Vraag

Geen wifi na updaten Samsung S6 naar Android 7.0

• 26 juli 2017
  • 7 reacties
  • 1490 Bekeken

Sinds ik mijn toestel heb geupdate naar Android 7.0 kan ik thuis niet meer op wifi. Mijn toestel blijft zoeken naar een netwerk, maar vindt er vervolgens geen een. Ik krijg geen lijst te zien van netwerken in de buurt en het is niet mogelijk om mijn ingestelde netwerken te vergeten om deze vervolgens opnieuw in te stellen. Hoe kan ik dit oplossen?

7 reacties

Reputatie 5
Badge +14
Als je ziggo modem heb probeer deze een keer een harde resset te doen . Je wachtwoord gaat dan wel weer naar het standaard wachtwoord als je deze hebt veranderd.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Lindy,

Onze Super User heeft al een goede tip gegeven, maar het is mij niet geheel duidelijk of je het bij alle WiFi-netwerken hebt of alleen thuis? Als het overal is, dan is het eerder voor de hand liggend dat het verkeerd gaat bij jouw telefoon.

Als je verder niets kunt veranderen aan de netwerken en instellingen van WiFi, dan kun je een fabrieksreset uitvoeren. Een software update kan soms voor wat "verwarring" zorgen in jouw toestel, waardoor soms niet alles vlekkeloos verloopt. Door een reset zet je alles weer even helemaal recht. Zorg er dan wel voor dat je eerst een back-up van jouw gegevens maakt, zodat je geen belangrijke data verliest! In onze Toestelhulp vind je instructies om de back-up en reset uit te voeren. Zou je dit eens kunnen proberen?

We zijn erg benieuwd naar jouw bevindingen en hopelijk werkt WiFi snel weer! 🙂
Bedankt voor jullie reactie. Het resetten van het modem heeft helaas niet gewerkt. Dus nu maar een backup maken en de fabrieksreset uitvoeren!
Reputatie 5
Badge +14
Ik mag aannemen dat je een harde resset heb gedaan ? Als je dat niet lukt dan kan ziggo dat ook op afstand voor je doen
Ik heb de resetknop minimaal 30 seconden ingehouden, ik neem aan dat dat een harde reset is toch? Of doe ik het verkeerd?:P
Reputatie 5
Badge +14
Als het goed is zit er een heel klein gaatje waar je met een naald of iets anders in kan drukken ook ongeveer 30 sec. Maar je kan ziggo dus ook vragen dat ze een harde resset willen doen .
Reputatie 7
Badge +9
Het ligt niet aan de Ziggo router als er totaal geen netwerken in de buurt worden gevonden. De router resetten gaat dan weinig uit maken.

Het komt vaker voor dat na een update de WiFi niet meer werkt. Dan is er meestal een conflict tussen oude en nieuwe data, en is het toestel terug zetten naar de fabrieksinstellingen de beste oplossing.

Reageer