Beantwoord

Galaxy S6 camera trilt bij opstarten

Hallo, sinds kort trilt mijn Galaxy S6 wanneer ik een app open die de camera gebruikt. Het is niet het trillen zoals de telefoon normaal doet, maar meer alsof er iets knarst. Je hoort tegelijk ook een een knarsend geluid. Het gebeurd alleen wanneer bij het opstarten van een app die de camera gebruikt. Alsof de camera gesloten is en voor het eerst focus zoekt. Vaak zie je op het scherm dan ook eerst een wazig beeld dat hij scherp stelt. Juist dan hoor je het geluid en voel je de telefoon trillen. Soms zie je ook dat de camera de trillingen waarneemt op het scherm, alsof de camera golven ziet. Dit duurt zo'n 1 seconde, maar heb hiervoor nooit problemen gehad. De telefoon is ook nooit gevallen et cetera.

Alvast bedankt voor de hulp!
icon

Beste antwoord door leroy98ecker 3 augustus 2015, 10:46

Goedemorgen @JoepWolf

Dat is inderdaad een vreemd verschijnsel!

Waarschijnlijk werkt je camera diafragma niet goed meer.
Deze knarst dan over de lens heen.

Dit is een bekend probleem. Zie o.a. hier.

Wat je kan doen is het volgende.
Je gaat naar een Samsung Service Center, daar kijken ze naar je telefoon en wordt onder de garantie je camera vervangen. ;)
Je maakt daar een afspraak en binnen 30 minuten heb je je telefoon weer terug.

Groetjes,
Leroy
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 6
Badge +13
Goedemorgen @JoepWolf

Dat is inderdaad een vreemd verschijnsel!

Waarschijnlijk werkt je camera diafragma niet goed meer.
Deze knarst dan over de lens heen.

Dit is een bekend probleem. Zie o.a. hier.

Wat je kan doen is het volgende.
Je gaat naar een Samsung Service Center, daar kijken ze naar je telefoon en wordt onder de garantie je camera vervangen. ;)
Je maakt daar een afspraak en binnen 30 minuten heb je je telefoon weer terug.

Groetjes,
Leroy
Bedankt Leroy! Dit ga ik proberen.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Joepwolf,

Welkom op het T-Mobile Forum!

Is het nog geluk met de tips van Leroy?

Laat het ons weten! 🙂
Helaas is het nog niet gelukt. Ik heb contact gehad met het bedrijf in Den Bosch. Zei vertelde mij dat het probleem met een half uurtje was opgelost. Toen ik daar eenmaal was zou ik mijn telefoon voor 5 dagen kwijt zijn... Ik heb dus voor niets al die kilometers gereden en nog een kapotte telefoon. Ik heb zojuist gemaild wanneer de telefoon wel gemaakt kon worden en dat ik erop zou kunnen wachten. Ik kan mijn telefoon niet missen ivm mijn werk.

Offtopic: Tevens werkt mijn oplader ook niet helemaal 100% meer, ik zie ook dat er een aantal tandjes missen in de mini USB aansluiting van de kabel. Soms zit de lader er wel in, maar laad hij niet op... Valt dit ook binnen de garantie?
Hoi Joep,

Er zit 6 maanden garantie op de bijgeleverde accessoires, dus als 'ie daarbinnen valt zou je die ook kunnen aanmelden. 🙂
Bedankt voor de reactie, ik heb hem sinds 10-04-15. Hoe kan ik dit regelen?
Dat hangt er vanaf waar de telefoon vandaan komt. Als je rechtstreeks bij T-Mobile een abonnement hebt afgesloten, dan kun je via de website een reparatie aanvragen. Komt het toestel bij een derde partij vandaan, dan zul je via hen een reparatie moeten aanvragen.
Het toestel komt rechtstreeks via T-Mobile, kan ik er dus gewoon mee langs de winkel?
Reputatie 7
Badge +20
Hey JoepWolf,

Balen dat het probleem nog niet opgelost is! :S

Je kunt op verschillende manieren je accessoires en toestel ter reparatie aanmelden. Dit kan inderdaad ook via de T-Mobile Shop bij jou in de buurt. :)

Laat even weten of er nog dingen onduidelijk zijn en of we nog ergens bij kunnen helpen.

Reageer