Beantwoord

Geen logbestand op Samsung galaxy s5 neo

• 2 februari 2016
  • 8 reacties
  • 1917 Bekeken

Ik heb sinds afgelopen donderdag een nieuwe Samsung galaxy s5 neon. Bij het bellen blijft het logbestand leeg. Ik heb ook al geprobeerd en het cachet geheugen leeg gemaakt (zoals bij een eerdere topic van 22 januari over dit probleem wordt geadviseerd ). Het is hiermee niet opgelost. Is echt heel vervelend want als ik een oproep heb gemist kan ik dit niet terug zien.
icon

Beste antwoord door HarryMe 3 februari 2016, 09:06

Goedemorgen Anne-marie2104, welkom op dit forum!

Dit probleem komt mij niet bekend voor van mijn S5 Neo.
Het leegmaken van het cachegeheugen is al een goede poging, maar heeft niet geholpen dus.

Je zou een stap verder kunnen gaan met een totale reset (let op dat je een back-up maakt van je foto's en contacten! Alles wordt gewist.)

Als dat nu ook niet werkt zou dit probleem uit je simkaart kunnen komen, omdat die hierin ook een rol speelt.
In dat geval kun je vragen om een nieuwe simkaart omdat je tegen dit probleem aanloopt.

Als laatste optie kom je uit bij de telefoon, en wordt het een opsturen ter reparatie (maar zover zijn wij nog niet).

Laat je weten wat je geprobeerd hebt, en of het verholpen is?

Aanvulling:

https://forum.t-mobile.nl/samsung-362/geen-logbestand-op-samsung-s5-neo-263804

Hajar reageert in dit draadje dat het probleem vaker voorkomt, hopelijk helpt de fabrieksreset??
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 3
Badge +4
Goedemorgen Anne-marie2104, welkom op dit forum!

Dit probleem komt mij niet bekend voor van mijn S5 Neo.
Het leegmaken van het cachegeheugen is al een goede poging, maar heeft niet geholpen dus.

Je zou een stap verder kunnen gaan met een totale reset (let op dat je een back-up maakt van je foto's en contacten! Alles wordt gewist.)

Als dat nu ook niet werkt zou dit probleem uit je simkaart kunnen komen, omdat die hierin ook een rol speelt.
In dat geval kun je vragen om een nieuwe simkaart omdat je tegen dit probleem aanloopt.

Als laatste optie kom je uit bij de telefoon, en wordt het een opsturen ter reparatie (maar zover zijn wij nog niet).

Laat je weten wat je geprobeerd hebt, en of het verholpen is?

Aanvulling:

https://forum.t-mobile.nl/samsung-362/geen-logbestand-op-samsung-s5-neo-263804

Hajar reageert in dit draadje dat het probleem vaker voorkomt, hopelijk helpt de fabrieksreset??
Hallo Harry,

Ik heb de telefoon pas 4 dagen. Ik vind het een beetje ver gaan dat ik nu al moet gaan liggen
klungelen met een reset. Ik ben 4 dagen bezig geweest om de telefoon in te stellen. En dan zou ik m nou alweer moeten gaan resetten ?! Dat is niet mijn bedoeling.
Reputatie 3
Badge +4
Ik weet het, vind het zelf ook vervelend om na het resetten alles weer te moeten terughalen, instellen, updaten en installeren!

Toch ben ik wel eens tegen iets vaags aangelopen wat na een reset als sneeuw voor de zon verdween (dat wil niet zeggen dat het voor jou probleem helpt, maar je kunt het eventueel een kans geven).
Als tweede vertrouw ik jou simkaart niet (omdat deze zulk soort berichten opslaat kan de fout daar ook vandaan komen).

Is er misschien iemand die je kan helpen, of zie je gewoon tegen het gedoe op?
Ik zie tegen het gedoe op. Ik heb extra een nieuwe telefoon gekocht om juist relaxt te kunnen werken ermee. Ik had een samsung galaxy s2plus die ondertussen zeer traag was geworden. Deze was ook al een aantal jaartjes oud, dus dat kan.
Bij de nieuwe samsung galaxy s5 neo heb ik een nieuw simkaartje in mijn toestel moeten doen omdat het oude niet pastte. Als je zo,n simkaartje krijgt heb je het eigenlijke simkaartje met daaromheen 2 of 3 "raamwerken" om het passend te maken voor de telefoon. Bij het uitduwen van het simkaartje op de goede maat viel het binnenste eruit en heb ik dat weer in het juiste raamwerk gezet. Zou het hiermee misschien te maken kunnen hebben ?
Reputatie 3
Badge +4
Hoi, ja, ik zou dan even beginnen met het toestel uit te zetten, batterij eruit, en even kijken of het simkaartje juist op de plaats zit (even voorzichtig verwijderen en weer op de plaats duwen).
Hopelijk helpt dat al!
Gelukkig, sinds gisteren doet mijn logbestand het. Vraag me niet hoe het komt. Ik heb wel de telefoon nog helemaal uitgeschakeld . Daarna ben ik naar de instellingen bij sms berichten gaan kijken en wat veranderd. En ja hoor...gisterenavond voor het eerst een logbestand. Dat is een hele verademing want dan merk je pas hoe lastig het is wanneer het er niet is
Bedankt voor de adviezen!
Reputatie 3
Badge +4
Bedankt voor het delen Anne-Marie, fijn dat het weer goed werkt en dat zonder de reset! Het probleem was mij vreemd, dus we gaan er gewoon voorzichtig vanuit dat het blijft werken. ;)
Goed weekend!
Gelukkig, sinds gisteren doet mijn logbestand het. Vraag me niet hoe het komt. Ik heb wel de telefoon nog helemaal uitgeschakeld . Daarna ben ik naar de instellingen bij sms berichten gaan kijken en wat veranderd. En ja hoor...gisterenavond voor het eerst een logbestand. Dat is een hele verademing want dan merk je pas hoe lastig het is wanneer het er niet is
Bedankt voor de adviezen!
Hoi Anne-Marie, fijn dat het gelukt is bij jou! Ik heb hetzelfde probleem, welke instellingen heb je veranderd? Misschien kan ik dat ook proberen. Alvast bedankt! 🙂

Reageer