Vraag

Geen 3G internet meer

• 31 mei 2012
  • 4 reacties
  • 1600 Bekeken

Ik heb een Samsung Galaxy S en heb sinds een paar dagen (volgens mij sinds ongeveer dinsdag 29 mei) geen 3G internet bereik meer. Wel kan ik gewoon bellen en sms'en en Wifi doet het ook prima. Ik heb al geprobeerd om mijn telefoon aan en uit te zetten en om mijn batterij eruit te halen en erin te doen. Mijn "Data netwerk mode" is gewoon geactiveerd en mijn GPRS staat ook gewoon aan. Toch komt er maar geen 3G- (en zelfs geen G-) icoontje boven in mijn scherm, waar ik ook ben of sta. Het is al ongeveer een jaar geleden dat ik mijn nieuwe abonnement had gesloten (op 26 mei 2011). Mijn internet zou het eerste jaar gratis zijn en het tweede jaar moest ik er voor betalen (€6,95 volgens mij), maar dat stond allemaal al vast in het contract.

Ik weet niet wat ik nu moet doen, maar ik zou graag weer willen kunnen internetten met 3G internet.

4 reacties

Reputatie 7
@Sweetlovelygirl;

Heb je nagekeken of jou vliegmodes uitstaat? Als deze aanstaat moet je deze uitzetten. Kijk even of de optie 'pakketgegevens gebruiken' aanstaat. Dit kun je controleren door via instellingen, draadloos en netwerk, mobiel netwerk te gaan. De optie 'pakketgegevens gebruiken' moet aangevinkt staan.

Daarnaast krijg je geen 3G netwerk als je de WIFI optie hebt aanstaan. Door deze uit te schakelen moet je telefoon omschakelen naar de 3G netwerk.

Laat even weten of het gelukt is.
Huh, wat raar. Mijn internet doet het nu weer! Net stond mijn Wifi aan en die heb ik nu net uit gezet, maar eerder op de dag had ik wel mijn pakketgegevens aan staan, mijn Wifi uit en mijn vliegtuigmodes staat altijd uit, want anders zou ik ook niet kunnen bellen of sms'en.
Maar bedankt voor de hulp in ieder geval! 🙂
Reputatie 7
@Sweetlovelygirl; Ik was even in de war met het volgende wat jij zij: "Toch komt er maar geen 3G- (en zelfs geen G-) icoontje boven in mijn scherm, waar ik ook ben of sta."
Ik dacht dat je ook problemen had buitenshuis. Je WiFi hoort zich uit te schakelen na dat hij geen connectie meer heeft met de WiFi router of switch. Dan zou hij automatisch over moeten schakelen.

Naja het is opgelost. Fijne dag verder 😉
Ja, ik had ook problemen buitenshuis, wanneer mijn Wifi uit stond.
Maar je hebt gelijk, het is opgelost!!

Jij ook een fijne dag verder.

Reageer