Vraag

Geluidjes uitzetten op Samsung Galaxy S6

• 16 januari 2017
  • 27 reacties
  • 4747 Bekeken

Goedemorgen, sinds kort maakt mij telefoon allerlei geluidjes als ik bijvoorbeeld het scherm aanzet of een app open. Ik word daar een beetje kriegel van. Hoe krijg ik dat weg? Ik heb een Samsung s6 edge.

27 reacties

Hoi joopvannes.

Wat bedoel je precies met 'allerlei geluidjes'?

Kan het zijn dat je pasjes bij je telefoon hebt zitten? Dan moet je NFC uitzetten in het instellingenmenu van je telefoon.
Nee, Kaassausje, dat heb ik niet. Het is geen melodie het zijn pingeltjes, ja pingeltjes en ik heb er nu ongeveer een week last van.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Joop,

Jammer dat de pingeltjes je kriegel maken! :S Hopelijk kunnen we daar wat aan doen!

Ik dacht eerst ook aan de suggestie van Kaassausje, maar dat is het dus niet. Kun je naar ''Instellingen'' gaan en dan naar ''Geluiden en trillen'' en dan kun je bij''Meldingsgeluid'' kiezen welke meldingen en signalen je op stil wilt hebben. Zou je kunnen aangeven of het daarmee wel lukt?

Hopelijk lukt het zo wel! Houd ons op de hoogte! 🙂
Nee, helaas niet David. Had ik al allemaal nagekeken en stond in de goede instelling. Heb mijn toestel opnieuw gestart, maar dat helpt ook niet. Zal nog een keer mijn virusscanner laten lopen, maar ben er zo goed als zeker van dat dit niet zal helpen.
Hoi Joop.

Zou je in het instellingenmenu eens willen zoeken naar 'Toegankelijkheid'? Als het goed is staat er in het Toegankelijkheids-menu dan een optie 'rechtstreekse toegang'. Staat de functie 'Talkback' daar misschien aan? Zo ja, zou je die dan uit willen zetten en het nogmaals willen testen?

Talkback houdt het volgende in: "Met behulp van de functie TalkBack leest uw toestel de menu’s voor, evenals de opties die u selecteert die op uw scherm staan."

---

Edit:
Nog een ingeving: Zou je onder 'Instellingen -> Geluid' willen kijken of de optie 'Aanraakgeluiden' onder het stukje 'Feedback' aan staat? Dat zou het namelijk ook kunnen zijn, dan krijg je een soort plop-geluidje bij elke druk op het scherm.
Nee, Kaassausje, alles staat uit. Ook mijn scan met AVG gaf geen virus aan.
Reputatie 7
Badge +15
Hey Joop,

Onhandig dat de boosdoener nog niet gevonden is! Ik heb even contact gezocht met Samsung en zij raden aan om in je instellingen naar 'geluiden en trillen' te gaan. Daar kun je kiezen voor 'aanraakgeluiden'. Zou je willen kijken of de aanraakgeluiden uit staan? Mocht dit niet helpen wil je dan testen of bepaalde apps ook geluiden geven wanneer het toestel op stil staat?

Wanneer dit ook niet werkt kun je het beste je toestel in veilige modus uitproberen. Op deze pagina lees je hoe je dat kunt doen. Mocht dat ook niet helpen dan kun je het toestel het beste terug zetten naar de fabrieksinstellingen. Vergeet in dat geval niet om van te voren een back-up te maken!

Wil je laten weten of je hier mee uit de voeten kunt? We helpen je anders graag verder!
Hoi Amy, ook de 'aanraakgeluiden' staan uit. Dat is het dus niet. Ook maken apps geen geluiden (anders dan de noodzakelijke geluiden voor een melding) geen geluiden. Zal het dus eens proberen in de veilige modus. Terug naar de fabrieksinstellingen, gaat mij te ver. Het is jammer dat ik ze niet op kan nemen.
Reputatie 3
Badge +1
Heey joopvannes,

Waar ik even nieuwsgierig naar ben is in welke "geluiden" het optreedt is het alleen bij beltonen of media. Heb je ook toevallig developer opties aanstaan ?

Groet stefan.
Beste Stef, de pingeltjes klinken als ik mijn scherm 'open maak'. Het blijft dan voor poosje, circa een halve minuut, pingelen.
Reputatie 7
Badge +15
Hey Joop,

Heb je het intussen al in de veilige modus uitgetest? :8
Daar heb ik (helaas) nog geen tijd voor gehad. Zal mogelijk vandaag gebeuren.
Reputatie 3
Badge +1
Heey Joop,

Eigenlijk adviseer ik (net als iedereen) een Factory reset. Je kunt het beste een backup maken via Samsung kies. Daar kan je gerust alles selecteren maar zou instellingen achterwege laten. Je contacten, mits goed ingesteld blijven behouden op je Gmail account. Zou ook voor de zekerheid wanneer je telefoon aangesloten is op je pc het mapje DCIM overzetten naar je computer (dit bevat namelijk je foto's.

Groet stefan
Hoi Stef, dank voor je respons. Ik zit er aan te denken maar ben zo bang dat ik mijn 1.500 telefoonnummers kwijt raak. Ik ben journalist en heb ze ontzettend hard nodig.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Joop,

Dan wil je inderdaad geen gegevens verliezen, dat snap ik ook goed!

Je vindt op de pagina van Samsung instructies om jouw toestel op een goede manier van een back-up te voorzien. Als je deze goed uitvoert, dan kan je eigenlijk niets gebeuren. Als je nou echt twijfelt of je dit goed uitvoert, dan kun je er ook aan denken om even langs een Samsung Service punt of T-Shop te gaan. Zij kunnen je dan direct helpen met jouw vragen en ook bij die reset.

Als wij je hier online nog bij kunnen helpen, dan zitten we daar natuurlijk ook klaar voor! 🙂
Goede adviezen denk ik David. Bedankt.
Reputatie 7
Badge +9
Ik probeer er achter te komen welke geluiden dit dan moeten zijn. Kun je specifiek, in detail, beschrijven welke geluiden je wanneer hoort, en vooral bij welke specifieke handelingen?

Staat onder Geluid > Systeem de Geluid Schermvergrendeling ook uit?

En maakte Veilige Modus nog verschil?

Overigens is er niet zoiets als een virus voor Android. Ongeacht wat voor inhoudsloze onzin RTLNieuws en Nu.nl graag uitkramen. 😉 Het enige wat er is is Malware, en die doen andere dingen dan gebruikers irriteren met geluidjes.
Goedemorgen beste Lea, ik heb net mijn toestel in de veilige modus opgestart, maar het maakt nog steeds het geluid. Dat geluid hoor je als ik mijn scherm weer wil 'openmaken'. ik kan het helaas niet opnemen om af te spelen. Ik zal proberen het te verwoorden. Als mijn toestel enige tijd in rust is geweest en ik wil het weer gebruiken, hoor ik drie geluidjes: 2 snel achter elkaar op een vrij hoge toon, een kwart tel later gevolgd door een pingel (zo noem ik het maar) op een wat lagere toon.
Reputatie 4
Badge +7
Iets met een 'launcher' misschien?
Misschien een rare vraag, toetsie, maar wat is een 'launcher'?
Reputatie 4
Badge +7
https://www.infoon.nl/blog/android-launchers-wat-is-een-launcher-en-wat-zijn-de-voordelen
Reputatie 7
Badge +9
Dat klinkt als het vergrendelgeluid. Staat die uit onder Geluid > Systeem > Geluid Schermvergrendeling?

@Toetsie In veilige Modus start geen enkele nonstock app, ook een launcher niet, dus dat is het zowiezo niet.
Nee Lea, is het ook niet. Staat staat uit.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Joop,

Jammer dat de tip van ShadowLea niet de oplossing was! Heb je misschien pas geleden een nieuwe app geïnstalleerd of een app update gehad? Kun je eens kijken of een van deze apps het geluid veroorzaakt?
Reputatie 4
Badge +7
Pinpas of iets dergelijks in het hoesje?

Reageer