Vraag

Firmware update Samsung Galaxy S3

Reputatie 2
Beste,

Ik heb bij T-Mobile een Samsung Galaxy S3 met een abonoment genomen. Hierop staat een branded firmware van T-Mobile. Voor de `orginele' firmware zijn er al diverse updates uitgebracht. Waarom is dit nog niet bij T-Mobile versie? 
Wanneer wordt er een update voor T-Mobile uitgebracht?

Mag je zonder de garantie te laten vervallen, de orginele versie van Samsung erop zetten?

19 reacties

Reputatie 6
Badge +12
Hallo bpssoft,

Wat voor update moet er zijn voor de S3 dan?
Heb zelf ook een S3 maar volgens mij zijn er nog geen updates voor.
Ik heb ook 'n abbonnement bij T-Mobile met 'n SGS 3
en heb inmiddels 2 updates binnen via kies?
Succes,jopi1049
Reputatie 6
Badge +12
Volgens Samsung komt binnen enkele weken de update voor branded toestellen!
dave kun je op me topic reageren danku
Reputatie 2
Ik heb ook 'n abbonnement bij T-Mobile met 'n SGS 3
en heb inmiddels 2 updates binnen via kies?
Succes,jopi1049

Welke versie heb je er nu opzitten?
Reputatie 2
In de update zouden de volgende zaken veranderd zijn:

- Gepersonaliseerde EQ in call instellingen
- Camera spraak herkenning – icon aangepast
- Camera voice recognition – actie terugkoppeling
- Camera – magic stick – 11 nieuwe opties
- Swype – werkt nu in de nieuwe google zoek veld
- Swype – werkt nu in de html adres veld
- Swype – verbeterde nauwkeurigheid
- Tekst berichtjes – attachment icoon naar links geplaatst
- Tekst berichtjes – tekst box smaller gemaakt
- Tekst berichtjes – achtergrond aan te passen
- Camera kreeg nieuwe firmware
- Nieuwe widgets – Splanner maand, Splanner task, splanner mini vandaag, digitale klok, all share cast
- Vanuit lock screen – start camera sneller op
- Geluid vervorming gereduceerd, nog niet geheel weg
- Audio applicatie instellingen – instellingen accessoires
- Email – replicatie tijden aangepast
- Email – tekst layout aangepast
- Schermopbouw lag probleem verder geadresseerd
- adjust screen tone
- Zoals op de bovenstaande foto al te zien, aan/uit lang ingedrukt houden extra opties geluid volledig uit / tril functie
- Gesprek historie, verschillende aanpassingen gedaan
- S planner – week overzicht aangepast
- Samsung More services – kijk even naar de gratis Samsung apps zoals photo editor, barometer, sport/activiteit apps. Nieuwe video editor
- Het probleem waarbij google apps niet kon verbinden met active sync is nu opgelost.
Reputatie 6
Badge +12
@bpssoft,

Deze update heb ik vandaag gehad !
Als het goed is kan jij deze nu ook ophalen. (Via OTA)
Hey,
ik zit ook al een tijdje te wachten (ik loop ondertussen al 2 firmware updates achter). Bij vodafone krijgen ze deze updates wel snel over OTA; ik heb echter nog geen van beide updates binnen (en kan ze ook niet via kies binnenhalen omdat die zegt dat ik al de nieuwste zou hebben). Ik ben benieuwd wat er precies mis gaat en hoe lang het gaat duren voordat dit opgelost is. Ik zou ook graag willen weten dat t-mobile hiermee bezig is, een E.T.A. zou ook zeer op zijn plek zijn in deze post/thread. 
mvg
H.
Reputatie 6
Badge +12
@E.H.

Wil jij je Basenummer eens posten hier?  (Firmware nummer)
Hier heb je alles wat je wellicht nodig zou kunnen hebben. Bedankt voor de snelle reactie en ik hoop spoedig te horen waar het fout gaat.

Baseband Version: I9300BOLE5

AP: I9300XXALE8
CP: I9300BOLE5
CSC: I9300TNLLE3

mvg
H.
Reputatie 6
Badge +12
@E.H.

Jij hebt een andere versie dan die ik heb op mijn Samsung Galaxy S3.

Ik heb namelijk Baseband Version:I9300XXLFB.  (Dit is vermoedelijk de nieuwere)

De reden dat jij hem nog niet hebt is mij onbekend, je zou de vraag kunnen neerleggen bij Samsung.
Dat klopt dat dat de nieuwere is. Echter heeft het niet veel met Samsung te maken. Samsung stuurt de firmware updates door naar de providers (zodat die een specifieke versie kunnen maken voor hun zogenaamde "ge-brande" toestellen en daarom is de release-date bij elke provider anders). De fout ligt dus ergens bij t-mobile (niemand die ik  ken heeft via t-mobile nieuwe firmwares binnen terwijl bij vodafone dit veel sneller is verlopen, dit kan ik persoonlijk bevestigen). Ik hoop dat er dus snel een oplossing komt (via t-mobile).

mvg
H.

p.s.
de enige andere oplossing zou flashen  met Odin zijn... dit doe ik echter liever niet omdat het mij niet duidelijk is hoe het dan zit met garantie etc.
Reputatie 6
Badge +12
@E.H.

Ik vind het toch vreemd dat jij hem niet hebt, waarschijnlijk heeft T-Mobile dan meer ''Baseband versies'' want ik heb een T-Mobile S3 en vandaag toch echt die update gehad, een bekende van mij met T-Mobile S3 heeft ook de update gehad.

De reden dat ik zeg vraag het Samsung is omdat hun de versies neerzetten in Kies en OTA dus hun kunnen aangeven of die al actief had moeten staan.
Helaas weet ik niet wat mijn oude Baseband versie was anders had ik die kunnen vergelijken.

Edit:
Heb zojuist begrepen van Samsung dat voor jou versie inderdaad nog geen update is! 
De versie die jij hebt is inderdaad een T-Mobile Branded versie.
Dankjewel voor de snelle reacties; ik ben echt benieuwd wat Samsung hierover te melden heeft (niet alleen voor mezelf maar ik ken ook nog anderen bij t-mobile die geen firmwares updates hebben gehad, zij hebben dezelfde baseband als ik). Ik zal hier op het forum blijven kijken voor een reactie.

mvg
H.
Reputatie 6
Badge +12
@E.H.

Het lijkt erop dat ik een toestel heb die ''blijkbaar'' niet T-Mobile Branded is, het CSC nummer van jou is sowieso T-Mobile Branded.
Mijn CSC Code is heel anders dan de jouwe, als ik de mijne Google staat er ook nergens een Provider bij.

Waarschijnlijk heb ik een soort Samsung toestel.
Jij hebt dus inderdaad een unbranded toestel (wat ik al dacht). Daarvoor komen de upgrades vrij snel inderdaad. Hoe zit het nu echter met de rest die dit niet hebben. Zoals ik al zei heeft vodafone (ook hun branded) toestellen al de update doorgestuurd.
Hoe lang zal het dan bij ons duren vraag ik me eigenlijk af (krijgen wij ze nog uberhaupt ooit?). 
Ook vraag ik me af of ik dus later pas die eerste krijg en dan weer kan wachten totdat de volgende (die ook al een tijd uit is) wordt aangeboden door T-mobile/Samsung. 

en tot slot: 
is het mij aangeraden om te blijven wachten? of kunnen we via Odin de updates halen? (als je ze via Odin erop zet krijg je dan later ook weer via t-mobile andere?) Hoe zit het met de garantie blijft die ongeschonden als je de updates via Odin doet? (als deze vervalt dan wacht ik ongeduldig nog op de officiele releases)

p.s.
ik ben benieuwd hoe de updates zullen lopen als JellyBean uit is (niet dat we daar een jaar op moeten wachten ofzo).

excuses voor de vele (beetje lange) posts; maar er heerst veel onduidelijkheid over deze updates, en het is voor iedereen beter als hier op deze plek de meest huidige en nuttige informatie (over zowel branded als unbranded toestellen) beschikbaar is.

voorlopig wachten dan maar... graag nieuwe informatie in deze post zetten (aangezien waarschijnlijk meer en meer mensen deze post in de gaten zullen blijven houden.

bedankt voor de hulp en snelle reacties,
mvg,
H.
Reputatie 6
Badge +12
@E.H.

Ik heb ooit begrepen dat als je via ODIN flasht je garantie gewoon intact blijft, mocht je hulp willen ik heb het vroeger met mijn S1 gedaan.
Het blijkt dat mijn versie te vinden is op internet, deze kan je dan downloaden en flashen.

Overigens staat die van T-Mobile er ook gewoon.

De reden dat ik een andere heb dan jou kan ik niet verklaren, de persoon die ik ken met een T-Mobile abonnement heeft op 1 of andere manier precies dezelfde versie als ik heb.

Inderdaad is de vraag hoelang het kan duren voordat je kan update via T-Mobile.

Via Odin kan je dus gewoon doen, heb zelf genoeg ervaringen en wil je gerust helpen!
Ja als Jilly Bean uit is kan je best een tijd moeten wachten op T-Mobile.

Je mag mij een PM sturen @E.H.
Reputatie 6
Badge +12
@all,

Goed nieuws: de Android 4.0.4 update voor de Samsung Galaxy SIII is nu ook beschikbaar voor de T-Mobile (TNL) versie. Updaten kan via FOTA (over the air) of via Kies. Download de laatste versie van Kies hier: http://mi8.ly/wsmbna (pc-link).

Bron: Samsung Nederland.
Ik heb hem ook al binnen (OTA)! 

Goed nieuws dus. bedankt voor alle hulp.

p.s.
nog beter nieuws ze hebben gelijk de goede update (dus 1 update overgeslagen). Perfect.

Reageer