Beantwoord

Galaxy s6 Edge kapotte nabijheidssensor/proximitysensor?

• 31 maart 2016
  • 3 reacties
  • 1554 Bekeken

Hallo,

Sinds vorige week heb ik het probleem dat mijn scherm niet meer automatisch de lichtsterkte aanpast + het scherm gaat niet uit wanneer ik aan het bellen. Hierdoor raak ik tijdens het bellen vervelend veel knopjes aan.

Ik heb de instellingen van de telefoon gereset, dit hielp niet.
Vervolgens heb ik een factory reset gedaan, dit hielp ook niet.

Als ik bij de HwModuleTest kijk (*#0*# in de dialer) staat het meeste op 0, zie bijgevoegde foto. Ook herkend de sensor niet als ik erover heen veeg met mijn hand.

Betekend dit dat mijn sensor kapot is? Enzo ja valt dit onder garantie?

Groeten,

-Edit-

Mijn screenprotector heb ik ook al verwijderd + de lens voor de sensor is niet vuil. Ook heb ik geen hoesje wat de sensor zou belemmeren.
icon

Beste antwoord door Hajar 1 april 2016, 11:02

Hi Argonyx,

Welkom op ons Forum!

Wat jammer dat je toestel ineens kuren vertoont. Ik heb even overlegd met een Samsung collega en ik wil je adviseren om je toestel ter reparatie aan te bieden. Als je het toestel via ons hebt gekocht dan kun je hem bij ons ter reparatie aanbieden. Mocht dat niet het geval zijn dan kun je teruggaan naar de winkel waar je het toestel hebt gekocht. Daarnaast kun je ook bij de fabrikant terecht om je defecte toestel te laten repareren. De garantieperiode is 24 maanden. Als de garantieperiode is verstreken, dan kun je jouw toestel niet zonder kosten laten repareren.

Ik hoop dat je nu meer duidelijkheid hebt en dat het lukt om je toestel te laten repareren. Houd je ons op de hoogte?
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi Argonyx,

Welkom op ons Forum!

Wat jammer dat je toestel ineens kuren vertoont. Ik heb even overlegd met een Samsung collega en ik wil je adviseren om je toestel ter reparatie aan te bieden. Als je het toestel via ons hebt gekocht dan kun je hem bij ons ter reparatie aanbieden. Mocht dat niet het geval zijn dan kun je teruggaan naar de winkel waar je het toestel hebt gekocht. Daarnaast kun je ook bij de fabrikant terecht om je defecte toestel te laten repareren. De garantieperiode is 24 maanden. Als de garantieperiode is verstreken, dan kun je jouw toestel niet zonder kosten laten repareren.

Ik hoop dat je nu meer duidelijkheid hebt en dat het lukt om je toestel te laten repareren. Houd je ons op de hoogte?
Bedankt voor het snelle antwoord!
Ik heb vanavond mijn oude telefoon opnieuw geïnstalleerd (dus sim-kaartje uit de S6 gehaald. Na het installeren van de oude telefoon toch nog 1x gecheckt of de sensor het niet deed. En wat denk je? sensor werkt weer.
Simkaartje bij de S6 edge zit achter de sensor dus wellicht heeft het hier mee te maken gehad.

Mijn telefoon werkt weer dus hier kan een slotje op.

Groetjes!!
Reputatie 7
Badge +20
Hi Argonyx,

Wat super dat je probleem is opgelost zonder reparatie! Ook fijn dat je dit met ons deelt. Andere klanten hebben zeker wat aan je tip!

Ik wens je veel plezier met je toestel en mocht je weer ergens tegenaan lopen, laat het ons weten! 🙂

Reageer