Beantwoord

Galaxy S5: Backups maken Internetbladwijzers en notities

• 15 november 2018
  • 11 reacties
  • 1450 Bekeken

In S5 heb ik vele pagina's opgeslagen van internetpagina's die ik later wilde lezen.
Ook veel aantekeningen gemaakt met notities.
Maar backups maken zoals je van foto's of video's lukt me niet via bestandsbeheer.

Kan bijvoorbeeld wel een notitie omzetten in pdf-vorm, en dan het apart kopieren naar de pc. Dat met ruim 2.000 aantekeningen werkt dus niet.
Ik zou via bestandsbeheer naar die lijst notities willen gaan en ze in een ruk kopieren naar de pc.

Datzelfde wilde ik met de internet bladwijzers doen, maar doe ze nu een voor een kopieren naar notities en dan overbrengen naar de pc.

Hebben jullie oplossingen?
icon

Beste antwoord door h.charkaoui 4 januari 2019, 22:44

Hi Conan,

Probeer dit even, met smartswitch op je pc.

2

3

4

1

2

voor bladwijzers heb je apps voor, “Bookmarks manager” die kun je gewoon downloaden via play store
Bekijk origineel

11 reacties

Kennen anderen dit probleem niet?
(notities van mobiel naar pc willen zetten, maar ze zijn in overzicht mobiel niet te zien)
Reputatie 4
Badge +2
Hi Conan,

Probeer dit even, met smartswitch op je pc.

2

3

4

1

2

voor bladwijzers heb je apps voor, “Bookmarks manager” die kun je gewoon downloaden via play store
h.charkaoui bedank voor je hulp.
Ik ga het de weekend uitzoeken.
Sorry voor late reactie, zocht via andere kanalen naar oplossing en tenslotte probleem laten rusten.
Notities maak ik veel in S5. Dat leidde tot hoge beslag op interne geheugen: 7,1 Gb. Gemiddeld is een notitie 3 Mb groot.

Omdat interne geheugen S5 vol raakt ben ik begonnen met verwijderen notities. Heb 300 verwijdert. Er zou dan bijna 1Gb ruimte zijn vrijgekomen in de interne geheugen, of de aandeel van de notities in de interne geheugen evenredig moeten zijn gedaald.

Maar dat blijkt juist het omgekeerde: omvang notities in interne geheugen is gestegen naar 7,2 Gb. Er wordt blijkbaar geen geheugen vrijgemaakt als je notities verwijdert.

Is er dan een verborgen map waar verwijderde notities terechtkomen?
Voor de app heb ik te weinig interne geheugen. Moet anders diverse noodzakelijke apps verwijderen om het te installeren.
(Ik probeer al een tijdje via deleten notities geheugen vrij te maken. Als dat lukt kom ik terug op Smartswitch, zie in https://community.t-mobile.nl/samsung-362/samsung-s5-verwijderde-notities-naar-een-verborgen-map-312875 )
Reputatie 7
Badge +20
Hi @Conan,

Ik heb jouw andere topic hier toegevoegd, om het op één centrale plek te houden. Zo weten we in ieder geval wat je al aan hulp hebt gevraagd en gekregen voor jouw Galaxy S5! 😁
Hi @Conan,

Ik heb jouw andere topic hier toegevoegd, om het op één centrale plek te houden. Zo weten we in ieder geval wat je al aan hulp hebt gevraagd en gekregen voor jouw Galaxy S5! 😁

👍
Reputatie 7
Badge +20
Hey Conan,

Ik zie dat er nog geen reacties binnen zijn gekomen en moet zeggen dat ik zelf ook een beetje voor een raadsel sta. Onze Samsung Expert @ShadowLea heeft ongelofelijk veel kennis hiervan en hopelijk kan zij de gouden tip geven! 🤞
Hey Conan,

Ik zie dat er nog geen reacties binnen zijn gekomen en moet zeggen dat ik zelf ook een beetje voor een raadsel sta. Onze Samsung Expert @ShadowLea heeft ongelofelijk veel kennis hiervan en hopelijk kan zij de gouden tip geven! 🤞

Ik ving op dat de notities van Samsung primitief in deze dingen werkten. In de toekomst andere notitie-systeem/app gebruiken maar.
In tussentijd doe ik de notities uitdunnen. Zit nu op 1.800...
Reputatie 7
Badge +9
Oh jee. Je hebt S Note of S Memo gebruikt, neem ik aan? Dat is helaas altijd een probleem als je die wil overzetten.... Deze zitten namelijk in een folder waar je alleen met Root access bij kunt, en ze zijn encrypted, dus zelfs als je ze eruit kunt halen kun je ze nog niet openen.

Wat je kan proberen is om de Samsung Notes app te downloaden vanuit de Galaxy Apps store. (De appstore van Samsung). Zodra je die opent, sla de optie om te importeren vanuit de Samsung Account over. Ga dan naar het tandwieltje > Data Importeren > Van Telefoon. Dan gaat hij op zoek naar de S Note data. Laat die importeren.

Zet vervolgens onder datzelfde tandwieltje de synchronisatie met je Samsung account aan. (Heb je die niet, dan kun je die gratis aanmaken.) De sync kan met zoveel notities wel even duren...

Vervolgens kun je op de PC de Samsung Notes app installeren via Microsoft. https://www.microsoft.com/nl-nl/p/samsung-notes/9nblggh43vhv

Als je hierin inlogd met dezelfde Samsung account kun je bij alle notities, en zou je ze als het goed is ook kunnen exporteren of opslaan. (De Samsung Cloud server is niet de meest stabiele, dus het kan een paar keer mis gaan of lang duren. Als hij niet wil synchroniseren kun je even de meest recente notitie bewerken en weerk opslaan, dat helpt meestal.)

In de toekomst is Google Keep of Evernote misschien een betere optie.
Of als het alleen tekst is, ik gebruik daarvoor gewoon DroidEdit, dat is een soort Notepad++/Kladblok, daarmee kun je opslaan als .txt waar je zelf wil.

Wat betreft internet bladwijzers is het waarschijnlijk sneller om Chrome te installeren/openen, bij de 1e keer openen vraagt deze of je bladwijzers uit andere browsers wil importeren. Selecteer hier Ja en kies voor de browser waarin je bladwijzers staan. Zet daarna Chrome Account syncronisatie aan. Dan staan ze in je Google account, en elke Chrome browser waar je op inlogd (mobiel of PC(in de browser zelf)) krijgt dezelfde bladwijzers. (Op de PC kun je ook een backup bestand exporteren).

Als je in de toekomst pagina's van websites wil opslaan, adviseer ik op de Download optie te gebruiken in Chrome. Dan slaat deze een daadwerkelijke offline kopie op van de website in de Downloads map.
Bedankt voor je antwoorden ShadowLea.

Dat van internet bladwijzers zal ik voortaan toepassen.

De notities was de andere waar ik problemen mee had. Je tip zal ik ook testen. Alleen met Samsung accounts koppelen heb ik wel meerdere keren gelezen over verliezen van de notities in de S5. Dat is het laatste wat ik wil.

(Evernote en andere alternatieven worden het later. Eerst wat ik in S5 heb veilig stellen)

Er is nog een route waar ik een uitweg zie. Interne geheugen is te vol waardoor ik niet eens extra apps kan downloaden. De notities nemen een belangrijk deel van die interne geheugen in beslag: 7 GB+.
Ik wil dat daarom verminderen en ben begonnen met notities verwijderen die niet van belang zijn.
Bij ~2.500 notities was omvang 7,1 Gb die notities van de interne geheugen in beslag namen. Na verwijderen enkele honderden werd dat 7,4 Gb. Je verwijdert 700 notities (gemiddelde omvang was ~3Mb) en toch stijgt Gb-omvang notities. Ik had nu als omvang notities zeker 6 Gb i.p.v. 7,4 Gb verwacht. Waarheen is dat verschil in Gb verdwenen?
Hebben notities een aparte Recycle Bin in de interne geheugen waar verwijderde notities worden bewaard?

Reageer