Vraag

Email instellen

• 29 oktober 2016
  • 6 reacties
  • 335 Bekeken

Reputatie 2
Ik heb 4 dagen terug een Samsung Galaxy-smartphone S7 Edge in bezit.
Onder E-mail inkomende serverinstellingen kan ik alleen maar kiezen voor pop3 en niet voor de nodige imap.ziggo. Daardoor zal mijn E-mail mogelijk niet werken. Heeft iemand een oplossing hiervoor?

6 reacties

Reputatie 7
Badge +9
De standaard email app is niet geschikt (en niet bedoeld) voor non-Gmail adressen.

K9 Mail is een betere optie.
Niet helemaal waar. Ik heb mijn Ziggo mail ook (werkend) op de standaard Samsung mail app gekregen. Juiste instellingen zijn vindbaar op de website van Ziggo.
Reputatie 7
Badge +9
Ik zei "Niet geschikt", ik zei niet "Hij werkt nooit".
Wat versta je dan onder "niet geschikt"? Als alles gewoon naar behoren werkt, lijkt me dat de app wel degelijk geschikt is.

Maar goed, laten we niet afdwalen van de kern. Als ik het mij juist herinner heb ik zelf ook pop.ziggo.nl i.c.m. smtp.ziggo.nl gebruikt, maar dit weet ik niet zeker meer.
Wel zie ik bij mijn eigen instellingen nu IMAP staan.
Reputatie 7
Badge +9
Wat versta je dan onder "niet geschikt"? Als alles gewoon naar behoren werkt, lijkt me dat de app wel degelijk geschikt is.

Maar goed, laten we niet afdwalen van de kern. Als ik het mij juist herinner heb ik zelf ook pop.ziggo.nl i.c.m. smtp.ziggo.nl gebruikt, maar dit weet ik niet zeker meer.
Wel zie ik bij mijn eigen instellingen nu IMAP staan.

Volgens mij was ik toch vrij duidelijk.... :?

De app is er niet voor geschikt en niet voor bedoeld. Dat wil niet zeggen dat hij totaal niet werkt, alleen dat hij niet gegarandeerd 100% werkt bij iedereen.

Doet hij het niet, dan is dat de oorzaak.
Doet hij het wel, dan heb je mazzel, maar je bent absoluut de uitzondering, niet de regel.

Daarnaast moet je er ook even rekening mee houden dat elk toestel, elke CSC en elke firmware versie een andere versie van de email app heeft. Tenzij je een identieke firmware hebt, zijn de twee niet te vergelijken.
Je kunt handmatig de gegevens invoeren bij de email app dus niet automatisch en dus imap server kiezen moet je zowie zo altijd doen want als je pop3 kiest kun je email alleen beantwoorden als je thuis op de wifi zit en niet onderweg dus app openen instellingen en dan account toevoegen en handmatig instellen kiezen

En daar de gevens invoeren die op de site van ziggo staan onder imap server

https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/imap/instellen-android-smartphone/

Succes

Reageer