Vraag

Galaxy S6 laadt niet op met charger of externe batterij maar wel met pc

• 29 mei 2017
  • 3 reacties
  • 4802 Bekeken

Hey allemaal

Mijn samsung galaxy S6 (1,5 jaar oud) laadt sinds vannacht opeens niet meer op met alle chargers die ik thuis heb liggen of mijn externe batterij, andere apparaten kan ik wel met deze chargers en batterij opladen. Heel soms lukt het om hem voor enkele seconden wel op te laden maar wanneer ik hem dan loskoppel en opnieuw insteek doet hij het opnieuw niet. Maar wanneer ik hem met een laptop of pc verbind laadt hij dan weer wel op. Wel geeft hij een melding dat het apparaat een storing veroorzaakt en dus de pc het apparaat dus niet herkent dus een backup maken die een pc is niet mogelijk.

Mijn broer (werkt in hi-fizaak) zegt mij dat het komt omdat ik hem heel lang met een niet-samsung lader of externe batterij heb opgeladen met een te hoge ampère-output (2000 mA) en dat een lader eigenlijk maar een output mag hebben van 1000 mA. Ik heb echter opgemerkt dat mijn officiële samsunglader die ik bij het toestel heb gekregen ook een output van (1670/2000 mA) heeft.

Alvast bedankt!

3 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hoi Robin,

Balen zeg! Goed dat je hierover contact opneemt.

Op basis van jouw volledige en duidelijke omschrijving wil ik je adviseren om je telefoon op te sturen ter reparatie. Het lijkt er namelijk op dat er een hardware defect is. Om uit te sluiten dat dit probleem door de software wordt veroorzaakt zou je net als omschreven in het 'hoe voorkom ik een reparatie topic' je toestel eerst een keer terug kunnen zetten naar de fabrieksinstellingen.
Werkt met geen enkele kabel en hij laadt wel altijd op als ik hem met een laptop of pc verbind dus met een contact is ook niets mis.
Reputatie 1
Het zou misschien kunnen dat je kabel kapot is of de usb aansluiting van je telefoon.
Probeer eens een kabel van iemand anders (liefst een originele).
Misschien dat dit je probleem oplost.

Succes Ronald

Reageer