Vraag

Galaxy s6 zeer traag mobiel netwerk

• 1 januari 2016
  • 17 reacties
  • 606 Bekeken

Hallo, sinds ongeveer 2 weken heb ik een galaxy s6. Nu ben ik alleen zeer ontevreden over de kwaliteit van het mobiel netwerk. Ik zou de hoogste snelheid moeten hebben maar zelfs met een eenvoudige app als nos heeft zowel de 4g en de 3g de grootste moeite. Dit is al zo sinds het begin. Ik denk dan ook dat er iets in de telefoon kapot is want het probleem is niet locatie gebonden. Over de wifi is het geen probleem. De laatste software staat op het toestel. Wat moet ik nu doen?

Alvast bedankt voor de hulp!

Steven

17 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi xshi,

Welkom op ons Forum!

Goed dat jij je vraag hier stelt. Ik heb je gegevens erbij gepakt en ik zie dat je op 20 december je internetbundel hebt verbruikt. Hier heb je ook een SMS over ontvangen. Aangezien jij gebruik maakt van het Stel Samen & Stel Bij abonnement, heb jij sindsdien gebruik kunnen maken van internet tegen een lagere snelheid. Je nieuwe bundel gaat morgen weer in en dan kun je weer gebruik maken van snelle internet.

Mocht je in de toekomst weer je internetbundel verbruiken dan kun je ervoor kiezen om een MB-aanvuller te kopen om je internet snelheid te verhogen.

Als je nog vragen hebt, laat het mij weten!
Reputatie 6
Badge +17
Xshi,

Ervaar je dit op verschillende locaties, of alleen maar op één plek?
De kans bestaat natuurlijk dat de mast inderdaad beschadigd is, maar dan hoor je prima internet te hebben op een andere locatie.

Heb je al gekeken op My T-Mobile als je bundel op is?

Groet,
Zelfde probleem hier met Nokia Lumia 930. Ging altijd Super snel maar kan nu 9/10 keer google niet eens laden.
Mijn vriend werd door vodafone verteld dat hun internet op dit moment erg traag is omdat hun masten beschadigd zijn door ijzel.
Zou dit bij T-Mobile ook het geval zijn? Ik betaal iedere maand voor mijn internet, maar kan er helemaal geen gebruik van maken.
Reputatie 6
Badge +17
Graag gedaan 🙂
Je kunt met de ingebouwde datateller van Android zien aan waar je data is opgegaan.

Gelukkig nieuw jaar.
Groet,
Jeetje, je hebt gelijk..... bundel is op. Maar dan is mijn abo nog niet ingegaan. Ik ga er mee aan de slag. Bedankt voor de hulp mensen! En dat op 01-01. Petje af!
Bundel is vorige week ingegaan en heb 6gb. Aangezien ik die niet kan gebruiken lijkt dat me sterk. Maar ga nu kijken. Verder al geprobeerd aan/uit te zetten.
Reputatie 6
Badge +17
Stevenhuigen,

Van welk internet abonnement/bundel maak je gebruik van?
Het kan zijn dat je bundel op is, en de snelheid is verlaagt naar 64 kbps.
Dit kun je bekijken op My T-Mobile.

Het kan ook zijn dat je defect is, of een probleem met je telefoon.
Heb je toevallig al geprobeerd om je toestel een keer uit te zetten en daarna weer aan?

Groet,
Nouja het is echt gekomen na het wisselen van telefoon/sim. Daarna heb ik gewacht om te kijken of het een tijdelijk iets was m'n aar helaas
Galaxy s6
Reputatie 6
Badge +17
-negeer mijn bovenstaande reactie, lange nacht gehad-

Heb je toevallig ook aan andere mensen in je omgeving gevraagd?

Groet,
@pilovali. Mijn vriendin heeft ook t-mobile en ondervind geen problemen.

@ beide, alvast bedankt voor de hulp!
Reputatie 6
Badge +17
Van welk toestel maak je gebruik van?

Groet,
Speedtest: down 0.04mbps up 0.11mbps. Simkaart opgehaald bij t-mobile dus dat moet goed zijn. Bellen gaat als een trein.
Reputatie 6
Badge +13
Goedemiddag @Stevenhuigen

Welkom op de T-Mobile Community! :)

Zou je eens een Speedtest willen doen? Wat komt daaruit?
De app Speedtest.net van Ookla is te downloaden in de Google Play Store.

Heb je je simkaart laten knippen?

Groetjes,
Leroy
Reputatie 6
Badge +17
Het kan dus verschillende redenen hebben dat je netwerk sloom is:
- Probleem met het toestel (hardwarematig of softwarematig)
- Probleem met de simkaart.
- Probleem met het netwerk van T-Mobile.

Ken je toevallig mensen die ook T-mobile hebben en last hebben van traag internet?

Groet,
Ik heb helaas geen toestel waar zon kleine sim in kan en andersom.. dus dat heb ik nog niet gedaan.
Reputatie 6
Badge +17
Hallo,

Heb je ook al een kruistest uitgevoerd? Dat wil zeggen je simkaart in een ander toestel doen en testen als het daar wel goed werkt.

Groet,

Reageer