Beantwoord

Galaxy S4 laadt wel via USB kabel, maar geen PC connectie mogelijk

Sinds een korte tijd heb ik een Samsung Galaxy S4 en laadt deze altijd op via de bijgeleverde Micro USB kabel en de stekker.
Vandaag voor het eerst wilde ik via Samsung Kies het een en ander synchroniseren. 
Het probleem is als volgt: Zodra ik mijn micro USB kabel aansluit op de USB poort, krijg ik wel op mijn telefoon een bericht dat mijn telefoon aan het opladen
is, maar een data USB verbinding is niet mogelijk. 

Nu wil ik graag aan T-mobile vragen wat te doen. Ik heb reeds Kies gedeinstalleerd, opnieuw geinstalleerd (allerlaatste versie), de computer en de telefoon gereset en het resultaat blijft hetzelfde. Een USB data verbinding is niet mogelijk. 
Wat kan ik hier aan doen, zodat ik wel mijn data kan downloaden ?

Ik hoop snel van u te horen.
icon

Beste antwoord door RazerGuy 22 juni 2013, 01:27

Heb je de USB-Probleem oplosser van Kies al eens geprobeerd, maarja die zal ook niet werken. 
Download deze drivers: http://developer.samsung.com/board/download.do?bdId=0000000700&attachId=0000000001

En installeer ze als Administrator, en sluit Kies even af voordat je dit doet, en kijk wat er nu gebeurt

Bekijk origineel

29 reacties

Reputatie 4
Herkent je PC de S4 wel?

Anders ga eens op je S4 naar Instellingen dan naar "Meer" ga naar "Toestel Info".
Scroll wat naar onder daar zie je "Buildnummer" staan, klik daar een paar keer op. (Meestal 7x in totaal, doe je het te veel, dan begint de teller gewoon opnieuw)
Dan zul je zien dan er iets staan dan je nog een paar klikken verwijderd bent van Dev mode (Ontwikkelaars Modus) je als je dat gedaan hebt ga je terug naar "Meer" daar zul je nu ook "Ontwikkelaarsopties" zien.

Klik daarop, scroll wat naaronder, en zet USB-Foutsporing aan. Kijk nu eens hoe de PC en Kies daarop reageren.

MVG
Lars

PS: Hier nog een snelle vid die ik heb gemaakt, je zult zien dat ik dev mode al aan heb dus ik hoef geen 7x te klikken.
http://www.youtube.com/watch?v=QZptvDe7VWg
Beste Lars,

Mijn PC herkent de telefoon in zijn geheel niet. Mijn oudere telefoon (Galaxy Tab P1000) herkent ie wel. Zodra die Tab aangesloten is op mijn USB poorten, functioneert deze gewoon. Mijn S4 daarentegen niet. Ik heb deze op meerdere poorten uitgeprobeerd. 

Ook heb ik de developers optie al geprobeerd. Zonder resultaat.

MVG Donald
Reputatie 4
Als hij wel oplaad, en de S4 herkent de PC, dan is het de PC, probeer eens bij Apparaat beheer te kijken terwijl de S4 aangesloten is, of er misschien Drivers niet geinstalleerd zijn.
Ik heb net nog even bij Mediamarkt een nieuwe USB/Micro USB kabel gehaald en het uitgeprobeerd. Zonder resultaat.

De S4 laadt wel op, alleen herkent de S4 de PC niet en ook visa versa. Normaal brandt er een LED als een USB wordt ingeplugd, maar bij de S4 gebeurd dat niet. Ik heb alle drivers geinstalleerd (de meest geupdate).
Reputatie 4
Oke, dus de S4 reageert ook niet op de PC.
Vreemd, je zou indd zeggen dat het aan de kabel ligt, maar het zal niet zijn dat al die kabels kapot zijn, als je gewoon kunt opladen is dus ook de USB-Port in je S4 niet kapot, dus zou het toch aan de PC moeten liggen, maar dat is ook niet zo, erg raar 😕
Als het aan de PC zou liggen:
1) zou er iets met de hardware moeten zijn:
a) de USB poorten heb ik allemaal uitgeprobeerd met zowel de S4 als de Galaxy Tab P1000. De
S4 doet niets, behalve opladen en de Tablet doet het zoals die behoort te doen (wordt door Kies herkend en kan dataoverdracht doen.
2) Zou het iets softwarematig moeten zijn:
A) Laatste Kies geinstalleerd, opnieuw opgestart, S4 aangesloten. Geen resultaat,
😎 Laatste drivers van Samsung UBS op mijn PC geinstalleerd, wederom geprobeerd, geen effect.

Dus dan zou het aan de kabels moeten liggen:
Heb de Samsung kabel uitgeprobeerd. Heb ook de nieuwe recharge/data kabel uitgeprobeerd met zelfde stappen...wederom niets.

Dus zodoende moet het wel iets zijn in de S4. Softwarematig misschien ?
Reputatie 4
Heb je de USB-Probleem oplosser van Kies al eens geprobeerd, maarja die zal ook niet werken. 
Download deze drivers: http://developer.samsung.com/board/download.do?bdId=0000000700&attachId=0000000001

En installeer ze als Administrator, en sluit Kies even af voordat je dit doet, en kijk wat er nu gebeurt
Zou het iets met de stroomvoorziening te maken kunnen hebben? Via mijn USB hub, die geen eigen stroomvoorziening heeft, werkt het nieuwe kabeltje niet, maar via de poort in mijn PC (die in de PC van stroom wordt voorzien) werkt het wel.

Hoop dat het helpt,

groeten,

Ted
Goed nieuws, uiteindelijk is alles toch gelukt met de drivers. Ik ben erg blij en kan nu alles op mijn nieuwe S4 zetten. Bedankt Lars en Ted voor jullie reacties.
Hee Donald, 
Ik heb dit nu ook.. heb een samsung galaxy s4 en als ik via de usb kabel mijn mobiel in de computer doe laad hij wel op, maar laat hij verder niks zien zodat ik fotos erop kan zetten ofzo. Hij laat op mijn mobiel dan wel 2 keuzes zien maar er gebeurt niks als ik die selecteer. 
Ik heb niet veel verstand van al die kabels.. ik zou wel graag hulp willen? 

Groetjes, Vera 
Reputatie 4
@ Vera230

Welkom op het T-Mobile Forum!

Goed dat je even contact zoekt! Heb je Samsung Kies wel op je PC geïnstalleerd? Via onze Toestelhulp pagina zie je hoe je gebruik kunt maken van Samsung Kies. Laat je even weten of het je nu wel lukt om bestanden over te zetten? Ik hoor het graag!
Na Samsung Kies te hebben geinstalleerd wil ook Kies mijn toestel S4 niet herkennen. Wat te doen?
Reputatie 7
Badge +9
@Bart Mudde

Het antwoord staat letterlijk in de 4e post boven jou....

Kies uitzetten,  Deze drivers: http://developer.samsung.com/board/download.do?bdId=0000000700&attachId=0000000001 Installeren als administrator. En als het dan nog niets doet even de PC herstarten.

@Bart Mudde

Het antwoord staat letterlijk in de 4e post boven jou....

Kies uitzetten,  Deze drivers: http://developer.samsung.com/board/download.do?bdId=0000000700&attachId=0000000001 Installeren als administrator. En als het dan nog niets doet even de PC herstarten.

Maar als dit nu ook niet helpt , zoals bij mij , Ik heb een toestel gekocht met een US flash ik krijg ook geen 4G op mijn toestel . nadat ik alles al heb gedaan krijg ik geen contact via de usb kabel wel opladen maar geen verbinding. Mijn Laptop reageert wel en ik krijg de melding dat wat ik heb aangesloten een fout heeft veroorzaakt met windows. Al diverse orginele kabels gebruikt maar helaas drivers opnieuw erop gezet ( zie berichten hierboven ) laptop opnieuw opgestart enz enz maar helaas .
Ik krijg wel verbinding via Kies air ( wifi) maar dan kan ik de Nederlandse PHN niet flashenEr staat nu een EVR op en deze is EE UK Branded. Pff 
Ron 
Reputatie 7
Badge +9
Wow, even terug. Je hebt een US toestel gekocht... en er EE UK Branded op geflashed om hem vervolgens in NL te gebruiken? 😕 Waarom zou je dat in godsnaam doen?

Heb je USB Debugging aanstaan? (Instellingen --> developers options. Als je die niet hebt 7x op "Build Number" onder Toestelinfo klikken)

Als dat ook niet helpt, zul je er mee naar een Service Center moeten. Dit is niet iets wat ik zo een twee drie op afstand kan doen. Die vind je hier: http://www.samsung.com/nl/support/location/supportServiceLocation.do?page=SERVICE.LOCATION (Je kan gewoon naar de Service Center als die in de winkel van een andere provider zit.)
Toestel gekocht op de zwarte markt in Beverwijk , bij een erkend verkooppunt ...
Kan er mee teruggaan en vragen of hun dit toestel kunnen flashen naar nederlands ...
Wel is het raar dat ik geen contact kan maken met de pc/laptop omdat er geen MTP op het toestel zit pffff kan geen instellimngen vinden om te kiezen wat ik wil met de usb of alleen laden of gebruiken als media.
Reputatie 7
Badge +9
De USB verbindingen verschijnen alleen als er een USB conenctie is gemaakt.

Je kan ermee terug gaan, maar je kan ook langs een officieel Samsung punt.

De USB verbindingen verschijnen alleen als er een USB conenctie is gemaakt.

Je kan ermee terug gaan, maar je kan ook langs een officieel Samsung punt.

Ja ik ga ermee terug is bij mij om de hoek  allemaal heel vreemd , en usb connectie is denk ik ook stuk want de S4 detecteert de kabel niet als USB...
Reputatie 7
Badge +9
Ik vermoed dat je een toestel hebt dat door iemand anders in ingelevert vanwege problemen. De zwarte markt doet dit váák, geretourneerde artikelen doorverkopen zonder de kwaliteit te checken.
Nee deze was nog verzegeld en gloednieuw , ik koop vaker bij deze personen en nooit problemen gehad , ik verwacht nu ook geen problemen. 
Hoezo ?? kun jij dan via het emei nummer zien dat deze eerder is verkocht dan ??
Reputatie 7
Badge +9
Nee, dat systeem heb ik geen toegang toe. Onafhankelijke winkeliers hebben meestal geen toegang tot de voorraad van branded toestellen uit andere landen. Daarom.
Na het lezen van bovenstaande heb ik nog een aanvullende vraag. Ook mijn pc herkende mijn telefoon niet en door bovenstaande handelingen uit te voeren is dit nu goed. Nu vraag ik me alleen af waarom mijn pc mijn telefoon als draagbaar apparaat ziet. Dit is van belang omdat ik wat foto's en video's gewist heb die ik wil proberen terug te krijgen. Op een ander forum las ik dat dit kan door middel van een bepaald programma, maar dan is het wel nodig dat mijn telefoon wordt gezien als massa opslagapparaat.

Kan iemand mij helpen?
Reputatie 7
Badge +9
Omdat Google USB Mass Storage in Android ICS 4.1.2 al heeft verwijderd, en geen plannen heeft dit ooit terug te brengen.

En dáárom moet je je bestanden dus opslaan op een MicroSD. (Of een cloud).

Als je toestel geroot was, had je misschien nog wat gekund. Nu valt er helaas niets te doen.
Dat is dan jammer. Ik was bezig foto's en video's te uploaden naar mijn Dropbox maar in mijn ongeduld heb ze al van mijn telefoon verwijderd. De foto's zijn wel in mijn Dropbox gezet maar mijn video's niet.

Ik maak dus wel degelijk een back-up van mijn bestanden, alleen ging ik dit keer iets te voortvarend te werk 😞.

Bedankt iig voor je reactie.
Reputatie 6
Hoi G.J. Hendriks,

Jammer dat je jouw video's kwijt bent 😞 Misschien is het een idee om voor de toekomst automatisch een backup te laten maken van nieuwe foto's en/of video's met dropbox? Je kunt ook aangeven dat dit alleen via WiFi mag om datategoed te besparen.

Reageer