Beantwoord

Géén MMS ontvangen/versturen Samsung Galaxy S Plus

• 14 november 2011
  • 61 reacties
  • 9866 Bekeken

Toon eerste reactie

61 reacties

@Ries
een collega van T-Mobile belde me vandaag op om de instellingen nog 1 x te controleren.
Na een paar x lukte het eindelijk om een MMS te ontvangen.
Bedankt voor alle reacties
Badge +12
@Gompie,

Gelukkig werkt het weer 🙂
Reputatie 5
@Gompie1976
Bedankt dat je laat weten dat MMS weer werkt! Veel MMS plezier! 😃
Ik heb hetzelfde probleem, heb sinds kort mijn Nokia vervangen voor een Samsung Galaxy Gio maar het lukt niet meer om mms te versturen. De mms instellingen al een paar keer verwijderd en opnieuw aangemaakt mbv de handmatige toestelhulp maar werkt nog steeds niet.
Ik bij meerdere reacties op dit forum dat er nieuwe sim kaarten worden verstuurd. Is dit ook voormij de oplossing???
Reputatie 5
@ingrida
Een ander type simkaart wordt uitgestuurd als we bij de netwerkgegevens foutmeldingen zien die duiden op een toestel/simkaart probleem. Bij je netwerkgegevens zie ik geen foutmeldingen over de afgelopen 4 dagen.

Ik heb een reset op het netwerk uitgevoerd en wil je na het lezen van dit bericht nogmaals proberen om een MMS te versturen? Als het niet lukt om een MMS te versturen wil je dan de simkaart in een ander toestel uitproberen?

Laat je weten wat je bevindingen zijn en of de reset heeft geholpen?
@Ries,ik heb ondertussen mijn sim-kaart in een andere telefoon geprobeerd en MMS versturen werkt daar prima mee.
Heb nu ook ontdekt dat MMS versturen met de Samsung Galaxy Gio prima werkt wanneer ik de MMS en Internet APN configureer. Maar omdat mijn nieuwe abbonement pas in januari ingaat en mijn huidige abbonement geen Internet in de bundel heeft wil ik voor zekerheid de Internet APN verwijderen zodat de telefoon niet ongemerkt op Internet gaat. Alleen zodra ik de Internet APN weghaal werkt MMS niet meer, terwijl ik nog wel het MMS APN heb. Waarom werkt MMS niet met alleen de MMS APN?
Badge +12
@Ingrida,

Dat komt omdat hij de internet nodig heeft hiervoor. (3g)
@Dave670
de APN MMS zou ook gewoon gebruik moeten kunnen maken van 3G, zonder dat er ook een Internet APN is. Beide APN's gebruiken dezelfde netwerk technieken GPRS-3G-HSDPA afhankelijk wat er beschikbaar is. Het enige verschil is dat de MMS APN alleen toegang heeft tot de MMS service van T-Mobile en de Internet APN tot Internet.
Aangezien mijn abonnement op dit moment nog geen Internet bevat in de bundle en wel MMS, moet het toch mogelijk zijn om alleen gebruik te maken van de MMS service.
Badge +12
@Ingrida,

Dat is helaas niet werkend :(
Als ik namelijk internet uit heb staan kan ik ook geen MMS verzenden.
Je hebt blijkbaar echt die 3G connectie nodig.
Reputatie 5
@ingrida
Dave670 heeft gelijk. Een MMS wordt verstuurd als pakketjes over het netwerk en dit gaat via het gprs netwerk. Als de internet APN geblokkeerd is of ontbreekt dan kun je ook geen MMS versturen. Meer informatie over MMS vind je hier.
@Ries.

waarom is er dan een aparte apn nodig voor MMS? Dan zou de toestel hulp ook geen aparte configuratie hoeven te geven voor MMS.

De APN die je aanmaakt is ook bedoeld om je via GPRS/3G je aan te melden op de GGSN. De verschillende APN's zijn juist bedoeld om verschillende diensten gescheiden aan te bieden. Door alleen gebruik te maken van de MMS APN zou je dus alleen toegang moeten krijgen tot de MMS dienst.

Ik vermoed dat het probleem in de telefoon zit en dat die alleen mms berichten wil versturen als er ook een Internet APN is. Ik heb alleen nergens in de berichten instellingen gevonden dat je kan aangeven welke APN er gebruikt moet worden voor het versturen van MMS berichten. Ik zal nog even testen of het ook mogelijk is om een MMS te versturen als ik alleen de Internet APN configureer. Als dit werkt betekend dat dus dat T-Mobile geen netwerk scheiding heeft tussen Internet en de MMS dienst.

Dat je ook de Internet APN nodig hebt is onzin, want mijn oude Nokia had deze ook niet een daar ging het versturen van MMS prima met alleen de MMS APN geconfigureerd.

Reageer