Vraag

Galaxy S7 Edge loopt vast

• 2 januari 2017
  • 9 reacties
  • 2187 Bekeken

Ik heb sinds 1 maand de nieuwe Samsung Galaxy S7 Edge.
Helaas ben ik hier totaal niet tevreden over.
Elke dag loopt mijn telefoon minimaal 1 keer vast.

Dit gebeurt vanuit mijn screensaver OF na het bellen. Ik wil mijn scherm activeren door op de homebutton te klikken maar het scherm staat vast. Na het bellen gaat ook het scherm aan, en hier loopt hij vast.
Enige oplossing is de "aan en uit knop" aan de rechterzijde 10 seconden vast te houden tegelijkertijd met de home button en dan reset ik mijn telefoon weer.
In het begin dacht ik, ach, het zal wel over gaan met een softwareupdate maar ik heb er inmiddels 2 gehad en nog steeds loopt hij vast. Nog heel even en ik gooi hem door het raam.....

Heeft iemand enig idee hoe dit kan? Iemand ergens iets over gelezen?
Fabrieksinstelling zijn al een keer terug gezet.

Zoals gezegd is het elke dag maar ik kan het niet voordoen, dus ik ben bang dat opsturen of langs de winkel teruggaan niets op gaat leveren. Alleen "we kunnen het niet reproduceren" zal dan een antwoord zijn vanuit Tmobile.

Ben benieuwd naar reacties!

Gr,
Jerry

9 reacties

Reputatie 5
Badge +14
Zo te lezen heb je alles al geprobeerd!
Na de fabrieksinstellingen zet je dan ook apps van je zelf er weer op ? , zo ja dan een keer dit niet doen en kijken of het dan weer gebeurt .
Ik zelf zou naar een samsung punt gaan en het toestel laten uitlezen , is er dan wat aan de hand dan zou ik gaan voor een nieuw toestel omdat hij nog maar een maand oud is.
is er dan wat aan de hand dan zou ik gaan voor een nieuw toestel omdat hij nog maar een maand oud is.

Wat Jan bedoelt is dat je bij een nieuw toestel en problemen onder garantie (daar lijkt dit op) het recht kan claimen om de telefoon om te ruilen voor een nieuwe. Het toestel deugt niet (tenminste zoals je het beschrijft) en dan heb je als consument vrij veel rechten.

Even voor de duidelijkheid, je hebt ook het recht op een nieuwe en niet een refurbished, maar dat laatste ga je ongetwijfeld in eerste instantie voorgelegd krijgen met de mededeling "hij is gecontroleerd en net zo goed, dus een gelijkwaardige vervanging". Dat is volgens de wetgeving niet zo, dus zeker in de winkel even goed voet bij stuk houden en benadrukken dat het al te beschamend is dat je daar met een 1 maand oud toestel staat met deze problemen 😉 Je verdient een nieuwe die volledig naar verwachtingen presteert (en 1 maand is ook niet zo lang dat ik zou stellen dat je aan het rekken met de garantie bent geweest).

-edit: voorbeeld van het uiteindelijk wel krijgen van een nieuwe
Reputatie 7
Badge +20
Hey Jerry,

Dat is inderdaad geen goede start met je nieuwe telefoon! Zo te zien hebben Jan en Poco-Loco je ook al van meer informatie voorzien. Had je de suggestie van Jan ook al zelf uitgeprobeerd?

Je kunt anders inderdaad ook nog langs een Samsung Service punt gaan om te kijken of zij daar misschien de gouden tip hebben, Anders kun je het toestel ook nog ter reparatie aanbieden. Dit kan vaak ook al direct in de winkel, maar ook via een andere manier, zoals je via de link kunt lezen.

Laat je weten wat de uiteindelijke uitkomst was en of wij je nog ergens bij kunnen helpen? 🙂
Hi allemaal,

Ik ga vanmiddag even langs een Samsung Store om hem uit te laten lezen.
Opsturen ter reparatie is voor mij echt geen optie. Ik wil geen toestel waar aan gesleuteld word. Bovendien heb ik er geen vertrouwen in dat het toestel dan ineens wel gaat werken.
Bovendien is mijn toestel vanmorgen prompt 2 keer uitgevallen en uit zichzelf weer opgestart. Heel irritant want dan ben ik niet bereikbaar omdat ik de sim nog niet geactiveerd heb. Gaat dus lekker....
Dus ik ben benieuwd. Ik zal het jullie vandaag laten weten.

Gr,
Jerry
Reputatie 7
Badge +20
Hey Jerry,

We zijn erg benieuwd! Keep us posted. 🙂
Helaas. Vandaag 6 keer moeten resetten en 1 keer uit zichzelf opnieuw opgestart. Kom net bij de Mediamarkt vandaag waar een Samsung experience centre zit maar ze konden niets voor mij betekenen. Ze willen hem opsturen om te laten onderzoeken. Ik ga daar natuurlijk niet mee akkoord. Ben er zo klaar mee....
Morgen maar bellen met Tmobile of zij een oplossing hebben. We hebben al meer dan 10 jaar 5 abonnementen lopen bij Tmobile dus ik mag hopen dat ze het toestel gewoon omruilen......
Herstel..."2x"
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Jerry,

Ik begrijp natuurlijk dat je graag een werkend toestel wilt hebben! Jammer om te lezen dat het servicepunt van Samsung ook geen oplossing wist. Zoals zij ook aangaven zal je toestel eerst echt onderzocht moeten worden. Wij kunnen op afstand niet zien wat er aan de hand is met het toestel en waardoor dit defect is ontstaan. Daarom moet een onafhankelijke reparateur jouw toestel onderzoeken en vervolgens wordt de uitkomst van dit onderzoek met jou gedeeld. Op deze pagina lees je meer over een reparatie en hoe je je toestel kunt aanmelden. Kun je misschien een toestel van iemand lenen voor de dagen dat je toestel bij het reparatiecentrum ligt?

Ik begrijp dat dit niet het antwoord is waarop je had gehoopt, wel hoop ik dat het meer duidelijkheid geeft. Uiteraard hoop ik samen met jou dat je je toestel snel weer werkend in handen hebt! Houd je ons op de hoogte van de reparatie?
Reputatie 7
Badge +9
Hoe oud is je SIM? Heb je deze laten bijknippen?

Gebruik je een MicroSD kaart? Zo ja, wat voor een? Een goedkope of oudere? Moderne smartphones ondersteunen namelijk alleen high-end Class 8 en hoger, alles daaronder zorgt voor problemen, waaronder vastlopende en uitvallende toestellen.

Loopt hij ook vast als je geen SIM en MicroSD erin hebt zitten? (Onhandig uittesten, I know.)

Reageer