Beantwoord

Geen internet met WiFi

• 15 augustus 2016
  • 3 reacties
  • 101 Bekeken

Ik kan al lange tijd geen internet gebruiken als ik mijn wifi aan heb staan, moet het steeds uitzetten en dat kost mij mijn eigen internetbundel, nu haal ik het nog niet eens tot het einde van de maand, en ookal heb ik mijn wifi dan uitstaan lukt het soms niet om verbinding te hebben met internet. Kan niks vernieuwen geen facebook geen instagram of snapchat ook nu heb ik mijn qifi uitmoeten zettwn thuis om hier mijn verhaal kwijt te kunnen, erg vervelend!!
icon

Beste antwoord door David 17 augustus 2016, 15:44

Hey Ayse-sercan,

Wij zijn je telecomprovider, maar niet de internetprovider die jouw WiFi levert. Dit kan bijvoorbeeld Ziggo of KPN zijn. Aan je antwoord te zien heb je het probleem dus overal en niet alleen op 1 netwerk.

Op het moment kaart je echter 2 verschillende problemen aan, want dat je geen apps kunt openen is weer een probleem op zich. Zou je kunnen kijken of onder het mobiele internet deze apps niet geblokkeerd zijn voor dataverbruik?

Zou je daarnaast ook eens je simkaart kunnen controleren of deze nog wel in orde is?

Als dit allemaal geen uitkomst biedt, dan kun je een fabriekreset proberen. Hiermee zorg je voor een volledige reset van je telefoon. Zorg er wel voor dat je van tevoren een back-up van je bestanden maakt, zodat je niets kwijtraakt!

Laat je weten of het gelukt is en of je nog vragen hebt?
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hey Ayse-Sercan,

Dat is inderdaad behoorlijk onhandig! :S

Heb je dit probleem bij meerdere WiFi-netwerken of alleen thuis? Als het alleen op 1 netwerk is, dan ligt het waarschijnlijk aan dat netwerk. Mocht het bij alle/meerdere WIFi-netwerken zijn, dan is de kans groot dat het probleem in je telefoon zit.

Heb je het WiFi-netwerk al eens vergeten en opnieuw aangemeld? Ook is het handig om de router even opnieuw op te starten om dit uit te sluiten. Zou je in ieder geval ook kunnen aangeven welke provider jouw internetverbinding verzorgt en welke telefoon jij gebruikt? Dan kunnen we, indien nodig, specifieke informatie geven.

We horen het graag van je! 🙂
Hoi David.

Ik heb t-mobile als provider en een samsung s6 nooit geen problemen mee gehad, allen nu de laatste maanden overal waar ik wifi aan heb staan pak die niet, en dan zet ik mijn wifi uit heb ik 4g aan staan maar dan lukt het ook niet moet steeds 4g en 3g afwisselen.. krijg mijn berichten op whatsapp bijv pas uren later binnen of sociaal media kan ik niks vernieuwen.. en ja einde van de maand haal ik niet met mijn bundel dan want het vreet gewoon internet op terwijl ik hem nog niet eens kan gebruiken en 3gb is niet weinig voor 1 maand..
Reputatie 7
Badge +20
Hey Ayse-sercan,

Wij zijn je telecomprovider, maar niet de internetprovider die jouw WiFi levert. Dit kan bijvoorbeeld Ziggo of KPN zijn. Aan je antwoord te zien heb je het probleem dus overal en niet alleen op 1 netwerk.

Op het moment kaart je echter 2 verschillende problemen aan, want dat je geen apps kunt openen is weer een probleem op zich. Zou je kunnen kijken of onder het mobiele internet deze apps niet geblokkeerd zijn voor dataverbruik?

Zou je daarnaast ook eens je simkaart kunnen controleren of deze nog wel in orde is?

Als dit allemaal geen uitkomst biedt, dan kun je een fabriekreset proberen. Hiermee zorg je voor een volledige reset van je telefoon. Zorg er wel voor dat je van tevoren een back-up van je bestanden maakt, zodat je niets kwijtraakt!

Laat je weten of het gelukt is en of je nog vragen hebt?

Reageer