Beantwoord

Geen sms meer met Samsung S5

• 28 mei 2016
  • 7 reacties
  • 461 Bekeken

kan sinds half mei plotseling geen sms versturen en ontvangen. De foutmelding is dat erg geen verbinding gemaakt kan worden met het netwerk. Heb de telefoon opnieuw opgestart ......simkaart eruit gehaald enz . Bij de instellingen van het app naar beschikbare netwerken gezocht. Krijg ik o.a T=mobile.....als ik dan wil registreren....krijg ik na een eeuwigheid te lezen dat ik niet kan verbinden en dat ik het later nog eens moet proberen. Ook vanuit mijn" My t mobile" kan ik niets verzenden .
Ook is mijn signaalsterkte steeds erg zwak.....maar weet niet of dit er iets mee te maken heeft.
icon

Beste antwoord door Kaassausje 29 mei 2016, 12:24

Hoi marianne51, welkom terug op het klantenforum.

Een zwak signaal zal er wel mee te maken kunnen hebben, het is alleen een beetje afhankelijk van je type netwerk.

Zou je kunnen aangeven hoe oud de simkaart is? Mogelijk ligt daar het probleem.
Kun je wel sms'en als je de simkaart in een ander toestel stopt? (Test ook een andere simkaart in jouw toestel.) Zou je de resultaten willen laten weten? Dan kan daarop ingehaakt worden. 🙂
Bekijk origineel

7 reacties

Een zwak signaal zal er wel mee te maken kunnen hebben, het is alleen een beetje afhankelijk van je type netwerk.

Kun je wel sms'en als je de simkaart in een ander toestel stopt? (Test ook een andere simkaart in jouw toestel.) Zou je de resultaten willen laten weten? Dan kan daarop ingehaakt worden. 🙂
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Marianne51,

Dat klinkt niet best, maar zo te zien is onze Klantexpert Kaassausje al met je mee aan het denken! :)

Zou je naast antwoord op deze vragen ook nog even deze pagina kunnen doornemen? Hier staat aangegeven wat je zelf kunt proberen, zoals het nummer van de SMS-centrale controleren. Jouw simkaart is niet verouderd, maar als deze geknipt of beschadigd is kan dit alsnog problemen veroorzaken. De kruistest die Kaassausje adviseert is dan ook een goede test om te kijken of het aan je simkaart ligt.

Houd je ons op de hoogte? We hopen dat dit snel opgelost is!

Kun je wel sms'en als je de simkaart in een ander toestel stopt? (Test ook een andere simkaart in jouw toestel.) Zou je de resultaten willen laten weten? Dan kan daarop ingehaakt worden. :)

Hoi kaassausje :D
Mijn simkaart is anderhalf jaar oud. Samen met mijn mobiel. Toentertijd erin geplaatst en nooit meer er uitgehaald.. Heb mijn sim in mijn oude samsung 3 gestopt met nul effect. Hij kon de simkaart niet detecteren of zoiets.Vanochtend in breda geweest waar mijn bereik goed was....maar geen 4 G. Wat ik vreemd vind is dat ik via My T-mobile ook geen berichten kan versturen. Daar staat dat het momenteel niet beschikbaar is????

Nou kan ik per 1 juni 2016 mijn abonnement verlengen. Ik wil dan een samsung s7 of s7edge. Kan dat laatste in combinatie met een nieuw abonnement. Ik betaal nu per maand 50 euro incluisief afbetaling toestel. En wil rond dat bedrag blijven. Is dat mogelijk dat jij weet.
Hoi Marianne51,

Dat klinkt niet best, maar zo te zien is onze Klantexpert Kaassausje al met je mee aan het denken! :)

Zou je naast antwoord op deze vragen ook nog even deze pagina kunnen doornemen? Hier staat aangegeven wat je zelf kunt proberen, zoals het nummer van de SMS-centrale controleren. Jouw simkaart is niet verouderd, maar als deze geknipt of beschadigd is kan dit alsnog problemen veroorzaken. De kruistest die Kaassausje adviseert is dan ook een goede test om te kijken of het aan je simkaart ligt.

Houd je ons op de hoogte? We hopen dat dit snel opgelost is!

hoi David
Ook jij bedankt voor je hulp. Ik had idd al die pagina opgezocht en gekeken of het nr van de sms centrale correct was. Die was in orde.
Als ik het niet opgelost krijg moet ik beslissen ......of een nieuwe simkaart of een nieuw toestel. Zie mijn antwoord aan Kaassausje.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Marianne51,

Als ik je bericht aan Kaassausje goed begrijp, heb je met de simkaart in de S3 wél bereik, maar geen 4G? Er zijn 2 varianten van de S3 waardoor het kan zijn dat het toestel nog niet 4G-ready was. Ik kan je nog een nieuwe simkaart toesturen, maar zie ook dat je per morgen mag verlengen, goed nieuws natuurlijk! ;)

Ik heb jouw huidige abonnement even erbij gepakt en zie dat je onbeperkt bellen en 6 GB hebt, als je dit combineert met een Samsung Galaxy S7 komt dit neer op €49,50 (ervan uitgaande dat je niets per direct betaalt aan het toestel). Voor de Edge wordt hetzelfde abonnement €54,50. Bij beide toestellen krijg je er op dit moment gratis een geheugenkaart van 64 GB bij, altijd leuk meegenomen, toch? :)

Je kunt morgen online verlengen, in de T-Mobile winkel (als het toestel dan op voorraad is kun je deze direct meenemen) of ik kan je laten bellen door een collega van de verkoopafdeling. Als je dit zou willen, laat het dan weten, dan zorg ik dat je morgenmiddag gebeld wordt.

Als je nog vragen hebt, dan horen we dat graag van je!
Hoi Marianne51,

Als ik je bericht aan Kaassausje goed begrijp, heb je met de simkaart in de S3 wél bereik, maar geen 4G? Er zijn 2 varianten van de S3 waardoor het kan zijn dat het toestel nog niet 4G-ready was. Ik kan je nog een nieuwe simkaart toesturen, maar zie ook dat je per morgen mag verlengen, goed nieuws natuurlijk! ;)

Ik heb jouw huidige abonnement even erbij gepakt en zie dat je onbeperkt bellen en 6 GB hebt, als je dit combineert met een Samsung Galaxy S7 komt dit neer op €49,50 (ervan uitgaande dat je niets per direct betaalt aan het toestel). Voor de Edge wordt hetzelfde abonnement €54,50. Bij beide toestellen krijg je er op dit moment gratis een geheugenkaart van 64 GB bij, altijd leuk meegenomen, toch? :)

Je kunt morgen online verlengen, in de T-Mobile winkel (als het toestel dan op voorraad is kun je deze direct meenemen) of ik kan je laten bellen door een collega van de verkoopafdeling. Als je dit zou willen, laat het dan weten, dan zorg ik dat je morgenmiddag gebeld wordt.

Als je nog vragen hebt, dan horen we dat graag van je!

Hoi david
Ik ben vandaag er ook achter gekomen dat ik telefonisch niet bereikbaar ben. Dus vermoedelijk ligt het probleem bij mijn simkaart. Maar goed. Ik overweeg toch een samsung S7 te nemen bij mijn nieuwe abonnement. Die wil ik gaan bestellen mits ik antwoord heb op de volgende vraag. Mijn abonnement verloopt okt 2016. Ik kan volgens T-mobile nu al mijn abonnement met de S7 in laten gaan. Ik betaal dan voor de S7 ongeveer 50 euro. Mijn oude toestel S5 is dan ook met ingang van die datum afbetaald neem ik aan????
groetjes
Reputatie 7
Badge +15
Hey Marianne,

Wat gek dat je ook niet telefonisch bereikbaar bent. Heb je het toestel al een keer herstart? Een fabrieksreset zou ook zo maar eens kunnen helpen!

Leuk dat je voor de S7 wilt gaan! Je abonnement loopt nog tot 30 september, wanneer je verlengt begint je nieuwe abonnement op 1 oktober en dan vervalt je oude abonnement. Je toestel is dan inderdaad helemaal afbetaald. Wil je laten weten of het gelukt is met verlengen? :8

Als wij nog iets voor je kunnen doen dan weet je ons te vinden hier!

Reageer