Beantwoord

Geluid zacht Samsung Galaxy S5, ontvanger kan mij nauwelijks verstaan.

Hallo,

Ik heb nu ongeveer 3 weken een Samsung S5 in het bezit.
Vanaf het begin krijg ik tijdens het bellen van de andere kant te horen dat ik slecht verstaanbaar ben. Ik ben bijna niet te horen. Ik praat gewoon normaal door de telefoon. Tijdens het gebruik in de auto met de carkit ben ik wel goed verstaanbaar.
Wat kan dit probleem zijn?
icon

Beste antwoord door Amy 25 november 2016, 13:22

Hi allemaal,

We zien dat dit een goed bezocht topic is. Mocht je problemen hebben met het geluid van je Samsung Galaxy S5 neem dan de tips in dit forumtopic door. Je kunt vaak problemen zelf al oplossen door middel van onder andere een fabrieksreset.

Mocht dit niet werken dan vind je in het topic ook meer informatie over hoe je een toestel ter reparatie kunt aanbieden.

Vragen hierover? Stel ze hieronder!

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 6
Hallo Eefie-miss

Vervelend dat je tijdens een gesprek telkens te horen krijgt dat je moeilijk te verstaan bent 😞

Omdat het via de carkit wel goed werkt zoals je aangeeft, lijkt dat er iets mis is met de microfoon van het toestel of de software. Om hier achter te komen, kun je de batterij verwijderen van het toestel gedurende een minuutje. Als je daarna gebruik maakt van de spraakrecorder van het toestel om een korte opname te maken, kun je deze daarna terug luisteren. Als je dit terugluistert en je kunt jezelf gewoon horen, is er niets mis met de microfoon. Hoor je jezelf in deze opname ook slecht, dan kun je nog een fabrieksreset uitvoeren zoals in onze toestelhulp stap-voor-stap staat beschreven

Wanneer na deze stappen het probleem nog steeds niet is opgelost, dan blijft helaas niets anders over dan een reparatie. Je kunt dan via jouw My T-Mobile pagina een reparatieverzoek indienen zodat we jouw toestel kunnen repareren. Je krijgt instructies bij het invullen van het verzoek om het zo snel mogelijk te laten verlopen.

Ik hoop dat je hiermee geholpen bent en dat mijn antwoord helpt om het probleem te verhelpen. Ik hoor graag van je of het probleem met de stappen verholpen is. Andere vragen kun je natuurlijk ook altijd stellen zodat we je daarmee kunnen helpen.
Ik heb via *#0283# een test gedaan, geluid is gewoon goed.
Op advies van samsung een factory reset gedaan.
Het lijkt iets beter te zijn. Dus ga dit nu even testen.
Anders zal ik langs een tmobile shop gaan.
Bedankt voor de reactie.
Reputatie 6
Badge +13
Je zou ook langs een Samsung Service Center kunnen gaan.
Die kunnen met de computer uitlezen of er problemen zijn met je microfoon.
Hier vind je een adres bij jou in de buurt: http://www.samsung.com/nl/support/servicelocation/
Reputatie 7
Badge +15
Hi Eefie-miss

Ik ben benieuwd: doet je toestel het weer helemaal?
Helaas werkt nog steeds niet.
Dat wordt dus opsturen, jammer voor een nieuwe telefoon van 700,- euro.
Helaas weer problemen met een telefoon van tmobile.... (hiervoor Sony X s met problemen gehad )
Reputatie 7
Badge +15
@ Eefie-miss

Jammer dat de fabrieks-reset niet heeft geholpen. Was je ook al langs een Samsung Service Center geweest? Daar kunnen ze dus je toestel uitlezen en er zo achter komen of er iets mis is met je microfoon. Wanneer je je toestel ter reparatie aan wilt bieden lees je op deze pagina hoe je dat doet.

Houd je ons op de hoogte? 🙂
AmyP schreef:

@ Eefie-miss

Jammer dat de fabrieks-reset niet heeft geholpen. Was je ook al langs een Samsung Service Center geweest? Daar kunnen ze dus je toestel uitlezen en er zo achter komen of er iets mis is met je microfoon. Wanneer je je toestel ter reparatie aan wilt bieden lees je op deze pagina hoe je dat doet.

Houd je ons op de hoogte? :)

Nee ben daar niet langs geweest, afstand is wat te ver. Ik ga morgen in mijn woonplaats naar de Tmobile winkel waar ik mijn telefoon heb gekocht.
Ik heb sinds zaterdag eindelijk een nieuw toestel.
Er zijn een hoop fouten gemaakt bij T-Mobile.
Telefoon ten onrechte ingenomen en opgestuurd ter reparatie, terwijl er een omruiling plaats zou vinden met AMP. Voor die afspraak contact gehad met Tmobile of dat een probleem was dat ik geen telefoon had. '' nee dat is geen probleem daar weten ze van " ... mooi niet dus, toen AMP voor de deur stond kon die weer weg met mijn nieuwe toestel. Simkaart nog geblokkeerd door een fout, dus helemaal niet meer bereikbaar.
Extra kosten gemaakt, omdat ik vrij moest nemen van mijn werk.
Uiteindelijk na 2 weken was het opgelost en had ik een nieuwe telefoon.
Ik had toch meer verwacht van de service van T-mobile.
Ik heb wel een klachtenbrief opgesteld en opgestuurd naar T-Mobile.
Hopelijk gaat het in het vervolg bij andere klanten beter..
Reputatie 7
Badge +15
@ Eefie-miss

Ik vind het erg vervelend om te horen hoe dit verlopen is.
Wanneer we jouw klachtenbrief ontvangen krijg je daar binnen 2 weken terugkoppeling op.

Fijn dat je nog even terugkoppeling hebt gegeven. Hoe bevalt je nieuwe toestel? En hoe waren de bloemen? 🙂
AmyP schreef:

@ Eefie-miss

Ik vind het erg vervelend om te horen hoe dit verlopen is.
Wanneer we jouw klachtenbrief ontvangen krijg je daar binnen 2 weken terugkoppeling op.

Fijn dat je nog even terugkoppeling hebt gegeven. Hoe bevalt je nieuwe toestel? En hoe waren de bloemen? :)

Nieuwe toestel werkt voorlopig goed ( gelukkig ) .
Ik vond de bloemen attent, maar heeft het probleem niet direct opgelost haha.
Maar bloemen zijn altijd leuk om te ontvangen. nog bedankt daarvoor.
Reputatie 7
Badge +15
@Eefie-miss

Fijn dat het toestel goed werkt! Misschien vind je het leuk om eens tussen de Samsung-topics rond te kijken, wellicht kom je interessante topics tegen.

We hebben in ieder geval geprobeerd je dag met de bloemen op te fleuren! 😉

Als je nog vragen hebt dan weet je ons te vinden!
Heey mensen.

ik heb ook een samsung s5.
En ik was ook heel slecht verstaanbaar tot nauwlijkshoorbaar zo zacht hoorde diegene waar ik mee belde.
Bij mij was het probleem ...
Aan de onderkant van me s5 bij het oplaadgedeelte zit je mic.
Dat hele kleine gaatje aan de linkerkant.
Dit gaatje zat bij mij verstopt.
Deze heb ik vrij gemaakt met de punt van een veiligheidsspeld er heel voorzichtig door te prikken.
Nu als ik iemand bel ben ik weer duidelijk verstaanbaar 🙂
Scheelde mij weer 50 euro voor een nieuw toestel via me verzekering 🙂
Reputatie 7
Badge +20
Hey Die Languh!

Super dat je dit met ons deelt! 😃 Dit zou andere mensen die ditzelfde probleem ervaren ook kunnen helpen!

Zolang ze maar voorzichtig zijn met de speld! 😉
Ja ik denk er zijn zoveel mensen met dezelfde klacht.
Misschien is dit ook wel voor andere mensen de oplossing ipv van duur nieuw toestel moet halen of je eigen risico van de verzekering 🙂
Reputatie 7
Badge +15
Hi allemaal,

We zien dat dit een goed bezocht topic is. Mocht je problemen hebben met het geluid van je Samsung Galaxy S5 neem dan de tips in dit forumtopic door. Je kunt vaak problemen zelf al oplossen door middel van onder andere een fabrieksreset.

Mocht dit niet werken dan vind je in het topic ook meer informatie over hoe je een toestel ter reparatie kunt aanbieden.

Vragen hierover? Stel ze hieronder!
Ik sluit mij aan bij "Die Languh" even het microfoongaatje schoon maken en ik was weer zuiver hoorbaar. Wat simpel en wat een opluchting na maanden gedoe met de Samsung S5.
Reputatie 7
Badge +15
Hi Walsan,

Super fijn dat dit bij jou geholpen heeft! 😃 We willen iedereen die dit probeert wel adviseren om dit echt heel voorzichtig te doen.

Als wij je verder nog ergens bij kunnen helpen dan weet je ons te vinden hier!

Reageer