Beantwoord

Geen wifi met Samsung Galaxy S6

• 4 mei 2016
  • 3 reacties
  • 285 Bekeken

Sinds ca. 2 maanden geen wifi op mijn telefoon (samsung s6), thuis niet maar ook niet op mn werk. Nu heb ik de klantenservice gebeld, daar kreeg ik de mededeling dat hun het eigenlijk ook niet weten en dat ik Samsung moet bellen. Dit heb ik gedaan. Daar kreeg ik te horen dat ik van mn telefoon een back up moest maken en terug moest zetten naar fabrieks instellingen. Dit heb ik gedaan en het probleem was nog niet verholpen. Vervolgens nog 3x gedaan, maar ook niet geholpen. Daarna ben ik bij een t-mobile punt geweest en daar deed hij het opeens wel. Maar ook niet constant, daar werd eigenlijk gezegd dat ze er niets aan kon doen en dat ik hem kon laten op sturen, maar dat er toch niets gevonden zou worden. Toen ik aan gaf dat ik dat raar vond. Gaf ze aan dat ik het wel kon proberen, maar dat ik geen leen toestel zou krijgen. Want deze zouden niet meer worden terug gebracht (nu wordt er dus aangenomen dat ik dat ook doe). Ik kon wel een prepaid telefoon kopen. Toen ik aangaf dat ik dit niet wilde en dat ik vond dat ik geen service kreeg werd er eigenlijk gereageerd dat ze daar ook niets aan kon doen.

Wie heeft een reactie, want ben nu ook aardig wat geld kwijt, door de extra GB bundels. Hier wordt maar eenmalig een vergoeding voor gegeven van 500 mb. Belkosten naar Samsung, parkeerkosten. En ben al heel veel tijd kwijt. Wordt er nu eigenlijk een beetje moedeloos van.
icon

Beste antwoord door Trajh91 4 mei 2016, 16:40

Als ik het zo lees, is het denk ik het meest verstandig om je toestel toch op te sturen ter reparatie, zeker wanneer het toestel nog binnen de garantie valt. In het reparatiecentrum kunnen ze dan onderzoeken waarom het verbinding maken met een Wifi-netwerk niet naar behoren werkt.

Voordat je het toestel opstuurt ter reparatie, kan het nog verstandig zijn om je toestel terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Op deze manier kan je er in ieder geval komen of, bijvoorbeeld, een geïnstalleerde app niet in de weg zit. Mocht dit niet helpen, is reparatie de enige oplossing.

T-Mobile (en naar mijn weten ook andere providers) geven inderdaad geen leentoestellen uit op het moment dat een toestel ter reparatie aangeboden wordt. Je zou in dit geval het beste een toestel kunnen lezen van iemand anders, of een oud toestel gebruiken. Hierdoor ben je in ieder geval nog bereikbaar in de tijd dat het toestel weg is ter reparatie.

Een kleine positieve noot: T-Mobile communiceert altijd dat een toestel ongeveer 2 weken weg is ter reparatie. De ervaring leert dat dit in veel gevallen ongeveer een week is. Je zit dus niet heel lang zonder je geliefde toestel. Het is wel even behelpen, maar dat is altijd het geval.

Mocht het toestel trouwens niet meer onder de garantie vallen, worden er in ieder geval onderzoekskosten in rekening gebracht. Uit mijn hoofd was dit ongeveer €38. Wanneer je na het onderzoek besluit om het toestel niet te repareren, ben je alleen deze kosten kwijt. Valt het toestel onder de garantie en blijkt er een fabrieksfout in het toestel te zitten, dan zijn zowel de reparatie als het onderzoek voor rekening van de fabrikant.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 2
Als ik het zo lees, is het denk ik het meest verstandig om je toestel toch op te sturen ter reparatie, zeker wanneer het toestel nog binnen de garantie valt. In het reparatiecentrum kunnen ze dan onderzoeken waarom het verbinding maken met een Wifi-netwerk niet naar behoren werkt.

Voordat je het toestel opstuurt ter reparatie, kan het nog verstandig zijn om je toestel terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Op deze manier kan je er in ieder geval komen of, bijvoorbeeld, een geïnstalleerde app niet in de weg zit. Mocht dit niet helpen, is reparatie de enige oplossing.

T-Mobile (en naar mijn weten ook andere providers) geven inderdaad geen leentoestellen uit op het moment dat een toestel ter reparatie aangeboden wordt. Je zou in dit geval het beste een toestel kunnen lezen van iemand anders, of een oud toestel gebruiken. Hierdoor ben je in ieder geval nog bereikbaar in de tijd dat het toestel weg is ter reparatie.

Een kleine positieve noot: T-Mobile communiceert altijd dat een toestel ongeveer 2 weken weg is ter reparatie. De ervaring leert dat dit in veel gevallen ongeveer een week is. Je zit dus niet heel lang zonder je geliefde toestel. Het is wel even behelpen, maar dat is altijd het geval.

Mocht het toestel trouwens niet meer onder de garantie vallen, worden er in ieder geval onderzoekskosten in rekening gebracht. Uit mijn hoofd was dit ongeveer €38. Wanneer je na het onderzoek besluit om het toestel niet te repareren, ben je alleen deze kosten kwijt. Valt het toestel onder de garantie en blijkt er een fabrieksfout in het toestel te zitten, dan zijn zowel de reparatie als het onderzoek voor rekening van de fabrikant.
Reputatie 7
Badge +15
Hey Samantha,

Fijn om te zien dat je al een reactie hebt gehad van Trajh91. Ik snap dat deze situatie voor jou natuurlijk niet ideaal is we helpen je graag om dit op te lossen. Het klopt overigens dat we inderdaad geen leentoestellen meer uitlenen bij een reparatie.

Ik zie dat je gisteren ook contact hebt gehad met een van mijn collega's, hij had je nog een aantal tips meegegeven. Ik wil je verder adviseren om dit topic goed door te nemen. Je vindt daar verschillende tips voor wanneer je toestel mogelijk defect is. Mocht je er met deze tips niet uitkomen dan kun je het toestel ter reparatie aanbieden, een onafhankelijke reparateur neemt het toestel dan onder de loep en verhelpt het probleem wanneer dat mogelijk is. Alle informatie over reparaties vind je op deze pagina.

Ik hoop dat het lukt om het probleem op te lossen met de tips uit het forumtopic. Houd je ons hier op de hoogte Samantha? 🙂
Reputatie 7
Badge +9
Ik zie nergens in je bericht hoe de WiFi niet werkt. Krijg je een error? Schakelt hij niet in?

Misschien kunnen we de oorzaak vinden zónder dat je hem op hoeft te sturen. Daar hebben we wel meer informatie voor nodig.

Reageer