Beantwoord

galaxy s plus alarm of ringtone gaat steeds automatisch aan

Help,
De laatste paar dagen begint mijn telefoon elke keer te toeteren.

Ik krijg het niet uit zonder de telefoon uit te schakelen. Ik kan niet vinden wat het is (oproep, alarm of iets anders??).
Het gebeurt altijd tijdens een telefoongesprek maar soms ook spontaan, als ik niks doe. Wat is dit en hoe krijg ik dit uit??

Groetjes Wendie
icon

Beste antwoord door Ruben01 2 februari 2012, 17:09

@wendi

Als je bovenin de statusbalk naar beneden schuift, staat naast het logo van automatisch draaien een optie met melodie, als je die indrukt kun je hem zetten op stille stand. Ook kun je naar instellingen - geluid - stille stand, die kun je dan aan of uit vinken. Anders kun je altijd kijken op de T-Mobile Toestelhulp, daar staat ook heel veel informatie over alle toestellen 🙂.
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

7 reacties

Reputatie 6
@wendi

Als je bovenin de statusbalk naar beneden schuift, staat naast het logo van automatisch draaien een optie met melodie, als je die indrukt kun je hem zetten op stille stand. Ook kun je naar instellingen - geluid - stille stand, die kun je dan aan of uit vinken. Anders kun je altijd kijken op de T-Mobile Toestelhulp, daar staat ook heel veel informatie over alle toestellen 🙂.
@[url=" https:=]wendi[/url]

Als je bovenin de statusbalk naar beneden schuift, staat naast het logo van automatisch draaien een optie met melodie, als je die indrukt kun je hem zetten op stille stand. Ook kun je naar instellingen - geluid - stille stand, die kun je dan aan of uit vinken. Anders kun je altijd kijken op de [url=" http:=]T-Mobile Toestelhulp[/url], daar staat ook heel veel informatie over alle toestellen 🙂.

Hoi Ruben,
bedankt voor je reactie maar dit is niet wat ik bedoel.
Tijdens een gesprek gaat de telefoon rinkelen alsof die overgaat (wat dus niet zo is want ik ben in gesprek) en dat stopt niet meer totdat ik de telefoon volledig uitschakel.
Dit rinkelen begint ook wel eens spontaan, zonder aanleiding als ik de telefoon niet eens aan het gebruiken ben.
Het vervelende is dat ik geen idee heb wat dit is, ik heb alles al nagekeken, het is geen oproep, geen bericht, geen wekker signaal of andere reminder. Het lijkt wel een soort alarm en het is niet uit te krijgen.
Ik heb mijn hele instellingen menu al door geploegd maar ik kan niks vreemds vinden, het is vorige week ook zo maar opeens begonnen, daarvoor had ik geen enkel probleem met mijn toestel.
Ook op internet kan ik niet vinden wat dit is en wat ik er aan kan doen (al weet ik ook niet zo goed waar ik op moet zoeken).
Ik hoop dat je hier ook een antwoord op hebt.
Reputatie 6
@wendi

Het beste advies wat ik dan kan geven is, om even via samsung kies op de computer een backup te maken en dan je toestel terug zetten naar fabrieksinstellingen.
Dergelijk gedrag wordt bijna altijd veroorzaakt door een App (applicatie)
Buienalarm is daar zo’n voorbeeld van.
Deze stuurt een melding als er neerslag naar je onderweg is.
Niet bij alle toestellen werkt deze App naar behoren en veroorzaakt dan dergelijk ongewenst gedrag.
Reputatie 7
Badge +17
@Ger uut Bèèk 👏🏻 Fijn antwoord. Zeker voor mensen die nu nog hulp nodig hebben.
dit soort tips kan iedereen helpen. Hopelijk is het probleem van @wendi al netjes is opgelost. Zie datum van onderwerp.😉
Reputatie 3
Zelfs de belastingdienst hanteert voor particulieren een kortere verjaringstermijn (van “slechts” 5 jaar) ...
Al 7 jaar een toeterende telefoon is dus echt niet normaal: om gek van te worden, denk ik.
Gelukkig weet @Ger uut Bèèk nu de oplossing voor @wendi te vinden!
Reputatie 7
Badge +20
Dank voor het meedenken! Tips zijn natuurlijk altijd welkom!

Aangezien dit wel een heel oud topic betreft gaat er nu een slot op.