Gebruikerservaring(en) met Samsung Galaxy S III

Reputatie 6
Badge +12
  • is een legendarische Super User
  • 10517 reacties
Hallo Allemaal,

Momenteel heb ik de Samsung Galaxy S III al een tijd en hij bevalt uitstekend ! 🙂
Natuurlijk wil ik mijn ervaring delen met iedereen op dit forum.  (Andere met de SIII mogen ook reageren met hun ervaring!)

Samsung heeft een prima en mooie blauwe variant van de SIII, deze blauwe variant heb ik.

De Galaxy SIII gaat gerust 3 dagen mee met de batterij, de 3G/H of Wifi staat gewoon aan. (Top dus!  de S1 ging maar 1 dag mee bij mij)
Dit toestel draait harstikke snel, veel beter vergeleken als met de Galaxy S1,  toestel reageert erg vlot.

Toestel heeft genoeg opties om de batterij duur te optimaliseren, deze functies kan je gewoon handmatig uitschakelen/ wijzigen in het menu.

Heb het toestel besteld via T-Mobile doormiddel van verlening, had het toestel de dag later al in huis! 🙂   kon dus direct aan de gang! 😃
Het was bij het begin nog even wennen omdat het toestel groter is dan de Galaxy S1, hij is ongeveer even groot als de Galaxy S2 maar veel dunner!

Android 4.0 ziet er uitstekend uit op dit toestel en werkt erg vlot, hij loopt niet vast 🆒!

Het mooie is nog dat er standaard ''Dropbox'' opstaat, als je je nu registreert krijg je gratis 50 GB op je account, erg handig dus!

T-Mobile Deezer werkt uitstekend op de Samsung Galaxy SIII, het geluid komt uitstekend uit de boxen, uiteraard kan je gewoon oordoppen aansluiten op het toestel.

Ik vind de oplader eigenlijk ook een vooruit gang, deze is gewoon doormiddel van de USB kabel en die stop je in de oplader.
Overigens is er voor de Samsung Galaxy S3 een mogelijkheid tot ''draadloos'' opladen, je koopt hiervoor een Desktop Dock en die sluit je aan de computer, je kan het toestel dan in de Dock zetten en hij laad op!

Heb voor de Galaxy S3 een hoestje besteld zodat het toestel netjes blijft, dit hoestje past uitstekend en was zo binnen 😃

Mocht iemand nog wat willen weten hoor ik het wel 😉
Iedereen mag overigens zijn ervaringen delen in dit topic!

110 reacties

Reputatie 5
@Dave670
Leuk om te lezen dat je je ervaringen met de Samsung Galaxy S3 met ons deelt! 😃

Zo te lezen ben je erg tevreden met het toestel en als je nog meer leuke tips hebt!
Reputatie 3
Ries schreef:

@Dave670

Zo te lezen ben je erg tevreden met het toestel en als je nog meer leuke tips hebt!

Heb  de S3 gister ontvangen, ben inderdaad zeer tevreden met de software, en de stabiliteit, enige nadeel nu is dat google play een creditcard nodig heeft om apps the kopen.. Ik hoop dat Tmobile vodaphone achterna gaat en dat met de factuur gaat meerekenen.
Veder een super telefoon 🙂
Reputatie 2

Ries schreef:

@Dave670

Heb de S3 gister ontvangen, ben inderdaad zeer tevreden met de software, en de stabiliteit, enige nadeel nu is dat google play een creditcard nodig heeft om apps the kopen.. Ik hoop dat Tmobile vodaphone achterna gaat en dat met de factuur gaat meerekenen.
Veder een super telefoon 🙂

@s.vegter, inzake de vereiste van een CC voor PlayStore is niet geheel waar.

Namelijk:, twee opties op dit prima anders te doen:

3vcard.nl - online/fysieke oplossing voor een prepaid-CC.
clickandbuy.nl - via ideal makkelijk een account te openen welke te combineren is met de store.

Deze opties geven je een nummer welke je kan inputten in de PlayStore. Ergo; geen (echte) CC nodig.

- MKLP
ik heb de s3 nog geen week. de batterij haalt net geen 2 dagen en ik ben echt niet de hele tijd met mn telefoon bezig. verder een top telefoon!
Reputatie 6
Ik krijg af en toe de melding 'Gebruik is gestopt' of dat mobiel vastloopt en opnieuw opgestart moet worden ofzo (niet helemaal opnieuw opgestart, je hoeft pincode niet intevoeren etc. maar tmobile service start opnieuw op en wifi verbinding etc.)? Heb de S3 nu zo'n 1,5week en het is al ongeveer 10x voorgekomen. Hebben jullie daar ook last van?
Reputatie 3
@Jennn- Heb je je S3 al geupdate met de nieuwste firmare? Door je S3 te update worden veel kleine bugs verholpen en draait je S3 nog zuiniger! Je kan hem update door je telefoon te verbinden met Samsung Kies. 
Reputatie 6
@bambam_ is samsung kies een app of moet je het via de pc doen?
Reputatie 6
Badge +12
@Jennn-

Samsung Kies is via de computer.
Reputatie 1
Ik ben benieuwd of de Galaxy S3 een T-mobile branded telefoon is of niet. Ik weet dat er een Samsung Touchwiz interface op zit, maar wordt die software daarna nog aangepast door T-Mobile?

Ik heb een Galaxy S i9000 (De S1), die zowel een Samsung interface (Touchwiz) als wat T-Mobile elementen toegevoegd heeft gekregen. Hierdoor heb ik nog steeds Android 2.2.1 op mijn telefoon, ondanks dat er al ruim een jaar een update wordt beloofd. Unbranded toestellen zijn al ruim een half jaar terug (na een aantal rechtszaken) naar 2.3.5 of 2.3.6 gegaan.

Een erg slechte ervaring voor mij dus. Ik wil hier niet weer mee te maken krijgen, vandaar dus mijn vraag.
Reputatie 6
Badge +12
@mpm.hartman,

Ja de toestellen zijn T-Mobile Branded, er zijn dan ineens wat apps tussenuit en er zijn ook T-Mobile apps toegevoegd.
Vreemde ios alleen nog dat niet alle T-Mobile toestellen Branded zijn.

Ik had er 1 die was Samsung Rom, toen kreeg ik een probleempje, zat getik op een plek.
Heb toestel toen nog kosteloos kunnen ruilen en ik kreeg een T-Mobile Branded versie.

Vond dit helemaal niks en heb de Samsung Rom geflasht over de T-Mobile versie en nu heb ik weer Samsung 🙂

Mocht je een T-Mobile ROM krijgen wil ik je gerust helpen hoor? (is binnen 5 min klaar, nog wel korter zelfs)
Garantie blijft gewoon intact aldus T-Mobile.
Reputatie 6
Op mijn samsung s3 zitten ook standaard apps op, zoals gamehub en groupon etc. apps die ik helemaal niet gebruik. Maar als ik ze wil verwijderen lukt dat niet? Is er wel een mogelijkheid om het te verwijderen?
Reputatie 6
@bambam_ Ik heb net samsung kies geinstalleerd zoals u zei, maar er staat al dat ik de nieuwste firmware heb. Op aanraden van een vriend heb ik toch maar wel voor de s3 gekozen, maar hij heeft helemaal geen last van die problemen. Mobiel vastlopen en opnieuw opstarten of de melding 'verbruik gestopt' etc.
Is dat een fout in mijn mobiel dan? Of moet ik hem misschien resetten?
Reputatie 6
Badge +12
@Jennn-

Jij hebt de T-Mobile Branded versie, deze apps kan je inderdaad niet verwijderen!

Dat is de reden dat ik de Samsung ROM erop heb gegooit, werd ziek van die ongewenste apps!
Reputatie 1
@Dave670
Bedankt voor je reactie!

Ik moet nog een paar maanden wachten tot ik mijn abonnement weer mag verlengen, maar het is goed om alvast te weten dat ik dat makkelijk zelf zou kunnen doen mocht ik voor een Galaxy SIII kiezen. Ik ben ook benieuwd naar wat de Galaxy Note II gaat worden, dus gelukkig heb ik nog even om te kiezen.

Geldt dat behoud van garantie ook voor de Galaxy S1 die ik nu nog gebruik?
Wacht, ik stuur je over mijn Galaxy S1 wel even een PM, want dit gaat wat offtopic in een Galaxy S3 topic.
Reputatie 6
Badge +12
@mpm.hartman,

Geen probleem! 🙂
Klasgenoot van mij heeft de S3 gehaald in de T-Mobile Shop en heeft T-Mobile branded :(

Ik zie je PM wel verschijnen! :D
Reputatie 3
@Jennn- Als het niet een firmware probleem is, dan is het waarschijnlijk een probleem met je besturingssysteem (android). Eind kwartaal 3 of begin kwartaal 4 wordt android 4.1 (jelly bean) verwacht. Ik denk als je de update van deze hebt ontvangen dat je problemen weg zijn. Je telefoon resetten kan geen kwaad. Aangezien je nu toch Samsung Kies op je computer heb staan, kan je daar makkelijk een backup van je telefoon maken en vervolgens resetten zonder alles kwijt te zijn. Kijk sowieso regelmatig voor nieuwe firmware updates. Het is belangrijk dit bij te houden!
Reputatie 6
Badge +12
@All,

Het is mij opgevallen dat een aantal apps van Samsung zijn verdwenen in de T-Mobile Branded versie, voor de Samsung apps in de plaats komen dan T-Mobile apps.

De mist bijvoorbeeld Samsung GO in de versie van T-Mobile, dit is een app waar je het laatste nieuws, sport, en live OS beelden kan volgen.
In deze app zitten namelijk nu.nl, ad.nl, nos.nl verwerkt. (En nog meer site's)

De reden is daarom dat ik de T-Mobile versie heb vervangen voor die van Samsung, nu heb ik alle apps van Samsung weer terug 🙂 !
De ongewenste rotzooi van T-Mobile is nu weg.
Reputatie 1
Ik vraag me af waarom T-Mobile dit soort dingen blijft opdringen. Ik denk dat er 2 groeperingen zijn aan te wijzen:

- Zij die weten dat T-Mobile een eigen ROM op te telefoons zet waarin apps worden vervangen, en hier niet van gediend zijn, en daarom óf voor een mobiel van een andere provider kiezen, óf hun mobiel flashen met een Samsung ROM.
- Zij die niet weten dat er zoiets is als een branded ROM, of er niets om geven, en waarschijnlijk ook weinig missen als dit niet zou gebeuren.

Zijn er nou mensen die specifiek voor een T-Mobile mobiel kiezen omdat ze persé die apps willen hebben? Dat heb ik echt nog NOOIT iemand horen zeggen.

En daar komt dan nog bij dat je gewoon ALTIJD achterloopt met beveiligingsupdates als er een nieuwe patch komt. Er kan goed een maand of langer overheen gaan voordat T-mobile de nieuwe ROM weer aangepast heeft, en de goedkeuring van Google en Samsung heeft gekregen. Meestal langer dus.

Mijns inziens heeft het gewoon erg grote nadelen en praktisch geen voordelen voor de consument.
Apps om automatisch in te loggen op T-Mobile hotspots worden namelijk apart aangeboden in de Play Store, evenals apps om op je account in te loggen en je gegevens in te zien of beheren. Gebruiksgemak voor klanten is het dus duidelijk niet om te doen. Waar het wel om gaat dan..?? Gesponsorde apps? Geld verdienen?
Reputatie 6
Badge +12
mpm.hartman schreef:

I
Gebruiksgemak voor klanten is het dus duidelijk niet om te doen. Waar het wel om gaat dan..?? Gesponsorde apps? Geld verdienen?

Nee de T logo tijdens opstarten toestel.
Ze hebben mij bedankt voor deze versie, heb als de donder Samsung ROM erop gegooit en weg was T-Mobile ROM 😉

Rest mij nog wel dat ik ''wederom'' in de maling word genomen door T-Mobile!
Die beweerde namelijk het volgende:

Samsung GO zou automatisch geïnstalleerd moeten worden na een update. →
→ Als hij niet in Google Play staat, dan kun je deze sowieso downloaden vanuit Samsung Apps. 

Niet dus!  Samsung heeft mij een uitstekend antwoord gegeven die wel klopt! 🙂
Reputatie 1
Mijn toestel gaat praktisch nooit uit, behalve als ie vastloopt. Dat lijkt me een uitstekend moment om herinnerd te worden dat ik een T-mobile ROM heb natuurlijk, na zo'n vastloper. Erg strategisch 🆒
Reputatie 6
@bambam_ Wat houd dat Jelly bean eigenlijks in? Zag het ook al bij whatsapp update staan dat het is aangepast op Jelly bean enzo. Zover ik weet zijn Jelly beans snoepjes? 😳
Oke, dus ik moet eerst via samsung kies een backup maken, en dan pas resetten? En dan backup terug erop doen? (sorry heb er niet echt veel verstand van)
Ik heb de S3 inmiddels een paar weken, en ik moet zeggen dat ik er super over te vreden ben.
Hiervoor had ik een S2 maar deze is toch echt stukken sneller, betere wifi ontvangst, inmiddels de update via ota erop gezet.
De batterij gaat bij mij ongeveer 3 dagen mee met normaal dagelijks gebruik.
Wel heb ik er een rubber hoesje rondomheen dat geeft toch net wat exstra grip met het vasthouden, nu nog een tasje waar de telefoon met bumper in past en ik ben helemaal tevreden 😃
Reputatie 6

@bambam_ Wat houd dat Jelly bean eigenlijks in? Zag het ook al bij whatsapp update staan dat het is aangepast op Jelly bean enzo. Zover ik weet zijn Jelly beans snoepjes? 😳

Google vernoemt al hun updates naar lekkernijen. Jelly Bean is de nieuwste tot nu toe (Android 4.1), zo heb je ook Gingerbread, Ice Cream Sandwich and Honeycomb, etc. Meer info hier.
Reputatie 6
@Densmiegd
Haha oke wat grappig bedacht! 🙂
Hallo, ik heb sinds kort een samsung galaxy ace 2 besteld bij de t-mobile. ofcourse is deze ook t-mobile branded. nu wil ik dit er ook af. maar hoe kan ik zeker weten dat me garantie niet vervalt? waar kan ik duidelijk vinden dat me garantie blijft? en hoe zet ik die Samsung rom ding erop? ik vind echt stront vervelend die groupon en game hub enzo. die dingen starten uitzichzelf en waarschijnlijk daardoor gaat me mb ook zo snel op..

Reageer