Vraag

Galaxy S plus spontane restart en sms probleem

• 3 november 2011
  • 32 reacties
  • 2413 Bekeken

Ik heb sinds óngeveer 2 maanden een iabonnement met een Samsung Galaxy S plus. Sinds ingebruikname wel erg vaak problemen met het toestel c.q. netwerk.
Regelmatig start het toestel uit zichzelf opnieuw op met als gevolg dat er geen netwerkverbinding meer is. Het enige wat dan nog helpt, is het toestel helemaal uitzetten en daarna weer opstarten. Na enige tijd is er vervolgens weer verbinding (voor zo lang het duurt). Daarbij gebeurt het (natuurlijk) bijna altijd tijdens gebruik van het toestel, en dus worden vaak mijn bewerkingen afgebroken met als gevolg weer opnieuw beginnen. Begin dit inmiddels toch wel beu te worden......
Daarnaast geeft het sms-en vaak problemen: Bij het verzenden van een sms krijg ik negen van de tien keer de melding dat het verzenden "mislukt" is. Het opnieuw verzenden van het bericht gaat daarna vaak wel goed, alleen blijken dan regelmatig maar halve berichtjes door te komen. Ra, ra.......
Na het lezen van meerdere probleemgevallen op het forum lijkt het hier mogelijk om een SIM-kaart probleem te gaan?..........Wellicht ligt dat probleem ook hier aan ten grondslag, of........?
Ik hoop dat het probleem verholpen kan worden, want echt heel veel plezier heb ik er zo ook niet van.

Patrick

32 reacties

Reputatie 6
@pat98
Ik heb voor de zekerheid een nieuwe simkaart voor je aangevraagd. Deze ontvang je binnen enkele dagen. Laat je me weten of het probleem is opgelost, nadat je de simkaart hebt geactiveerd?
Bedankt voor de snelle reactie. Vandaag nieuwe SIM-kaart ontvangen. Zodra ik de SIM heb vervangen en deze een periode heb getest, laat ik weten of de problemen voorbij zijn.
Ik heb exact hetzelfde probleem m.b.t. de spontane restarts; Ik heb ook sinds 2 maanden een internetabonnement op een Samsung Galaxy S plus. Telefoon start regelmatig opnieuw op met als gevolg geen internetverbinding meer. Handmatig uitschakelen is de enige remedie. SIM kaart is al jaren oud, dus ik vermoedt hetzelfde probleem.. Erg vervelend.
Reputatie 5
@JMTomas
Welkom op het T-Mobile Forum!

Ik zie dat je op 7 november hebt gebeld met T-Mobile Klantenservice en dat er een simkaart is uitgestuurd. Wil je laten weten of de problemen zijn verholpen met de nieuwe simkaart?
ook ik heb precies hetzelfde probleem. Spontane herstart waarbij daarna geen pincode ingevoerd hoeft te worden. bellen werkt dan wel, maar geen internetverbinding meer. Bij handmatig restarten is het probleem weer opgelost. @webcare: zou mijn probleem veroorzaakt kunnen worden door de simkaart?
Van de problemen die op dit forum worden besproken heb ik helaas ook last. automatisch herstarten van mijn toestel, sms berichten die telkens niet verzonden worden en de laatste tijd haalt mijn mobiel ook de beltonen vam verschillende berichten en oproepen door elkaar. Ook als ik bijvoorbeeld een facebookmelding krijg, wordt er spontaan een nummer gestart. Wat kan ik hier aan doen en hoe krijg ik een nieuwr simkaart? alvast bedankt!
Reputatie 6
@danovic en saarr
Ik kan niet met zekerheid zeggen dat dit aan de simkaart ligt. Wel heb ik jullie voor de zekerheid een nieuwe simkaart toegestuurd. Deze ontvangen jullie binnen 3 werkdagen.

Laten jullie weten of het probleem, nadat de nieuwe simkaart is geactiveerd, is opgelost?
Ook ik heb dit probleem sinds ik een t-mobile simkaart heb.
De telefoon valt af en toe uit, en start automatisch weer op. Nadat de telefoon opnieuw is opgestart hoef ik niet opnieuw de sim-unlock code in te voeren. Ook moet ik het netwerk opnieuw activeren door middel van een configuratie bericht van t-mobile. Ik heb de telefoon al gereset , maar dit werkt niet.
Voorheen werkte de telefoon prima (met een telfort simkaart).
Nu lees ik op dit forum dat ik waarschijnlijk een nieuwe simkaart nodig heb. Hoe zou ik deze moeten aanvragen? Toch lijkt mij dit vreemd, ik heb de simkaart namelijk pas 2 maanden.
Mvg,
Koen
Ook ik heb beide problemen: spontane herstart telefoon waarna ik geen netwerkverbinding meer heb. Tot voor kort hoefde ik bij deze spontane herstart niet opnieuw mijn pincode in te voeren. Na deze spontane herstart heb ik geen mobiel internet meer en moet ik de telofoon helemaal opnieuw opstarten om dat te verhelpen. Daarnaast ook vaak melding mislukt na het verzenden van een smstje. Eerste probleem doet zich al vanaf het begin voor, maar wordt nu steeds vaker, wel aantal keer per keer per week.
Ik heb de overstap gemaakt naar een Galaxy S plus en ben er tot op heden nog niet blij mee. Het toestel wat ik kocht is inmiddels bij de leverancier omgeruild en ik heb nu dus een tweede (nieuw) toestel. De door andere omschreven problemen komen me zeer bekend voor. Herstarten, geen service, kaartfout ed. Ik heb een duo sim en beide kaartjes om de beurt geprobeert (ja de andere bleef dan uit). Beiden gaven dezelfde verschijnselen, terwijl de kaartjes in een tweede en derde toestel geen problemen gaven. Bij andere (geleende) simkaarten (in totaal drie andere geprobeerd) gaf het toestel geen problemen. Ik kan niet tot een andere conclusie komen dan dat het aan de combinatie van toestel en kaartjes ligt. HELP
Ik wil niet lastig zijn ofzo.. Maar ook ik heb dit probleem met mijn galaxy s plus.

Ik heb het toestel sinds 28 december en gelijk in de eerste half uur dat ik hem had was hij al vanuit zich zelf gerestart..

Maar mijn toestel loopt ook op de domste dingen hartstikke vast waardoor ik hem ook weer uit moet zien te krijgen..
Vaak heb ik ook time out met mijn internet in de market etc.

Kan iemand mij hier ook mee helpen?
Reputatie 6
@koen123, josine81 en wntofje
Excuses voor deze late reactie! Ik heb voor jullie een nieuwe simkaart aangevraagd.

@sander56
Ik zie dat je al een nieuwe simkaart hebt. Is het probleem opgelost?
ook ik heb last van het probleem dat de samsung galaxy S Plus regelmatig herstart en dan geen internet netwerk meer heeft. Uitschakelen en opnieuw opstarten is dan de enige oplossing.
hoe kan dit opgelost worden?
Drie keer raden, ik heb hetzelfde probleem met de mijne.
Behalve dan het spontane opnieuw opstarten.
@Raymond
Ik heb de nieuwe simkaart vrijdag ontvangen en gelijk in mijn mobiel gedaan.
Helaas heb ik nog steeds hetzelfde probleem.
Toch ligt het echt aan t-mobile, met telfort had ik dit probleem niet (met hetzelfde toestel).
Er zijn ook wel veel mensen met hetzelfde probleem met de samsung galaxy s plus moet ik zeggen.
Nog meer ideeen?
Ook mijn Samsung Galaxy S heeft last van die spontane herstarts. Wel is er direct weer verbinding met het netwerk, m.a.w. opnieuw opstarten is niet nodig. Wat nog vervelender is, is dat het startscherm regelmatig aanblijft en dus niet na enige tijd op zwart gaat, zoals eigenlijk hoort. Logischerwijs stroomt de batterij als een razende leeg.....

Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn en wat er aan te doen is? Opnieuw opstarten en aan/uit-knop kort indrukken werkt niet, heb ik al gemerkt.
@ Ries / Raymond: enige tijd geleden heb ik een nieuwe simkaart ontvangen. Hiermee is het probleem alleen maar verergerd, komt nu bijna dagelijks voor. (Spontane herstart waarna geen mobiel internet meer, tenzij ik m herstart). Eerder was dit ongeveer 1x per week.
Zijn er nog oplossingen? Is er wellicht nog een ander type simkaart te proberen? Anders zou ik graag weer terug gaan naar mijn oude simkaart.

MVG,
@ Ries / Raymond: enige tijd geleden heb ik een nieuwe simkaart ontvangen. Hiermee is het probleem alleen maar verergerd, komt nu bijna dagelijks voor. (Spontane herstart waarna geen mobiel internet meer, tenzij ik m herstart). Eerder was dit ongeveer 1x per week.
Zijn er nog oplossingen? Is er wellicht nog een ander type simkaart te proberen? Anders zou ik graag weer terug gaan naar mijn oude simkaart.

MVG,

Mijn probleem is uiteindelijk opgelost door een factoryreset en een update naar 2.3.6. Blijkbaar dus toch geen sim-probleem....
1 Maart de Samsung Galaxy S plus ontvangen 1 week prima gewerkt.

Nu gaat het toestel constant uit en start dan weer op maar zonder een pincode te vragen

alleen als WiFi aan staat...

lijkt erop dat het al 3 maanden bekend is bij Samsung, blijkbaar nog niet genoeg klachten gehad, ik baal er goed van!

http://www.samsungworld.nl/nl/support/category/01000000/tickets/8365

heeft dus ook niet met de SIM te maken lijkt me en als het bij Samsung al bekent is waarom levert T-mobile deze toestellen dan nog?

of is het bij T-Mobile nog niet bekent?
Reputatie 2

MVG,

Mijn probleem is uiteindelijk opgelost door een factoryreset en een update naar 2.3.6. Blijkbaar dus toch geen sim-probleem....

Hallo, ik heb ook soortgelijke problemen......start ongeveer 2x per dag spontaan op...moet alles weer handmatig instellen. Mijn foon is intussen wel ge update naar 2.3.3 maar ik heb een hele oude sim kaart.
Zou een nieuwe sim kaart een oplossing zijn en/of toch opdaten naar 2.3.6?

Groetjes, Rifkah
Samsung Galaxy S 19000 tegelijk met mijn vrouw gekregen, vorig jaar februari. Bij mijn vrouw geen problemen, bij mij sinds 2 maanden alleen maar gedoe. Valt helemaal uit in de stand-by stand. Batterij loskoppelen is altijd nodig. De ene keer doet hij het dan weer goed, andere keren ben ik alles kwijt, contacten, foto's, muziek, instellingen etc. Zelfs het geluid is al eens helemaal uitgevallen. Soms ben ik "slechts" een deel van de boel kwijt, bijvoorbeeld de opmaak van mijn bureaublad. Intussen gebruikt het toesel zo veel energie dat ik batterij 2x per dag op moet laden. Een taskkiller (mag eigenlijk niet bij Android) zet ook geen zoden aan de dijk.

Al drie keer in de T-Mobilewinkel geweest, nieuwe SIMkaart, 2x fabrieksinstellingen en niets helpt. Gisteren ergens anders nieuwe software erop laten zetten. Liep binnen een paar uur 2x vast. Antivirussoftware helpt ook niet.

Komt dus niet door de SIMkaart of de software, maar wat dan wel? Ben inmiddels zeer bedreven in het opnieuw instellen van de gegevens, mede dankzij een back-up op het wel erg trage Samsung Kies, maar het kost me nog steeds minstens een uur per keer.

Heb ik gewoon een ander toestel nodig en heb ik daar na 14 maanden nog garantie op?
Ook ik heb het probleem, toestel is inmiddels 1 jaar oud, steeds vaker resets, en ik heb al firmware 2.3.6 draaien mt kernel 2.6.35.7-perf spi@dell162#1 een nieuwere versie is er niet.  heb al avast eropgezet en op een virus laten scannen, is er ook niet,
Er is genoeg ruimte vrij, ik heb geen software gevonden die de telefoon kan controleren op software errors.
Want volgens mij is er een conflict tussen de Galaxy S plus en de firmware.
Ook als je gaat googelen zie je veel problemen met spontane resets en daarna de geen service melding.
Uit en aan is dan de enige optie,

Had ook gelezen dat het een accu probleem kon zijn, dus die heb ik ook al vervangen zonder resultaat.
Reputatie 5
@jfj1 wat vervelend dat je problemen ervaart met je toestel. Ik zie dat je al van alles hebt geprobeerd. Zou je eens willen testen of het uitschakelen van Cell Broadcasting invloed heeft op dit probleem? Laat het even weten! 🙂
Cell Broadcasting heeft geen invloed, of je via wifi of g3 werkt maakt niet uit, Ik denk (omdat ook het probleem op buitenlandse sites bekend is) het een ontwerp fout is in de S plus.
Mijn roaming staat uit (standard)  pakket ggevens aan...  netwerk modus auto stand GSM/WCDMA.. netwerk operator tmobile.. alles staan conform de wensen/eisen van Tmobile.
Geen vpn instellingen, geen tethering,
het is iets in het toestel zelf, waarschijnlijk een bug waar ze niets meer aan doen gezien de "ouderdom" van het toestel (hoewel de mijne nog geen 1,5 jaar oud is)
@ jfj1

Erg vervelend dat je deze problemen ervaart! 😞 Hoe vaak valt het toestel per dag uit? Heb je al een keer een factory reset geprobeerd? Maak dan wel een back-up van je gegevens, maar ik wil je vragen om deze back-up nog niet meteen terug te zetten op het toestel. Ik ben namelijk benieuwd of het probleem ook opspeelt wanneer je toestel 'leeg' is.

Via deze link staat beschreven hoe je dit kunt doen. Laat je even weten of het is gelukt?

Reageer