jouw mails later aankomen. 

Zou je het account willen verwijderen door naar de mail app te gaan.

Vul opnieuw de gegevens in.
Daarna kom je op een pagina uit die zegt: Accountopties

Synchronisatieschema: 5 minuten
Schema tijdens piektijd: 5 minuten
Email Synchroniseren: Check
Stuur melding wanneer email binnenkomt: Check

Als het goed is moet ie nu sneller berichten ophalen! :)

Groet Leroy, 
Leroy, bedankt voor je hulp, het werkt super nu. :-) Via instellingen > accounts > email > instellingen (onder "algemene instellingen") > emailaccount openen kon ik al m'n 10 accounts wijzigen zonder ze opnieuw te hoeven instellen.

Nu alleen het Whatsapp probleem nog: hoe kan ik Whatsupp zo instellen dat het icoontje op het beginscherm verandert als er een nieuw Whatsappje binnen is (door b.v. een cijfer te laten zien)? Allleen zo weet ik of het een Whatsappje of een emailtje is want volgens mij kan ik niet verschilende piepjes instellen voor beide.

Bedankt!
Reputatie 6
Badge +13
@ArjenN

Graag gedaan! :)

Je kunt geen cijfertjes laten zien bij Android. Maar je kunt wel verschillende geluidjes instellen. 
Dat doe je door: Whatsapp > Instellingen > Meldingen >Meldingsgeluid. 

Je kunt wel instellen dat als er een berichtje binnenkomt, dat er dan een pop-up komt, waardoor je direct kunt terug reageren. 
Dat doe je door: Whatsapp > Instellingen > Meldingen > Meldingen > kies 1 van de 4 opties die jij het fijnst vind. 

Groet Leroy, 

Dag Leroy,

domme vraag misschien maar hoe kom ik in Whatsapp > Instellingen ? Als ik Whatsapp open zie ik alleen staan: Gesprekken, Zoeken (loepje), Contacten (dat dingetje rechts). Onder Contacten staat dan nog: Whatsapp Delen, Hulp voor Contacten. Maar in een soort instellingenscherm kom ik niet.
Reputatie 5
Badge +13
Onderaan het toestel Links van de home button. Als je daar op tikt dan krijg je een klein menuutje met de optie instellingen.
sorry, gevonden. Eerst Whatsapp openen, dan het menuknopje linksonder... Wist niet dat die steeds een ander menu gaf.
Reputatie 6
Badge +13
@ArjenN

Fijn dat het met de verdere toelichting van iamPuk wel gelukt is! :)
En is het gelukt met het instellen van de beltoon? 
Lukt mij nog steeds niet om bij binnenkomst nwe whatsapp een geluidje erbij te zetten.
Wie helpt
Reputatie 5
@wvalkie wat vervelend dat het nog niet lukt om een geluidsmelding te krijgen bij een nieuw berichtje via WhatsApp.

Staat het geluid op je toestel wel aan? Van welk toestel maak je gebruik?

Heb je in WhatsApp -> Instellingen -> Meldingen het kopje 'Meldingsgeluiden aangevinkt? Als die aanstaat naast het geluid van je toestel dan zou je een geluidsmelding moeten ontvangen.

Laat je even weten wat de status is? Ik zie je berichtje graag tegemoet.

Reageer