Vraag

galaxy ace start steeds opnieuw op

Toon eerste reactie

98 reacties

Reputatie 4
@ bava

Welkom op het T-Mobile Forum!

Vervelend dat je problemen ervaart met jouw toestel! 😞 Ik wil je vragen om de stappen te volgen die ik in mijn vorige post heb aangegeven. Laat je even weten of dit het probleem oplost? 🙂
Hallo,
Ook ik heb inderdaad dat mijn Samsung Galaxy Ace regelmatig uitvalt.
Ik heb naar mijn simkaart gekeken en zag dat ik er een had met de 'oude nummers'.
Is er een mogelijkheid dat ik ook een nieuwe simkaart toegestuurd kan krijgen?
Bvd, Kim
Reputatie 4
@ Kiimberly!

Ik heb de klantgegevens die aan jouw forumprofiel zijn gekoppeld even bekeken en ik zie dat je gebruikt maakt van een nieuw type simkaart. Jouw simkaartnummer begint namelijk met 8931162112! 🙂 Mocht jouw vraag betrekking hebben op een ander telefoonnummer, laat dit dan even weten. Wanneer dit niet het geval is, dan raad ik je aan om de andere stappen te doorlopen. Laat je even weten of het is gelukt? 🙂
Ik heb precies hetzelfde probleem, mijn samsung galaxy ace valt 3 soms wel 4 x per dag uit. Ook heb ik vaak de laatste tijd dat hij als ik apps opstart steeds vanzelf die apps afsluit of zelfs het instellingen scherm afsluit, waardoor ik helemaal niks meer kan doen. Hebben meer mensen hier last van? Mijn simkaart is trouwens nog niet oud.
Reputatie 4
@ Quinnty

Welkom op het T-Mobile Forum! :)

Ik heb jouw klantgegevens even gecontroleerd en ik zie dat jouw simkaartnummer niet begint met 8931162112 maar met 8931162111. Dat wil dus zeggen dat je wel een oud type simkaart gebruikt. Ik heb daarom een nieuwe simkaart naar jou verzonden, deze heb je binnen 2 tot 3 werkdagen in huis. Laat je even weten of dit het probleem oplost? 🙂
Heb dit probleem ook al een tijdje, hopelijk werkt de tip van rsvm!
Laat het wel weten of dit werkt bij mij want normaal valt ie ook wel een paar keer per dag uit!
Reputatie 4
@ Haroldvdb

Welkom op het T-Mobile Forum!

Bedankt voor je reactie! Ik heb je even een PB verstuurd, ik zie jouw reactie graag tegemoet! 🙂
Dank zij hulp van  rsvm
valt de mobiel al langer dan 14 dagen niet meer uit.
Nu maak ik even een vreugde dansje ;)

Tip van rsvm

ga naar berichten
druk dan menu toets
dan instellingen
scroll helemaal naar beneden
en het vinkje infobericht activeren  uit zetten
laat het hier aub weten of het helpt
Reputatie 4
@ Happyman

Ik ben blij om te horen dat jouw toestel het nu nog steeds goed doet! 😃
Ik heb het vinkje uitgezet en het probleem is opgelost!!!!!!!
Dan maar geen NL alerts ontvangen.......
Misschien wodt het door T mobile ooit nog eens opgelost in een update......
@ WillemE

Heb ook een oude simkaart (begint met 89311)

Kan ik een nieuwe sim krijgen?
Reputatie 4
@ Oestra

Welkom bij de T-Mobile Community!

Goed dat je even contact zoekt. Ik zie dat je inderdaad gebruik maakt van een hele oude simkaart. Die zou voor problemen kunnen zorgen wanneer je hem in een smartphone gebruikt. Ik heb je daarom een vervangende simkaart gestuurd, die heb je binnen 2 werkdagen in huis en kan je activeren via My T-Mobile. Laat je even weten of het is gelukt en of de eventuele problemen hiermee zijn opgelost?
Reputatie 4
@ allen

Met behulp van de informatie die wij van jullie hebben gekregen hebben we contact gezocht met Samsung om het probleem dieper te onderzoeken. Uit tests is gebleken dat er een aantal toesteltypes zijn die dagelijks (meerdere keren) opnieuw opstarten door een bepaald signaal van het Cell Broadcast netwerk. Vandaar dat het uitzetten van deze functionaliteit ('infobericht') ervoor zorgt dat het toestel niet meer uitvalt. Dit probleem bestaat bij meerdere Nederlandse providers, telkens met dezelfde toestellen. Het gaat om de volgende toestellen:

- Galaxy Ace VE (S5830i of S5839i als het een T-Mobile toestel is)
- Galaxy Y Pro (B5510)
- Galaxy Y (S5360)

Voor deze toestellen gaat Samsung daarom nieuwe T-Mobile software uitbrengen. Wij krijgen deze binnenkort binnen om te testen en na goedkeuring zal de nieuwe software snel beschikbaar zijn. Mocht je een van de bovenstaande types toestellen hebben, dan kan je tot die tijd de volgende stappen doorlopen:

Kies voor 'Berichten' > druk op de menu toets > 'Instellingen' > 'Infobericht activeren' (dit vinkje moet worden weggehaald; deze optie moet dus uitstaan.

Wanneer je een ander toestel gebruikt, waarbij de bovenstaande stappen er ook voor zorgen dat het toestel niet meer uitvalt.. dan ontvang ik graag een privébericht van je met de volgende informatie:

- IMEI-nummer van het toestel (*#06# intoetsen in je toestel, dan wordt dit nummer automatisch weergegeven)
- De software-versie van het toestel (*#1234#)

Mocht je nog vragen hebben, dan kan je deze natuurlijk altijd aan mij stellen! Ik wil jullie bij deze in ieder geval bedanken voor alle input en feedback tot zover, hier hebben wij zeer veel aan gehad!
Hoi beste WillemE

Is deze software met de tijd dan te downloaden voor deze toestellen?
Zelf heb ik de Galaxy Y Pro (B5510)

Met vriendelijke groet.
Reputatie 4
@ Happyman

Dat klopt! Deze software kan jij dan inderdaad downloaden! 😉
Super.......🆒

Keep us informed
Ow deze week is die toch weer 2x spontaan uitgevallen en weer opnieuw opgestard,
hoop dat het hier bij blijft :) en vandaag ook weer 1x
Reputatie 4
@ Happyman

Hmm dat is vervelend om te horen! 😞 Ik neem aan dat 'infobericht activeren' nog steeds staat uitgeschakeld? Je zou het toestel even terug kunnen zetten naar de fabrieksinstellingen. Dit is om de zoveel tijd wel verstandig om te doen. Via deze link kan je zien hoe je dit kunt doen. Laat je even weten of het is gelukt?
Oke gedaan , dus nu even weer afwachten....
Laat het je wel weten...groetjes.:)
Reputatie 4
@ Happyman

Dat is goed! Ik ben erg benieuwd! 🙂
Nou weer ff dikke week verder en alles blijft het nu goed doen,
ook terug zetten naar  fabrieksinstellingen gedaan , hoop troep
is nu weg en dat is soms beter ja , dank voor de tip WillemE
Reputatie 4
@ Happyman

Bedankt voor je terugkoppeling! Het is inderdaad aan te raden om het toestel om de zoveel tijd terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Goed om te horen dat je toestel nu weer naar behoren functioneert! 🙂
Reputatie 4
@ allen

Even een update met betrekking tot het reboot issue: vorige week zijn de T-Mobile software-updates voor de S5839i (Galaxy Ace VE) en B5510i (Galaxy Y Pro) goedgekeurd. Deze updates zijn waarschijnlijk binnen nu en een week beschikbaar. Gebruikers van deze toestellen kunnen het toestel via Samsung Kies updaten. Wij horen graag van jullie of dit gelukt is!

Samsung is momenteel nog bezig met de software-update voor de S5360 (Samsung Galaxy Y). Wanneer er meer bekend is over deze update zullen wij jullie vanzelfsprekend informeren.

Reageer