Beantwoord

Galaxy s10+ flashen naar branded software?

• 26 februari 2019
  • 7 reacties
  • 159 Bekeken

Ik vroeg me af of het mogelijk is om een unbranded PHN versie van de s10+ te flashen naar de originele T-Mobile versie van de Android pie software als ik deze straks binnen krijg. Dit om gebruik te kunnen maken van de netwerkoptimalisaties. Ik ben bekend met het proces en weet van de risico's.

Verder: het klopt dat originele software flashen met Odin geen invloed heeft op de garantie, toch?
icon

Beste antwoord door ShadowLea 5 maart 2019, 17:58

Het toestel is nog niet uit, dus er is ook nog niemand die het heeft kunnen proberen. Daarnaast gaan de meesten niet naar branded, maar juist andersom.

In principe moet het wel gewoon kunnen. Branded is ook gewoon officiele firmware, en KNOX tripped alleen als je onofficiele firmware installeert.

Hou alleen rekening met bootloader versies.

Je garantie ben je sowieso niet kwijt als je aan de firmware sleutelt, per EU Directive 1999/44/CE. Alleen defecten waarvan ze kunnen aantonen dat de software modificatie de oorzaak is (bijv overhitting door overclocking) heeft een effect op de garantie. Ze kunnen hooguit zeuren en moeilijk doen, maar je hebt vanuit de EU gewoon je rechten.

Odin is een tool van Samsung's dev team zelf.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Het toestel is nog niet uit, dus er is ook nog niemand die het heeft kunnen proberen. Daarnaast gaan de meesten niet naar branded, maar juist andersom.

In principe moet het wel gewoon kunnen. Branded is ook gewoon officiele firmware, en KNOX tripped alleen als je onofficiele firmware installeert.

Hou alleen rekening met bootloader versies.

Je garantie ben je sowieso niet kwijt als je aan de firmware sleutelt, per EU Directive 1999/44/CE. Alleen defecten waarvan ze kunnen aantonen dat de software modificatie de oorzaak is (bijv overhitting door overclocking) heeft een effect op de garantie. Ze kunnen hooguit zeuren en moeilijk doen, maar je hebt vanuit de EU gewoon je rechten.

Odin is een tool van Samsung's dev team zelf.
Helder @ShadowLea. Ik wilde naar branded vanwege de netwerkoptimalisaties die t mobile belooft. Echter heb ik op een forum gelezen dat veel mensen beweren dat deze netwerkoptimalisaties onzin zijn en dat het niet uit maakt of je een branded of unbranded versie op je telefoon hebt staan. Hoe denk jij hierover?
Reputatie 7
Badge +9
Ik sluit mij daar volledig bij aan, die netwerkoptimalisaties zijn weinig meer dan marketingpraat. Er wordt geld verdient met de extra apps die in de Branded firmware zitten, dat is de hoofdreden voor branded firmware sinds SIMlocking niet meer mag van de EU

Daarnaast zit je met het probleem dat hotfixes regelmatig worden overgeslagen, omdat het proces om branded firmware te ontwikkelen en uit te rollen meer geld en werk is dan ze in een bugfix willen steken. En dat levert nogal eens problemen op, vooral bij een gloednieuw toestel waar de kinderziektes nog niet uit zijn.
Reputatie 4
Badge +6
Zoals ik altijd doe.
Lekker unbranded gaan, moest is 4maanden wachten op een update op de note 9, toen maar lekker unbranded versie er opgezet via odin en de ota's werken super
Bedankt allebei! Dan ga ik de unbranded versie er maar lekker op laten. Top! 🙂
Reputatie 4
Badge +6
@draggie8 Er staat standaard een Branded T-Mobile versie er op.
@fluxsystem Nee hoor, want ik heb de telefoon bij mobiel.nl besteld i.c.m. T-Mobile abbo. Nu nog hopen dat ik de telefoon vrijdag binnenkrijg! Het blijft nog even spannend...

Reageer