Vraag

error, sim kaart verwijderd

• 23 november 2014
  • 20 reacties
  • 1630 Bekeken

Ik onderhand mijn s4 voor een ruime 17 maanden tevens mijn eerste smartphone en ook voor het eerst een contract genomen destijds.
Tot van kort was mijn telefoon in top conditie, Helaas krijg ik nu sins een week of 2 geleden van tijd tot tijd de melding "simkaart verwijderd" soms 3 keer binnen 10min. En soms 1keer per dag of zelf helemaal niet.
u kunt zelf wel bedenken waarom dit zo vervelend is natuurlijk ik heb naar mijn weten alles wat een normaal gebruiker kan doen al gedaan van simpelweg uit en aan tot toestel naar fabrieks instelingen resette, helaas blijft het probleem zich voor doen.

DUS mijn vraag hoe los ik dit op? Zijn er misschien soms mensen met het zelfde probleem of ervaring wat betreft een oplossing want als dit erger word heeft mijn telefoon straks geen nut meer.

Mvg Albert Jan

20 reacties

Hoi NajaTrebla,
Ik heb sinds afgelopen vrijdag het zelfde probleem maar ben er achter dat het aan mijn simkaart licht.
Ik heb dus ook een nieuwe aangevraagd al vraag ik het mij af hoe dit zo maar kan mijn sim is ongeveer 9 maanden oud en nooit uit mijn telefoon geweest?
Ik heb hetzelfde problem volgens mij, soms aantal keren per dag krijg ik de melding "SIM kaart verwijderd. Kan uw SIM-kaart niet detecteren."
Ik dacht dat het aan mijn toestel lag of dat er een of andere update geweest was ofzo. @Richard100 hoe weet je dat het aan je SIM-kaart ligt ?
Reputatie 7
Badge +15
@ NajTrebla & @ Marco

Wanneer een fabrieksreset en het updaten van de software niet helpen kun je er met een kruistest van je simkaart achter komen of het aan je simkaart of wellicht aan je toestel ligt. Wanneer je jouw simkaart in een ander toestel doet en je deze melding te zien krijgt, dan ligt het aan je simkaart, je zou deze dan kunnen vervangen door er een te bestellen via My T-Mobile.

Als je een andere simkaart in jouw toestel doet en je krijgt dan deze melding, dan kan het te maken met een defect aan het toestel. Je toestel zou je dan ter reparatie aan kunnen bieden. Meer over reparatie, verzekeringen en garantie lees je op deze pagina.

Marco, van welk toestel maak je gebruik? :)

@ Richard

Ben je er ook via bovenstaande manier achter gekomen dat het door de simkaart kwam? Heb je, sinds je gebruik maakt van je nieuwe simkaart, de melding nog te zien gekregen?
Hoi @ AmyP....dank je voor de snelle reactie. Ik heb een Samsung Galaxy S4 GT-I9505.
Fabrieksreset zat ik ook aan te denken, alleen ik gebruik Good For Enterprise en dan moet ik deze opnieuw laten activeren vanuit de US, dat is niet zo fijn.
Kruistest....dan moet ik wel een toestel hebben waar een microSIM in kan, ik heb nog een oude Samsung Galaxy S2 liggen maar daar past deze niet in.
Het vreemde is gewoon dat het toestel normal functioneert en ineens krijg ik dan de error, na resetten van toestel is de error weer weg voor een aantal uren.
Reputatie 6
Hoi Marco,

Het is inderdaad een raar iets, het kan zijn dat de simkaartlezer in het toestel niet optimaal functioneert. Om dit even te testen kun je een kruistest met een ander toestel doen. Ik begrijp uit jouw bericht dat je nog een ander toestel hebt maar dat jouw simkaart niet past. Ik heb je daarom een simkaartadapter toegestuurd zodat je een kruistest kunt doen. Over 2-3 dagen ontvang je deze per post thuisgestuurd.
Laat je ons even weten hoe de simkaart in het andere toestel werkt?
Ik wacht op jouw berichtje 🙂
Dank je @chris076....ik moet wel zeggen dat ik na gisterenmiddag 16:00 ik de melding niet meer gehad heb.
Reputatie 6
Hoi Marco,

Graag gedaan natuurlijk!
Hopen dat dit een tijdelijk issue is geweest en het NOOIT meer terugkomt 🙂 Laat je het even weten als je toch weer een melding krijgt?
@Chris076....melding nog steeds niet gehad.
Reputatie 6
Badge +16
Hoi Marco,

Gelukkig! Zo zien we het graag. 😉
@Chris076....melding weer gehad aantal dagen achter elkaar. Met de ontvangen adapter zit mijn SIMkaart nu in mijn oude S2. Ik zal over aantal dagen bevibdingen doorgeven. Hoe is het eigenlijk met @NajTrebla?
PS: ik zie wel veel mensen met een S4 en dezelfde problemen?
@Chris076...op mijn SGS2 kreeg ik de melding niet, vandaag weer mijn SGS4 in gebruik genomen maar nu al paar keer melding gehad. Het lijkt dus niet aan de SIMkaart te liggen. Kan ik eventueel wel een nieuwe SIMkaart krijgen om te proberen, voordat ik mijn telefoon ergens ter reparatie aanbied ?
Ik heb geen garantie meer denk ik namelijk.
Het is niet alleen de S4 die getroffen is door dit probleem trouwens, ook andere devices hebben er last van.

Er zijn verschillende oplossingen, omdat niet voor iedereen het probleem in hetzelfde hoekje zit.
Heb je GPS altijd aan staan? Zou je eens willen testen of de telefoon blijft werken op het moment dat je dat uitgeschakeld hebt?
Maak je gebruik van een SIM PIN? Kun je die er eens afhalen?

Weet je hoe je naar het recovery menu kan booten? Zo ja: zou je daar eens willen kijken of de optie clear cache / wipe user data toevallig in het lijstje staat en dat willen verwijderen om te zien of dat nog verschil maakt? (Als je niet weet hoe je in recovery moet booten, kun je dat intypen in google, er zullen wel filmpjes van zijn denk ik. Of in elk geval een gedetailleerde uitleg. 🙂 )

Het kan ook zijn dat het een hardwaredefect is, in dat geval zul je inderdaad het toestel ergens ter reparatie aan moeten bieden. Maar ik zou denk ik eerst alle mogelijke oplossingen opzoeken op Google, het XDA forum, androidworld, google support cases etc. Pas op het moment dat er echt geen andere oplossing meer zou zijn, zou ik 'm ter reparatie aanbieden.

Laat maar weten of 1 van bovenstaande mogelijke oplossingen verschil maakt. Sommigen zijn hiermee geholpen, bij anderen ligt het ergens anders aan.
Dank j @Kaassausje......cache wipe/user data wipe gedaan vanuit recovery mode. SIM PIN eraf gehaald en GPS staat uit. Ik zal laten weten wat de resultaten zijn.
Helaas....net weer 2 keer de melding gekregen vlak achter elkaar. SIM zit weer in SGS2.
Reputatie 6
Hoi Marco,

Dat is natuurlijk balen! Om zeker te zijn, heb ik je de simkaart toegestuurd. Wanneer met deze simkaart het probleem nog bestaat, dan is een reparatie van de simkaartlezer zeer waarschijnlijk de enige oplossing. Maar even afwachten, over enkele dagen krijg je de simkaart thuis per post. Hou je ons op de hoogte?
Dank je @Chris076.................maar ik heb gisteren avond met de klantenservice gebeld en die gaven aan dat het aan de telefoon moet liggen. Dus ben ik vandaag naar de Fixables geweest en die sturen de telefoon naar Dynafix voor reparatie. Het zou binnen de garantie moeten vallen.
Volgens Danielle van de klantenservice kon ik mijn telefoon bij T-Mobile inleveren maar toen ik online reparatie aan wou melden met IMEI kreeg ik de melding dat de telefoon ergens anders vandaan kwam en dat ik hem niet via T-Mobile kon laten repareren. Dit klopt want ik heb toen verlengd via GSMWijzer.

Dus bedankt voor de SIMkaart maar voorlopig ben ik de telefoon kwijt voor 2-3 weken ben ik bang.
Telefoon vanmorgen weer opgehaald bij de Fixables in Amsterdam, is teruggekomen van Dynafix...gerepareerd als het goed is. Ik heb mijn oude SIMkaart weer geplaatst, hoop dat het opgelost is.
Met een beetje mazzel hebben ze het inderdaad opgelost. Zou je ons op de hoogte willen houden? 🙂
Probleem is dus niet meer terug gekomen gelukkig.

@Chris076 moet ik de simkaart weer terugsturen? Zo ja, waar naartoe?
Reputatie 6
Badge +16
Hey Marco,

Goed om te horen! Je hoeft de simkaart niet terug te sturen, deze kan je bewaren als back-up simkaart. Deze kan je zelf activeren als je huidige simkaart beschadigd of verloren raakt. 🙂

Reageer