Vraag

Galaxy S4 loopt continu vast na vervanging scherm

• 3 februari 2016
  • 4 reacties
  • 147 Bekeken

Nadat afgelopen weekend mijn scherm kapot is gegaan, waardoor er geen beeld meer was, heb ik het scherm afgelopen maandag laten vervangen. Na de vervanging startte de samsung helemaal niet meer op. Gisteren ben ik teruggegaan, waarna de reparateur wat dingen heeft nagezocht. Hij kwam er niet echt goed uit, maar vermoedde dat het te maken had met een corrupte Micro Sd kaart. Hij heeft het gisterenavond idd gedaan, maar vandaag loopt hij steeds vast, valt uit. Het lijkt wel of hij warm wordt. Ik heb inmiddels geprobeerd in de veilige modus een factory reset uit te voeren, maar dat lukt niet. Hij geeft een OS warning aan. Enig idee wat dit kan zijn? Het toestel is uit oktober 2014.

4 reacties

In aanvulling op vorige bericht lijkt het erop dat de telefoon goed functioneert als de achterkant los is gemaakt (je ziet dan batterij en simkaart zitten). Zonder achterkant loopt tel niet vast, als ik de achterkant erop zet gaat het mis. Iets met warmte ???
Hoi ruud2002, welkom op het forum.

Uit je verhaal maak ik op dat je het toestel naar een willekeurige reparatiewinkel hebt gebracht, klopt dat? In dat geval ben je namelijk je garantie kwijt. Het toestel mag binnen de garantieperiode eigenlijk alleen weggebracht worden naar een erkend bedrijf. (Dat zou ik zelf ook niet doen, dus ik begrijp het wel, 2+ weken zonder -goed- toestel is echt te lang. 😉 )

Heb je de micro-SD er al uit gehaald om te testen of het daar inderdaad aan ligt? Het kan gebeuren dat een SD-kaart corrupt raakt of dat er een bestand corrumpeert, waardoor het media-proces daarop vast blijft lopen. Je dient wel eerst via de instellingen in de telefoon de SD-kaart uit te werpen (afsluiten). Doe je dat niet, dan heb je de kans dat er bijvoorbeeld een bestand beschadigt. Daarna kun je de SD-kaart uit de telefoon halen en kijken of het probleem, met het achterkantje erop, nog steeds aanhoudt.

Nog 2 dingen: gebeurt het ook zonder de simkaart erin? En hoe ziet de batterij zelf eruit? Als je deze op een vlakke ondergrond legt (een waterpasse vloer/vensterbank, boek, tafel etc.) en er een draai aan geeft, stopt de batterij dan vrijwel direct of blijft 'ie rondtollen? Blijven tollen is absoluut niet goed, dat betekent dat de batterij kapot is. Ook als er uiterlijke kenmerken zijn (bijv. blaasjes/bubbels op of onder het plastic), kun je het beste z.s.m. een nieuwe batterij halen en de oude batterij niet meer gebruiken.

Als dat niet helpt, zou je nogmaals terug kunnen gaan naar de reparatiewinkel, ik zelf zou het gewoon op hen verhalen. Als het door hen veroorzaakt is, zullen ze het ook op moeten lossen lijkt me. Het ene repareren en het volgende mollen zou niet moeten kunnen.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Ruud,

Wat apart dat het niet werkt met de achterklep erop! :S

Zo te zien is Kaassausje al in de rol van reparateur geklommen, heel tof! Had je dit al gelezen en gekeken of je het probleem ermee weet te achterhalen en misschien zelfs oplossen? Waar ben je precies langsgegaan voor de reparatie en hebben zij je misschien ook nog verder kunnen helpen?

Ik ben wel erg benieuwd of je met het bericht van Kaassausje wat weet uit te vogelen! 🙂
Bedankt voor de uitgebreide reactie! Sd kaartje heb ik er inmiddels uitgehaald. Toch nog steeds problemen. Ik ga het ook nog even proberen zonder sim kaart. Idd bizar dat hij zonder achterkant iets beter lijkt te werken. Overigens betekent het niet dat het zonder achterkant perfect loopt. Ook dan valt hij af en toe weg maar een stuk minder vaak.

Ik vogel vanavond nog even met sim in en uit. Check ook de batterij nog even maar die is volgens mij nog recht. Anders ga ik terug naar reparatie punt. Ik houd jullie op de hoogte.

Reageer