Beantwoord

Geen netwerk connectie op Samsung Galaxy Mega

• 31 januari 2016
  • 15 reacties
  • 273 Bekeken

Het lukt me niet contact te maken met het netwerk. De simkaart werkt wel in een ander toestel. Wie kan me helpen hiermee?
icon

Beste antwoord door David 2 februari 2016, 13:45

Hey Teun,

Goed dat je dit even checkt en het lijkt er inderdaad op dat je een simlock op je telefoon hebt. :S

Net als Pilovali ben ik wel benieuwd of je eerder wel een simkaart van T-Mobile hebt kunnen gebruiken? In ons systeem zie ik dat je ook telefonisch contact hebt opgenomen en dat het toestel van KPN afkomstig is. Hebben zij aangegeven dat er geen simlock op staat? Als je een simkaart van een andere provider plaatst (dus bijvoorbeeld van KPN), werkt het dan wel?

Wat gebeurt er eigenlijk wanneer je jouw telefoon met de simlocktool probeert te ontgrendelen? Krijg je dan een foutmelding?

Laat even weten hoe het er nu voor staat, zodat we je verder kunnen helpen! 🙂
Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hallo en welkom op het T-Mobile forum,

Welke foutmelding krijg je als je probeert te verbinden met het netwerk? Heeft het het eerst wel gewerkt?

Groet,
Ik krijg helemaal geen foutmelding. Maar een paar dagen geleden werkte het nog. Zie nu wel via een appartement dat er staat network locked
Network locked
Reputatie 6
Badge +17
Ik krijg helemaal geen foutmelding. Maar een paar dagen geleden werkte het nog. Zie nu wel via een appartement dat er staat network locked
Heeft het eerst wel gewerkt? 'Network Locked' kan beteken dat je toestel niet simlockvrij is.

Groet,
Ik kan ik in de t-mobile shop laten unlocken?
Reputatie 6
Badge +17
Hallo,

Zou je misschien mijn andere vraag kunnen beantwoorden? Heeft een T-Mobile simkaart ooit gewerkt in je toestel?

Groet,
Reputatie 6
Badge +17
Even een toevoeging:
Als je je telefoon simlock vrij wilt maken, kun je het beste contact opnemen met je vorige provider, dan krijg je een unlock code.

Je kunt ook de orignele Samsung software erop flashen, maar daar heb ik geen ervaring mee, en dat kan ook gevaarlijk zijn.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Teun,

Goed dat je dit even checkt en het lijkt er inderdaad op dat je een simlock op je telefoon hebt. :S

Net als Pilovali ben ik wel benieuwd of je eerder wel een simkaart van T-Mobile hebt kunnen gebruiken? In ons systeem zie ik dat je ook telefonisch contact hebt opgenomen en dat het toestel van KPN afkomstig is. Hebben zij aangegeven dat er geen simlock op staat? Als je een simkaart van een andere provider plaatst (dus bijvoorbeeld van KPN), werkt het dan wel?

Wat gebeurt er eigenlijk wanneer je jouw telefoon met de simlocktool probeert te ontgrendelen? Krijg je dan een foutmelding?

Laat even weten hoe het er nu voor staat, zodat we je verder kunnen helpen! 🙂
Volgens KPN moet het toestel simlockvrij zijn. Als ik jullie simlocktool gebruik dan zegt dat syteem:

'Het IMEI-nummer wat u heeft ingevoerd is niet bekend in onze systemen. Dit kan betekenen dat uw toestel niet door T-Mobile is geleverd of dat het IMEI-nummer niet juist is ingevoerd. Voer het IMEI-nummer nogmaals in of neem contact op met de telecomprovider die uw toestel heeft geleverd'

Degene van wie ik het toestel heb gekocht zegt dat bij het opvragen van een unlock code op de KPN site die ook aangeeft dat het toestel unlocked is.

Maar volgens de app Sim Card is de SIM State 'Network Locked'
Betekent Network Locked wat anders als Phone Locked?
Nu ik erover nadenk kan ik concluderen dat het toestel al vanaf aankoop geen netwerkverbinding gaf
Reputatie 7
Badge +20
Hi Teun,

Dankjewel voor de terugkoppeling. Ik heb je gegevens erbij gepakt en zie dat er volgens KPN geen simlock zit op jouw toestel. Ook heb je inmiddels een nieuwe simkaart geactiveerd. Heb je daarmee wel een netwerkverbinding?

Ik hoor graag van je!
Nee ook niet. Denk dat het hardware probleem is, iets met de antenne
Nee ook niet
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Teun,

Jammer dat het nog niet geholpen heeft! Kun je wel bellen en sms'en met je toestel? Heb je al eens je internet instellingen gecontroleerd? Hier vind je de instellingen voor internet op je toestel (Android 4.x) en in dit topic de instellingen Android Lollipop.
Kun je verder eens handmatig een netwerk selecteren? Dit vind je bij Instellingen, mobiele netwerken en dan onder Netwerkoperators. Daar kun je T-Mobile NL kiezen.

Ik zie je reactie graag tegemoet!

Reageer