Beantwoord

Galaxy S6 laadt langzaam op

• 26 oktober 2016
  • 7 reacties
  • 16041 Bekeken

Hallo, sinds kort laadt mijn Samsung Galaxy S6 soms zeer langzaam. De ene dag is hij binnen twee uur vol en soms duurt het enkele uren terwijl ik het zelfde stopcontact en stekker gebruik. Ik hoop dat iemand een goede tip of oplossing heeft.
icon

Beste antwoord door Mitch 27 oktober 2016, 16:53

Hoi Erik,

Welkom op ons forum. De gelegenheid is wat ongelukkig. Vreemd dat je een dergelijke wisselende ervaring hebt rondom het opladen. Heb je al eens een andere oplaadkabel geprobeerd?

Als je ook met een andere kabel hetzelfde ervaart dan is je toestel mogelijk defect. In dit forumtopic lees je wat je zelf kunt doen om problemen te verhelpen.

Mocht niets helpen en het probleem lijkt inderdaad bij je toestel te liggen, dan zou je je toestel kunnen aanmelden ter reparatie. Hoe je dit doet kun je ook lezen in het andere forumtopic. Laat je even weten wat je bevindingen zijn? Als je in de tussentijd aanvullende vragen hebt; je weet ons te vinden. Succes!
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 4
Badge +3
Hoi Erik,

Welkom op ons forum. De gelegenheid is wat ongelukkig. Vreemd dat je een dergelijke wisselende ervaring hebt rondom het opladen. Heb je al eens een andere oplaadkabel geprobeerd?

Als je ook met een andere kabel hetzelfde ervaart dan is je toestel mogelijk defect. In dit forumtopic lees je wat je zelf kunt doen om problemen te verhelpen.

Mocht niets helpen en het probleem lijkt inderdaad bij je toestel te liggen, dan zou je je toestel kunnen aanmelden ter reparatie. Hoe je dit doet kun je ook lezen in het andere forumtopic. Laat je even weten wat je bevindingen zijn? Als je in de tussentijd aanvullende vragen hebt; je weet ons te vinden. Succes!
Dit heb ik met me s7 ook wel is kijk altijd wat die aangeef met laden.
Staat er geen snel laden kabel eruit en weer erin dan wel snel.
wel raar maar het zal wel
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Jan,

Bedankt voor het meedenken en de tip! 🙂 Altijd fijn als andere klanten hun oplossing delen met andere klanten, zo helpen we elkaar!
Reputatie 7
Badge +9
Hoe snel hij laad is ook afhankelijk van wat er open staat.

Als je bijvoorbeeld de Facebook app open laat staan, duurt het ongeveer 4x zo lang voor hij vol is.
Bedankt! Ik heb een samsung fast charger gekocht en nu doet hij het weer. Met ruim een uur is hij weer vol!

Tevens heb ik een draadloze fast charger gekocht. Werkt ook super goed!
Wat hij nog wel doet af en toe s'avonds, is dat als hij in de oplader zit met de stekker dat hij ineens aangeeft dat de lading verbroken is en paar seconden later hoor je dat pingeltje en laadt hij weer op. En dat de hele tijd achter elkaar. (Heel irritant als je wilt proberen te slapen). Wat denkt u.. telefoon na laten kijken?
Hoi Erik.

Je zou eerst zelf even kunnen kijken of de connector vies is. Vaak gaat er 'broekpluis' in zitten. Dat kan er uiteindelijk voor zorgen dat de telefoon niet goed kan opladen. (En als er metaaldeeltjes in de troep zitten, kan de telefoon op random momenten zeggen dat 'ie aan het opladen is, ook al is dat dan niet zo.)

Dit kun je eenvoudig zelf verhelpen. Schijn met een goede (zak)lamp in de connector en gebruik een dun naaldje of een dunne tandenstoker om de troep uit de connector te halen. Doe dat wel voorzichtig alsjeblieft, probeer niets te bekrassen, om te buigen of af te breken.

Hopelijk is dat het probleem, anders zou het eventueel een breuk kunnen zijn in de kabel, tenzij het ook bij draadloos opladen gebeurt.

Reageer