Beantwoord

Gele waas over scherm na update

• 12 oktober 2016
  • 5 reacties
  • 4334 Bekeken

Sinds de laatste update heb ik continu een gele waas over het scherm. Heb de telefoon (samsung galaxu s5) zelfs al terug gezet naar de fabrieksinstellingen maar ook dat helpt niet.

Hoe kan dit en wat kan ik er aan doen?
icon

Beste antwoord door Thalina 14 oktober 2016, 11:03

Hoi Jaanz,

Geel is een mooie kleur, maar natuurlijk niet als het op jouw scherm zit van jouw Samsung! Is het direct na de update gekomen of had je er daarvoor ook (soms) al last van? Heb je altijd een gele waas of alleen bij bepaalde apps of foto's? Kan het zijn dat je scherm is beschadigd? Kun je eens een screenshot maken en hier plaatsen? Dan kijken we met je mee!

Kun je verder eens kijken of er weer een nieuwe update beschikbaar is? Dit kun je doen via Instellingen > Toestel-info > Software-update. Als dat niet het geval is dan kun je testen of dit ook te zien is in de veilige modus: http://www.samsung.com/nl/support/skp/faq/925591. Dit is een tijdelijke stand waarbij uitgesloten wordt of dit veroorzaakt wordt door derde partij applicaties. Als je het niet terugziet in de veilige modus, kun je dan een back-up maken van je gegevens en jouw toestel resetten en dan kijken of het goed gaat zonder de apps erop te zetten?

Als je het wel ziet in de veilige modus, dan kun je een hardware test doen. Je doet dit als volgt: bel naar *#0*# en kies voor 'Red', 'Blue' en 'Green'. Zie je in alle drie ook de gele waas terug, dan kun je het beste je toestel ter gerepareerd opsturen.

Nog even iets anders: ik zie dat je nog een vrij prehistorische simkaart hebt! 😉 Dit kan zorgen voor bijvoorbeeld een slechtere verbinding. Daarom heb ik gelijk kosteloos een nieuwe simkaart naar je opgestuurd. Je ontvangt deze binnen 3 werkdagen op de mat. Vergeet deze gloednieuwe simkaart niet eerst te activeren voordat je 'm gaat gebruiken.

Ik zie je reactie graag tegemoet!
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Als je hem tijdens de screen test niet ziet, is het geen hardware probleem en hoef je hem ook niet op te sturen.

Kun je onder Instellingen > Beeld > Schermmodus eens een van de andere modi proberen?
Reputatie 7
Badge +20
Hi Jaanz,

Voor de zekerheid zou je altijd nog een fabrieksreset kunnen proberen, dan heb je in ieder geval alles thuis geprobeerd. Mocht het niet werken, dan kun je alsnog je telefoon opsturen ter reparatie. In dit topic worden suggesties gegeven om een reparatie te voorkomen. Hier wordt ook uitleg gegeven over de reset en de back-up die je ervoor kunt maken.

Trajh91 heeft al uitleg gegeven over reparaties en garanties. Vanaf hier kunnen wij daar helaas niet veel meer over zeggen, dit zal de reparatiedienst uiteindelijk moeten doen. Op basis van hun analyse zullen ze contact met je opnemen om je opties te bespreken. Daarna is het aan jou om daar akkoord mee te gaan, of niet, zoals Trajh91 ook heeft uitgelegd.

Als je nog vragen hebt voor ons, laat het dan gerust weten! Hopelijk is je telefoon weer snel in topvorm! 🙂
Reputatie 3
Badge +7
Hallo Thalina,

Bedankt voor je antwoord.

Ik kan geen screenshot maken, want daarop zie je de gele waas niet. Ook kan ik niet zeggen of het bij bepaalde apps alleen zo is omdat het contine is.

Nieuwste update staat erop. In de veilige modus wordt het scherm ook geel. Maar ik zie het gele scherm niet tijdens de hardwaretest.

Oftewel het wordt opsturen? Ben je daarvoor eigenlijk verzekerd?

Bedankt voor de nieuwe simkaart, deze komt inderdaad uit de prehistorische tijd

Als je je toestel ter reparatie opstuurt, wordt door het reparatiecentrum onderzocht waar het probleem vandaan komt.

Dit kan twee uitkomsten hebben: het probleem kan onder de garantie vallen (mits je deze nog hebt op je toestel), of het probleem valt niet onder de garantie. In het laatste geval krijg je een prijsopgaaf toegestuurd, waarbij wordt gevraagd of je het toestel wil laten repareren, of deze liever ongerepareerd retour wilt krijgen. In het geval dat er geen garantie meer op je toestel zit, betaal je altijd onderzoekskosten van ongeveer €38.
Hallo Thalina,

Bedankt voor je antwoord.

Ik kan geen screenshot maken, want daarop zie je de gele waas niet. Ook kan ik niet zeggen of het bij bepaalde apps alleen zo is omdat het contine is.

Nieuwste update staat erop. In de veilige modus wordt het scherm ook geel. Maar ik zie het gele scherm niet tijdens de hardwaretest.

Oftewel het wordt opsturen? Ben je daarvoor eigenlijk verzekerd?

Bedankt voor de nieuwe simkaart, deze komt inderdaad uit de prehistorische tijd
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Jaanz,

Geel is een mooie kleur, maar natuurlijk niet als het op jouw scherm zit van jouw Samsung! Is het direct na de update gekomen of had je er daarvoor ook (soms) al last van? Heb je altijd een gele waas of alleen bij bepaalde apps of foto's? Kan het zijn dat je scherm is beschadigd? Kun je eens een screenshot maken en hier plaatsen? Dan kijken we met je mee!

Kun je verder eens kijken of er weer een nieuwe update beschikbaar is? Dit kun je doen via Instellingen > Toestel-info > Software-update. Als dat niet het geval is dan kun je testen of dit ook te zien is in de veilige modus: http://www.samsung.com/nl/support/skp/faq/925591. Dit is een tijdelijke stand waarbij uitgesloten wordt of dit veroorzaakt wordt door derde partij applicaties. Als je het niet terugziet in de veilige modus, kun je dan een back-up maken van je gegevens en jouw toestel resetten en dan kijken of het goed gaat zonder de apps erop te zetten?

Als je het wel ziet in de veilige modus, dan kun je een hardware test doen. Je doet dit als volgt: bel naar *#0*# en kies voor 'Red', 'Blue' en 'Green'. Zie je in alle drie ook de gele waas terug, dan kun je het beste je toestel ter gerepareerd opsturen.

Nog even iets anders: ik zie dat je nog een vrij prehistorische simkaart hebt! 😉 Dit kan zorgen voor bijvoorbeeld een slechtere verbinding. Daarom heb ik gelijk kosteloos een nieuwe simkaart naar je opgestuurd. Je ontvangt deze binnen 3 werkdagen op de mat. Vergeet deze gloednieuwe simkaart niet eerst te activeren voordat je 'm gaat gebruiken.

Ik zie je reactie graag tegemoet!

Reageer