Beantwoord

Geen wifi meer met Samsung S7 na update Android Nougat

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
Na de update van Android Nougat op mijn Galaxy S7 krijg ik steeds "verificatiefout opgetreden" te zien.
Ik kan dus geen verbinding maken met mijn netwerk. Het netwerk is OK. andere apparaten hebben gewoon contact met WIFi.
Nergens vind ik deze fout terug.
Wat te doen?:?
icon

Beste antwoord door Thalina 28 maart 2017, 10:50

Hoi Pim,

Wel zo fijn als je thuis gewoon verbinding kunt maken met het wifi-netwerk! Ik zie dat je gisteren contact hebt gehad met mijn collega hierover, is het met haar tips nog gelukt? Bij andere klanten heeft het aanpassen van het wachtwoord van de modem ook het probleem opgelost, dus wie weet is dit ook de oplossing voor jou. Mocht dat niet geholpen hebben, dan kun je testen of het in de veilige modus lukt? Op deze pagina staat uitgelegd hoe je dat kunt doen. Kun je met jouw Samsung S7 wel verbinding maken met andere wifi-netwerken?

Kun je verder eens het volgende proberen: onder Instellingen > Backup & Reset > Reset de Netwerken &Verbindingen. Houd er wel rekening mee dat dit deze optie alle verbindingen verwijdert, (incl bluetooth en NFC) ook degene die je nog wel gebruikt. Daar moet je dan even opnieuw verbinden. Als je dit hebt gedaan, kun je dan opnieuw verbinding proberen te maken met jouw wifi-netwerk thuis? Werkt het dan wel?

Ik ben benieuwd naar jouw bevindingen!

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hoi Pim,

Wel zo fijn als je thuis gewoon verbinding kunt maken met het wifi-netwerk! Ik zie dat je gisteren contact hebt gehad met mijn collega hierover, is het met haar tips nog gelukt? Bij andere klanten heeft het aanpassen van het wachtwoord van de modem ook het probleem opgelost, dus wie weet is dit ook de oplossing voor jou. Mocht dat niet geholpen hebben, dan kun je testen of het in de veilige modus lukt? Op deze pagina staat uitgelegd hoe je dat kunt doen. Kun je met jouw Samsung S7 wel verbinding maken met andere wifi-netwerken?

Kun je verder eens het volgende proberen: onder Instellingen > Backup & Reset > Reset de Netwerken &Verbindingen. Houd er wel rekening mee dat dit deze optie alle verbindingen verwijdert, (incl bluetooth en NFC) ook degene die je nog wel gebruikt. Daar moet je dan even opnieuw verbinden. Als je dit hebt gedaan, kun je dan opnieuw verbinding proberen te maken met jouw wifi-netwerk thuis? Werkt het dan wel?

Ik ben benieuwd naar jouw bevindingen!
Dag Thalina,
Bedankt voor alle tips.
Opstarten in veilige modus helpt niet. Internet resetten werkt ook niet.
Morgen 01-04-2017 (geen grap!) komt iemand kijken of hij het op een andere manier kan verhelpen.
Zo niet dan helpt hij met het instellen van een nieuw wachtwoord van het modem en aanpassen alle in huis aanwezige apparaten.
Zodra er iets werkt meldt ik het.
Met vriendelijke groet,
Pim
Reputatie 6
Badge +16
Hoi Pim,

Jammer om te lezen dat het nog niet is opgelost. Wel goed om te lezen dat iemand je morgen komt assisteren. We zijn erg benieuwd wat het resultaat is.

Houd ons op de hoogte. 😉
Hoi Issam,

Gisteren ben ik geholpen mijn probleem op te lossen.
Alle apparaten op een rij gelegd, ook van zoon, dochter en kleindochter.
Na bij alle apparaten wifi uit en weer aangedaan te hebben bleek dat enkele apparaten dezelfde foutmelding hadden die ik ook had "verificatiefout opgetreden". Mijn internetprovider Ziggo gebeld. Uiteindelijk is de router gereset en weer opgestart met de oude naam en wachtwoord. Gelukkig is nu het probleem opgelost. Mijn telefoon doet het weer en ook alle andere apparaten verbonden zich vanzelf en probleemloos.
Dank ook voor jullie hulp en aandacht.

Met verbonden groet,

Pim de Jong

Reageer