Beantwoord

Geen Internet op mijn Galaxy S4

Wie kan me helpen?

Van mijn werkgever heb ik een Samsung Galaxy S4 gekregen met een databundel. Helaas werken de Internet-instellingen niet en kan ik geen MMS-jes versturen.

Ik heb alles al geprobeerd:
1. opnieuw een toegangspunt aangemaakt (met behulp van het Youtube-filmpje)
2. SMS gestuurd met "ALL" naar 1300
3. de toegangspunten weer naar de standaard instellingen gezet
Niets mag baten.

Waar zou het aan kunnen liggen? Ik vraag me af of het misschien te maken heeft met de SIM-kaart. In mijn S4 zit nu het "oude" SIM-kaartje, dat in mijn vorig toestel zat (en daar had ik geen databundel bij).
icon

Beste antwoord door David 27 augustus 2015, 12:06

Hey Maria,

Gaat het om het abonnement dat gekoppeld zit aan je Forumaccount? Hier zit namelijk nog tot 10 oktober een 'Alleen bellen & sms'en'-abonnement bij. Hier zit dus geen internet bij..

Hoe je jouw toestel kunt instellen voor MMS kun je in op onze site over het instellen van MMS op je telefoon lezen. Had je dit al doorgenomen?

Laat even weten of het zo duidelijk is en anders waar je nog tegenaan loopt! :)

@Johnenleen

Bedankt voor de input in het probleem met internet op Samsung Galaxy van Maria..

Rond jouw postcode is een heel stabiel netwerk, zowel van 3G als 4G. Je kunt dus goed gebruik maken van de 500 MB Extra. 🙂
Bekijk origineel

6 reacties

Hoi Maria Hendrika, welkom op het forum.

De simkaart van T-Mobile is geactiveerd? Dan zou je de toestelhulp eens kunnen doorlopen: https://www.t-mobile.nl/toestelhulp#/samsung/i9505-galaxy-s-iv-lte/internet/usecase/handmatig-instellen
Hallo Kaassausje.

Het handmatig instellen heb ik ook al geprobeerd door "ALL" naar 1300 te sms-en. Ik kreeg alleen een configuratiebericht voor de MMS, maar niet voor Internet. Het downloaden van het MMS-configuratiebericht is ook niet gelukt. Ik kreeg namelijk de melding " Kan uw bericht niet downloaden. Probeer het later nog eens".

Ik weet echt niet waar het aan kan liggen.
Automatisch downloaden wil nog wel eens mislukken, probeer het dus even handmatig met de link die ik eerder al gaf. Handmatig is niet een sms sturen en de instellingen downloaden, maar echt letterlijk handmatig invoeren (aan de hand van de toestelhulp). Alles staat stap voor stap beschreven.
Reputatie 2
En anders een Cold reboot. Batterij eruit en simkaart eruit en dan opnieuw proberen
Wat heb aan 500 mb extra als ik niet kan internetter op 4g en alleen op WiFi.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Maria,

Gaat het om het abonnement dat gekoppeld zit aan je Forumaccount? Hier zit namelijk nog tot 10 oktober een 'Alleen bellen & sms'en'-abonnement bij. Hier zit dus geen internet bij..

Hoe je jouw toestel kunt instellen voor MMS kun je in op onze site over het instellen van MMS op je telefoon lezen. Had je dit al doorgenomen?

Laat even weten of het zo duidelijk is en anders waar je nog tegenaan loopt! :)

@Johnenleen

Bedankt voor de input in het probleem met internet op Samsung Galaxy van Maria..

Rond jouw postcode is een heel stabiel netwerk, zowel van 3G als 4G. Je kunt dus goed gebruik maken van de 500 MB Extra. 🙂

Reageer