Vraag

Galaxy S7 Edge automatische backup werkt niet meer

• 6 januari 2017
  • 9 reacties
  • 1052 Bekeken

automatische backup werkt niet meer bij samsung s7e

krijg de melding:
"geen back-up van apparaatgegevens er is een serverfout opgetreden"

9 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hoi Ehhavanderhoeven,

Welkom terug op het T-Mobile Forum!

Wat vreemd dat je deze melding te zien krijgt. Sinds wanneer krijg je deze te zien? Heb je jouw toestel al een keer helemaal opnieuw gestart? Heb je het ook een keer getest terwijl je met het mobiele data netwerk verbonden was, dus niet met een Wi-Fi netwerk? Mocht je het alleen via ons netwerk hebben geprobeerd, probeer het dan een keer via een Wi-Fi netwerk.

Zou je tot het is opgelost je back-ups willen maken via een computer of laptop met behulp van Kies?

Ik ben erg benieuwd naar je reactie ehhavanderhoeven!
Zojuist nog eens opgestart en beide geprobeerd, beide zijn mislukt. Ik heb het toestel nu 4 maanden en automatische backup heeft nog nooit gewerkt
Ik heb exact hetzelfde na de update, ook met WiFi en zonder WiFi geprobeerd. Serverfout melding
Reputatie 7
Badge +20
Hey Ehhavanderhoeven & Luciaik,

Hopelijk kunnen we dit gauw oplossen, want erg handig is het allemaal niet! :S

Zouden jullie kunnen aangeven welke versie van software er op jullie toestel draait? Ik heb even rondgezocht en zie dat een redelijk vaak voorkomende oorzaak is dat er een oude versie op de telefoon draait en het daar niet lekker mee werkt. Als je dus niet de nieuwste software hebt, dan zou het daar goed aan kunnen liggen.

Ik hoor graag of het opgelost is, anders helpen we jullie verder!
Ik heb de nieuwste versie. Ook gehoord op andere site dat het aan de automatische update van Google kon liggen, deze uit gezet, maar het helpt allemaal niets.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Lucia,

Vreemd dat je de melding nog steeds krijgt te zien ook met de nieuwste software. Ik wil in dit geval jou en Ehhavanderhoeven adviseren om een back-up te maken via Smart Switch. Op deze pagina staat stapgsgewijs uitgelegd hoe je dat kan doen.

Laat je even weten of dit wel werkt?
Heb hetzelfde probleem.
SmartSwitch is een workaround, maar niet echt een klantvriendelijke. Als overstapdienst van ene naar andere apparaat prima geschikt, maar niet als makkelijke cloud backup service.
Is er al enig zicht op een definitieve oplossing? Hoe lang loopt T-Mobile eigenlijk achter met firmware updates (ivm branding)?
@chilimobile
Heb je de TNL firmware, of draait je toestel op andere firmware? Dat kun je controleren door naar *#1234# (sterretje-hekje-cijfers-hekje) te 'bellen' en te kijken naar de CSC code. Als je er niet uitkomt, geef hier dan even aan welke drie regels er in beeld verschijnen, dan kunnen we je vertellen welke firmware je hebt.

In theorie zou de TNL update binnenkort uit moeten komen, mits 'ie wordt goedgekeurd. In het Samsung software update topic heb ik dat vorige week gemeld, aangezien ik er navraag bij T-Mobile voor had gedaan, voor de wachtenden. Of ze het gaan redden, geen idee. Overigens zijn er nog maar weinig Nougat updates verschenen, Nederland heeft 'm tot dusver nog niet gehad.
Ja, tnl. Ik wacht wel even. Dank voor de reactie!

Reageer