Beantwoord

Géén MMS ontvangen/versturen Samsung Galaxy S Plus

• 14 november 2011
  • 61 reacties
  • 9868 Bekeken

• Doet lekker mee
  • 18 reacties
Kan geen MMS berichten ontvangen om mijn Samsung Galaxy S Plus.
Krijg wel een SMS binnen dat ik een MMS ontvangen heb, maar kan hem niet openen (ook niet via internet)
Ik heb inmiddels ook geprobeerd om een MMS naar mijzelf te sturen maar deze blijft de status "verzenden" behouden.
Ook krijg ik de melding "Kan U bericht niet verzenden. Het worden verzonden zodra de service beschikbaar is"
icon

Beste antwoord door rk73 17 november 2011, 09:34

@Dave670

heb het toestel nog eens helemaal uit en aangezet. MMS werd meteen verzonden en heb hem inmiddels zelf ontvangen

@Dave670, @Chris076 bedankt !!!!
Bekijk origineel

61 reacties

Reputatie 6
@rk73

Je kunt door de stappen te volgen in onze toestelhulp de juiste instellingen in jouw toestel zetten, hierna kun je gebruik maken van MMS.
@Chris076

dank voor je reactie, deze stappen had ik al doorlopen, maar kan nog altijd géén MMS versturen of ontvangen
Reputatie 6
@rk73

Kun je wel een mms versturen? Je kunt pas mms"jes ontvangen nadat je er minimaal 1 hebt verstuurd.
@Chris076

Ik heb inmiddels ook geprobeerd om een MMS naar mijzelf te sturen maar deze blijft de status "verzenden" behouden.
Ook krijg ik de melding "Kan U bericht niet verzenden. Het worden verzonden zodra de service beschikbaar is"
Reputatie 6
@rk73

Ik heb de instellingen op het netwerk gereset voor je, wil je jouw toestel uit en weer aanzetten en opnieuw proberen een mms te versturen?
@Chris076jouw advies opgevolg maar foto blijft de blijft de status "verzenden" behouden.

En onder in het scherm kreeg ik de pop-up "Kan U bericht niet verzenden. Het worden verzonden zodra de service beschikbaar is"
Reputatie 6
@rk73

Wanneer je de simkaart in een ander toestel gebruikt, kun je dan wel een mms versturen?
Goedemorge Chris,

samsung heb ik 2 weken geleden ontvangen, hiervoor had ik een nokia 6300 en heb ik dit "probleem" nooit gehad.
MMS berichten werden gewoon verzonden en ik kon ze oo ontvangen en foto werd meteen getoond om mijn beeldscherm
@Chris076
samsung heb ik 2 weken geleden ontvangen, hiervoor had ik een nokia 6300 en heb ik dit "probleem" nooit gehad.
MMS berichten werden gewoon verzonden en ik kon ze ook ontvangen en foto werd meteen getoond om mijn beeldscherm
Reputatie 6
@rk73

Ik heb een nieuwe simkaart naar je toegestuurd om te controleren of dit het probleem verhelpt, deze ontvang je over enkele dagen thuisgestuurd.
Badge +12
@rk73,

Volgens mij komt dit gewoon door je simkaart.
Werkt er meer niet goed? (sms, internet)
@Dave670,
voor de rest werkt alles. Dat is het vreemde, krijg de MMS gewoon niet ingesteld.
@Chris076
zojuist een mail ontvangen van T-mobile met de bevestiging van de aanvraag. Ik hou je op de hoogte.
Alvast bedankt voor de genomen moeite.
Badge +12
@rk73,

Dat is inderdaad erg vreemd hoor :(
Bij mij werkt die MMS wel, je weet zeker dat de instellingen goed staan?
Vul het eens handmatig in.
@Dave670
instelling staan goed, en heb ze zelf ook al handmatig ingevoerd, maar géén succes
Zojuist een mail ontvangen van T-mobile met de bevestiging dat er een nieuwe sim-kaart onderweg is, dus wacht nu maar ff af
Toch bedankt voor je moeite
Badge +12
@rk73,

Geen probleem 🙂 ik wens je succes!
De nieuwe simkaart krijg je morgen wel binnen denk ik.
@Chris076
ik heb de nieuwe simkaart ontvangen en geinstalleerd. Bij het versturen van een MMS naar mijn eigen nummer krijg ik de melding:
"Kan nu niet dowloaden. Probeer het later opnieuw" Vervolgens verschijnt onder de foto de melding verzenden....... , maar deze status heeft de mms al 10 minuten
Badge +12
@Rk73,

Het lijkt erop dat je toestel de verbinding niet goed maakt.
Staat je internet verbinding uit? (zie je een G of 3G/H)
@Dave670

heb het toestel nog eens helemaal uit en aangezet. MMS werd meteen verzonden en heb hem inmiddels zelf ontvangen

@Dave670, @Chris076 bedankt !!!!
Badge +12
@Rk73,

Gelukkig is het probleem opgelost ! :)
Succes met je toestel !
Reputatie 6
@rk73

Heel fijn om te lezen dat het probleem met de MMS is opgelost! Veel plezier ermee!
Reputatie 3
Beste forumvrienden,
Na het lezen van bovenstaande discussie dacht ik, dit ga ik even checken. Het werkt prima, alleen zie ik tot mijn grote schrik, dat mijn 3G hiervoor gebruikt wordt. Is dat normaal? Ik heb toestelhulp al geraadpleegd, het enige verschil dat ik zie met de huidige settings op mijn toestel is bij MMS-proxy, op mijn toestel is deze instelling: 10.10.10.11 bij toestelhulp 010.010.010.011 maakt dat het verschil? Ook zie in mijn settings dat er geen groen puntje achter T-Mobile MMS staat, zoals daarboven wel bij T-Mobile Internet staat.
Graag jullie reactie,
groeten Allard
Badge +12
@Allard,

Dat is correct, het groene bolletje komt niet bij de MMS instelling.
Of de MMS inderdaad via internet gaat weet ik niet, ik vermoed van niet.

Zet je internet maar eens uit en kijk wat MMS doet.
Reputatie 7
Als 3G in mijn HTC Desire S uit staat kan ik geen MMS verzenden/bekijken.

In mijn toestel moet dus wel degelijk 3G aanstaan om MMS te verzenden/bekijken.
Badge +12
@Ezz,

Dat wist ik niet 🙂 bedankt voor je duidelijkheid 😃
Reputatie 3
Ik ga het proberen, 3G uitzetten, en MMS proberen te versturen. Jullie horen het van mij. Overigens nog even een kort vraagje: als het 3G icoontje in een H verandert, dan betekent dat toch dat overschakelt wordt naar HSDPA?
Allard

Reageer