Vraag

Galaxy S4 problemen met opstarten

• 18 augustus 2013
  • 7 reacties
  • 11034 Bekeken

Beste Forumgebruikers,

Ik heb momenteel mijn Galaxy S4 sinds afgelopen dinsdag (4-5 dagen) en vandaag toen ik ging werken en de telefoon uit m'n zak haalde was het scherm zwart en wilde deze niet opstarten met de aanknop. Na de batterij eruit te hebben gehad voor 5 minuten starte de telefoon op tot het eerste scherm waarop staat: "Samsung galaxy s4 I9505" dan blijft de telefoon daarop hangen en start niet verder op. Ondertussen heb ik ca. 30-40 keer de telefoon uit en aangezet en geprobeerd verder te komen. 2 keer hiervan kwam de telefoon verder, waarvan 1x tot het volgende samsung icoontje met de animatie en 1 keer een volledige start, waarbij ik zelfs mijn pincode voor mijn simkaart in kon voeren, waarna de telefoon weer uitviel.

wat heb ik al geprobeerd:

*Meerdere malen geprobeerd de telefoon aan te krijgen ca. 40x of meer. Vaak val de telefoon uit na het eerste samsung scherm of moet ik de batterij verwijderen om weer proberen te starten.

*De telefoon aan de lader leggen

*De telefoon aan de computer leggen, proberen te verbinden of iets, dit zonder resultaat.

*Factory reset, ik kan er bijna niet in komen, de telefoon blijft of hangen of valt weer uit. van de ca. 20 pogingen ben ik 3x in het menu gekomen waarna de telefoon uitvalt voor ik een hard reset uit kan voeren.

*Op youtube kwam ik iets tegen over een vastzittende startknop en dat je kan proberen te tikken met je nagel op de knop om deze zo los te krijgen. Nou zit mijn startknop wel dieper in de behuizing dan de volumeknop en klikt ook minder hard, echter denk ik dat dit hiervoor ook al was. (misschien kan iemand bevestigen of er hier een verschil zit in "feedback" die je voelt als je de knopjes indrukt.

Mijn vraag:
*Of er iemand een andere oplossing heeft voor dit probleem dan de reeds genoemde dingen die ik heb geprobeerd.
*Of iemand kan bevestigen of er een verschil zit in de "feedback" die je voelt bij de aanknop en volumeknop.

Mocht niemand een oplossing hebben dan ga ik maandag naar de T-mobile winkel voor een vervangend toestel, aangezien ik denk dat ik eigenlijk alles al geprobeerd heb.

ps: mocht iemand het zich afvragen ik had de laatste firmware geïnstaleerd op de dag dat ik de telefoon heb ontvangen (13-8-'13).

alvast bedankt!

Karel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Er zit een verschil tussen de stroomknop en de volumeknop. Altijd al zo geweest op de Galaxy lijn. (bij mijn S3 blijft de bovenkant van de knop zelfs steeds vastzitten en wiebelt de hele knop.)

Klinkt als een hardware defect.

Probeer de batterij contactpunten eens schoon te maken (op zowel de batterij als de telefoon). (voorzichtig, met een wattenstaafje en wat gedenatureerde alcohol (te koop bij elke drogist, en te vinden in de meeste EHBO kits.). NIET MET NAGELLAK REMOVER!)

Fabrieksreset kun je handmatig doen zonder de telefoon helemaal te starten:

Telefoon uit.
Volume Down + Home toets + Aan knop ingedrukt houden (in die volgorde)
Loslaten op Samsung logo. Dit opent het Recovery menu.
Met de volume toetsen navigeren naar Factory Reset/Wipe Data
Bevestig met Home toets.
Wacht...
Terug in het menu ook even naar Wipe Cache Partition. Bevestig. Wacht.
Navigeer naar Reboot Now. Bevestig.

Als dat ook niet helpt kun je beter een reparatieaanvraag doen.
Er zit een verschil tussen de stroomknop en de volumeknop. Altijd al zo geweest op de Galaxy lijn. (bij mijn S3 blijft de bovenkant van de knop zelfs steeds vastzitten en wiebelt de hele knop.)

Klinkt als een hardware defect.

Probeer de batterij contactpunten eens schoon te maken (op zowel de batterij als de telefoon). (voorzichtig, met een wattenstaafje en wat gedenatureerde alcohol (te koop bij elke drogist, en te vinden in de meeste EHBO kits.). NIET MET NAGELLAK REMOVER!)

Fabrieksreset kun je handmatig doen zonder de telefoon helemaal te starten:

Telefoon uit.
Volume Down + Home toets + Aan knop ingedrukt houden (in die volgorde)
Loslaten op Samsung logo. Dit opent het Recovery menu.
Met de volume toetsen navigeren naar Factory Reset/Wipe Data
Bevestig met Home toets.
Wacht...
Terug in het menu ook even naar Wipe Cache Partition. Bevestig. Wacht.
Navigeer naar Reboot Now. Bevestig.

Als dat ook niet helpt kun je beter een reparatieaanvraag doen.

Verwacht ook dat het een hardware defect is, de manier om te resetten die jij benoemd heb ik geprobeerd te doen, echter valt de telefoon uit voordat ik een optie heb kunnen selecteren het recovery menu.

Ik heb net gelezen dat alle toestellen gekocht na 1 jan 2013 die kapot gaan binnen 2 maanden direct omgeruild kunnen worden voor een nieuwe, maandag dus even naar de T-mobile winkel. Ik verwacht namelijk ook niet dat het schoonmaken van de batterij contactpunten veel uit gaat halen, aangezien er in de tussentijd niets meer gebeurd is. Had er al wel wat over gewreven met m'n shirt/vingers, maar dat zette ook geen zoden aan de dijk.

Toch super bedankt voor je tips, jammer dat m'n toestel al zo snel de geest geeft, wel fijn van de voorwaarden van T-mobile.
Reputatie 7
Badge +9
Hm, waarschijnlijk zit er een soldeerpunt niet helemaal goed. Een foutje op een miljoenenproductie is natuurlijk altijd mogelijk en haast niet te voorkomen. Dit kan ook gebeurt zijn tijdens het verpakken, verzenden en zelfs in het magazijn in Nederland. Het blijft natuurlijk een fragiel stukje electronica ;)

Wat niet wegneemt dat het vervelend is.

Adviesje voor de volgende keer: De kopere contactpunten van electronica mag je nooit met je vingers aanraken. Je huid bevat een hoge zuurwaarde waardoor het koper aangetast wordt.

Hopen dat de nieuwe het wel goed doet. 🙂
@ Karel91

Dat is een erg vervelende situatie, helemaal omdat je het toestel pas onlangs in gebruik hebt genomen. Ik zie dat het toestel is geleverd door Studentmobiel. Wanneer je een beroep wilt doen op de garantie kan je contact opnemen met die partij. Laat je even weten hoe het is afgelopen?
Ik heb hetzelfde probleem. In maart mijn S4 aangeschaft, binnen 1 week gecrashed en niet meer op e starten. Door omstandigheden was ik niet in de gelegenheid om terug naar de winkel te gaan dus een maand mn S2 weer gebruikt. Na die maand deed de S4 het ineens weer en tot vandaag geen problemen gehad. Vandaag viel hij echter uit toen ik mn wekker uitzette. Sindsdien diverse keren batterij eruit gehaald, geprobeerd opnieuw op te starten, hard reset is me uberhaupt maar 1x gelukt om tot het menu te komen maar dat werkte ook niet. Ben nu in staat dat ding door t huis te smijten en nooit meer een Samsung te kopen. Wat voor nu heeft een hard reset als je niet eens in het menu kan komen. Mijn advies: koop gewoon een andere telefoon, S4 niet aan beginnen.
Hi ik heb een probleem met mijn s4! Het recovery system werkt niet. Heb al veel mogelijkheden geprobeerd om mijn. Telefoon weer aan de praat te krijgen maar niks werkt. Hij blijft op het programma hangen en zegt dat er geen opdracht is.... wat nu
Hoi M.attevelt, welkom op het klantenforum.

Waar blijft de telefoon precies op hangen? Welke melding krijg je en wat zie je in beeld?
Wat heb je allemaal al geprobeerd?

Reageer