Beantwoord

Gegevens behouden (en nummerbehoud) met Samsung Galaxy J5

• 24 februari 2016
  • 3 reacties
  • 1019 Bekeken

Hai,

Een paar dagen geleden heb ik een nieuwe telefoon gekocht (Samsung Galaxy J5), daarvoor moest ik een nieuwe simkaart hebben omdat de oude te groot was. Die heb ik dus besteld en is prima aangekomen, er staat bij de bijbehorende brief ook een stukje genaamd "GEGEVENS BEHOUDEN" en daar staat een link bij dat ik naar toestelhulp moet gaan daarvoor. Daar ga ik dan naar het merk Samsung en dan worden er enkele toestellen opgegeven, maar het toestel die ik heb (J5) staat er niet tussen. Ik ben ook iemand die het graag allemaal zeker wil weten voordat ik het per ongeluk verkeerd doe.

Ook staat bij het bestellen van een simkaart dat je je nummer behoudt, maar hier: https://www.t-mobile.nl/klantenservice/bestelling-en-abonnement/nummerbehoud staat dat je het moet aanvragen. Ik weet dus niet zeker of ik nu mijn nummer op m'n nieuwe simkaart heb. (De nieuwe simkaart heb ik nog niet geactiveerd voor de zekerheid)

Ik heb een beetje naar andere topics gekeken maar ik kon er toch niet helemaal uitkomen.

Alvast bedankt
icon

Beste antwoord door kme 24 februari 2016, 15:18

Hai,

Een paar dagen geleden heb ik een nieuwe telefoon gekocht (Samsung Galaxy J5), daarvoor moest ik een nieuwe simkaart hebben omdat de oude te groot was. Die heb ik dus besteld en is prima aangekomen, er staat bij de bijbehorende brief ook een stukje genaamd "GEGEVENS BEHOUDEN" en daar staat een link bij dat ik naar toestelhulp moet gaan daarvoor. Daar ga ik dan naar het merk Samsung en dan worden er enkele toestellen opgegeven, maar het toestel die ik heb (J5) staat er niet tussen. Ik ben ook iemand die het graag [...]

Ik heb een beetje naar andere topics gekeken maar ik kon er toch niet helemaal uitkomen.

Alvast bedankt

Hoi prsxone,

Welkom op het forum!

Wanneer je een nieuwe simkaart via je eigen My T-Mobile activeert, dan behoudt je gewoon je eigen nummer. Het enige wat je daarna moet doen is de pincode wijzigen naar je eigen pincode naar keuze. De nieuwe pincode staat op het kaartje waar je je sim uit klikt.

Betreft het behouden van gegevens worden vermoedelijk je contacten en/of foto's bedoelt die je op je oude toestel hebt staan.

Je contacten staan opgeslagen op je Google account. Wanneer je je nieuwe telefoon instelt en je Gmail gegevens weer invoert dan haalt hij automatisch jouw contacten op en zet deze weer in het toestel. Je contacten kun je vinden door bij Gmail in te loggen. Vervolgens klik je linksboven in het scherm op Gmail en kiest daar voor 'Contacten'. Nu zie je als het goed is al jouw contacten.

Je foto's backuppen kun je via (afhankelijk van je oude toestel) doen via de PC. Vaak wanneer je je telefoon op de pc aansluit kun je via de verkenner de mappen zien van jouw telefoon. Zoek de map of mappen (wanneer je een SD kaart hebt) met de naam DICM. Hier staan alle foto's/video's in die je gemaakt hebt met je camera. Kopieer deze dan naar een willekeurige map van je pc. Zo heb je al je foto's op je pc staan en kun je met een verse start met je nieuwe telefoon beginnen.

Wanneer je je nieuwe telefoon in werking hebt en je wilt oude foto's op jouw telefoon, kopieer dan de foto's die je wilt naar de DICM map van je nieuwe telefoon.

Hopelijk niet te veel info, wanneer je meer wilt weten laat je maar iets weten ;)

Succes met je nieuwe telefoon!
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Hai,

Een paar dagen geleden heb ik een nieuwe telefoon gekocht (Samsung Galaxy J5), daarvoor moest ik een nieuwe simkaart hebben omdat de oude te groot was. Die heb ik dus besteld en is prima aangekomen, er staat bij de bijbehorende brief ook een stukje genaamd "GEGEVENS BEHOUDEN" en daar staat een link bij dat ik naar toestelhulp moet gaan daarvoor. Daar ga ik dan naar het merk Samsung en dan worden er enkele toestellen opgegeven, maar het toestel die ik heb (J5) staat er niet tussen. Ik ben ook iemand die het graag [...]

Alvast bedankt

Hoi prsxone,

Welkom op het forum!

Wanneer je een nieuwe simkaart via je eigen My T-Mobile activeert, dan behoudt je gewoon je eigen nummer. Het enige wat je daarna moet doen is de pincode wijzigen naar je eigen pincode naar keuze. De nieuwe pincode staat op het kaartje waar je je sim uit klikt.

Betreft het behouden van gegevens worden vermoedelijk je contacten en/of foto's bedoelt die je op je oude toestel hebt staan.

Je contacten staan opgeslagen op je Google account. Wanneer je je nieuwe telefoon instelt en je Gmail gegevens weer invoert dan haalt hij automatisch jouw contacten op en zet deze weer in het toestel. Je contacten kun je vinden door bij Gmail in te loggen. Vervolgens klik je linksboven in het scherm op Gmail en kiest daar voor 'Contacten'. Nu zie je als het goed is al jouw contacten.

Je foto's backuppen kun je via (afhankelijk van je oude toestel) doen via de PC. Vaak wanneer je je telefoon op de pc aansluit kun je via de verkenner de mappen zien van jouw telefoon. Zoek de map of mappen (wanneer je een SD kaart hebt) met de naam DICM. Hier staan alle foto's/video's in die je gemaakt hebt met je camera. Kopieer deze dan naar een willekeurige map van je pc. Zo heb je al je foto's op je pc staan en kun je met een verse start met je nieuwe telefoon beginnen.

Wanneer je je nieuwe telefoon in werking hebt en je wilt oude foto's op jouw telefoon, kopieer dan de foto's die je wilt naar de DICM map van je nieuwe telefoon.

Hopelijk niet te veel info, wanneer je meer wilt weten laat je maar iets weten ;)

Succes met je nieuwe telefoon!
Heel erg bedankt, ik ben dol op veel info :p

Is het trouwens belangrijk dat ik dit in een bepaalde volgorde doe?

En gaan Whatsapp groepen/chats ook mee samen met m'n Google accounts of moet ik die nog koppelen met elkaar?
Kan zijn dat dit een rare vraag is, ik ben niet zo handig met al die dingen.
Reputatie 6
Heel erg bedankt, ik ben dol op veel info :p

Is het trouwens belangrijk dat ik dit in een bepaalde volgorde doe?

Het makkelijkste is natuurlijk om eerst je oude gegevens om te zetten naar de pc. Je contacten zijn al geplaatst op Google, dus dat hoef je niet meer te doen (controleer het wel even van te voren).

Daarna kun je je nieuwe sim activeren, laat je oude sim nog even in je telefoon. Je ontvangt hier namelijk een code op (niet noodzakelijk, mag en kan ook zonder code, echter kun je dan 48uur niet in het buitenland bellen). Je kunt de nieuwe sim al plaatsen in je nieuwe telefoon, echter wacht even met opstarten. Na 10 minuten probeer je of je oude sim nog werkt. Wanneer je gaat bellen, valt het signaal weg, nu weet je dat je oude sim gedeactiveerd is. Start je nieuwe telefoon en vul alles in zoals gevraagd wordt. Als het goed is, werkt je nieuwe sim dan ook.

En gaan Whatsapp groepen/chats ook mee samen met m'n Google accounts of moet ik die nog koppelen met elkaar?
Kan zijn dat dit een rare vraag is, ik ben niet zo handig met al die dingen.

Geen rare vraag hoor. Whatsapp berichten kun je back-uppen door naar 'Instellingen' - 'Chats en oproepen' - 'Chat back-up' te gaan en te kiezen voor 'BACK-UP'. Hier kun je ook zien wanneer je de laatste back-up gemaakt hebt. Wanneer er een recente back-up is of wanneer je er een gemaakt hebt kun je Whatsapp op je nieuwe telefoon installeren. Whatsapp zal automatisch vragen om een back-up terug te mogen plaatsen.

Succes!

Reageer