Sticky Beantwoord

[Geruchten] Bespreek hier alles over de toekomstige Samsung toestellen

Toon eerste reactie

250 reacties

Reputatie 1
http://www.techtastic.nl/smartphones/livestream-galaxy-unpacked-galaxy-note-5-galaxy-s6-edge-presentatie/

unpacking vanaf 17.00
Reputatie 7
Badge +9
Vergeet de Note 5 maar. Hij komt dit jaar niet naar Europa.

Hij komt dit jaar niet naar de EU, maar "Samsung says that it will look at further opportunities to launch the Galaxy Note 5 in other markets based on individual market situations"

Europa is geen grote markt voor de iPhone. (sorry, maar 12% is geen grote markt.) Dus hier hebben ze weinig te vrezen van de 6S.

De Snapdragon 820 komt Q1 2016 op de markt. EU Note devices hebben altijd Snapdragons gehad, en de Exynos variant is altijd een mindere-markt variant geweest.

Eerlijk gezegt lijkt het er steeds meer op dat er rond Mei gelijk met de S7 een Note 5 + gaat komen met een Snapdragon 820.
Reputatie 2
Vergeet de Note 5 maar. Hij komt dit jaar niet naar Europa.

Hij komt dit jaar niet naar de EU, maar "Samsung says that it will look at further opportunities to launch the Galaxy Note 5 in other markets based on individual market situations"

Europa is geen grote markt voor de iPhone. (sorry, maar 12% is geen grote markt.) Dus hier hebben ze weinig te vrezen van de 6S.

De Snapdragon 820 komt Q1 2016 op de markt. EU Note devices hebben altijd Snapdragons gehad, en de Exynos variant is altijd een mindere-markt variant geweest.

Eerlijk gezegt lijkt het er steeds meer op dat er rond Mei gelijk met de S7 een Note 5 + gaat komen met een Snapdragon 820.

zucht...ik zit nu in een dilemma

Zit nog met een galaxy s3 (note 2 is stuk gegaan). Te lang gewacht voor de Note 5 omdat ik graag 4gb en usb c wilde.

Nu twijfel is tussen de Note 4 en de s6 edge+. Kwa prijs zie ik de toegevoegde waarde niet van de edge+
Reputatie 7
Badge +9

Zit nog met een galaxy s3 (note 2 is stuk gegaan). Te lang gewacht voor de Note 5 omdat ik graag 4gb en usb c wilde.

Nu twijfel is tussen de Note 4 en de s6 edge+. Kwa prijs zie ik de toegevoegde waarde niet van de edge+

Qua specificaties zou ik eerder de Note 4 aanraden. Die heeft inderdaad maar 3GB, maar wel een krachtigere processor (Als je de Snapdragon versie neemt) en een grotere batterij. En een MicroSD slot. En een verwijderbare batterij. En een Infrarood blaster (Zit ook niet meer in de Note 5/S6 Edge+.)

Als je touchwiz vervangt door Apex of Nova, en de meeste bloatware uitschakelt, dan kan die vrolijk nog 4 jaar op topniveau meedraaien. (Al helemaal als je root).

Zelfs de Note 3 houd het nog wel een jaartje of 2 vol.

Anders kun je eventueel kijken naar de verwachtte LG G4 Pro. Die komt ook met 4GB, verwacht Q3 2015. Komt met een Snapdragon 820. http://www.gsmarena.com/lg_g4_pro-7305.php

Die G4 Pro gaat Samsung miljoenen klanten kosten. Als hij een AMOLED scherm had gehad, had ik serieus gedacht over switchen naar LG. Maar ik kan niet zonder het Zwart systeem van AMOLED.

De LG G4 Pro heeft de specs die de Note 5 had moeten hebben.
Reputatie 2

Qua specificaties zou ik eerder de Note 4 aanraden. Die heeft inderdaad maar 3GB, maar wel een krachtigere processor (Als je de Snapdragon versie neemt) en een grotere batterij. En een MicroSD slot. En een verwijderbare batterij. En een Infrarood blaster (Zit ook niet meer in de Note 5/S6 Edge+.)

Anders kun je eventueel kijken naar de verwachtte LG G4 Pro. Die komt ook met 4GB, verwacht Q3 2015. Komt met een Snapdragon 820. http://www.gsmarena.com/lg_g4_pro-7305.php

Die G4 Pro gaat Samsung miljoenen klanten kosten. Als hij een AMOLED scherm had gehad, had ik serieus gedacht over switchen naar LG. Maar ik kan niet zonder het Zwart systeem van AMOLED.

Dat is precies nog de eenige reden waarom ik bij samsung bent.. AMOLED =(

What about een Nexus 6?
Heeft wel een snapdragon 805
Reputatie 7
Badge +9

Volkomen begrijpelijk! Een beter schermtype is er niet. Ik lees mijn boeken met een zwarte achtergrond. Screen-on time: 16 uur, 35% batterij remaining. Dát is de grootste kracht van AMOLED. Dat en de infinite contrast.

Dan is de Note 4 de beste optie. Zelfde scherm en camera als in de Note 5, en op de 3GB vs 4GB RAM na zijn de rest van de specs van de Note 4 beter, en meer future proof.

Als je debloat en touchwiz vervangt door Apex of Nova hang je in Idle rond de 600MB RAM in gebruik. Als je gaat rooten kun je dat nog terugbrengen naar 300MB RAM in gebruik.

What about een Nexus 6?

Is ook een prima optie. Zit je in elk geval nooit met vertraagde updates. (En heeft als het goed is een AMOLED scherm.)

(Ik kan alleen niet zonder MicroSD. 128GB, stampvol. Woon aan de grens, dus cloudstorage en streaming is nutteloos voor mij.)
Reputatie 2

Volkomen begrijpelijk! Een beter schermtype is er niet. Ik lees mijn boeken met een zwarte achtergrond. Screen-on time: 16 uur, 35% batterij remaining. Dát is de grootste kracht van AMOLED. Dat en de infinite contrast.

Dan is de Note 4 de beste optie. Zelfde scherm en camera als in de Note 5, en op de 3GB vs 4GB RAM na zijn de rest van de specs van de Note 4 beter, en meer future proof.

Als je debloat en touchwiz vervangt door Apex of Nova hang je in Idle rond de 600MB RAM in gebruik. Als je gaat rooten kun je dat nog terugbrengen naar 300MB RAM in gebruik.

What about een Nexus 6?

Is ook een prima optie. Zit je in elk geval nooit met vertraagde updates. (En heeft als het goed is een AMOLED scherm.)

(Ik kan alleen niet zonder MicroSD. 128GB, stampvol. Woon aan de grens, dus cloudstorage en streaming is nutteloos voor mij.)

Goed punt heb je daar helemaal vergeten dat de nexus geen micro sd heeft... Note 4 dan. Nu nadenken of ik hem los wil kopen of icm een abbo
Reputatie 7
Badge +9

Goed punt heb je daar helemaal vergeten dat de nexus geen micro sd heeft... Note 4 dan. Nu nadenken of ik hem los wil kopen of icm een abbo

Daar kan ik je helaas niet over adviseren. 😉 Enige wat van belang kan zijn is dat je bij een abonnement een branded toestel krijgt. (Maar daar kun je gewoon unbranded overheen zetten, dus zo dringend is dat nou ook weer niet.)

Oh, en let op dat je de Snapdragon variant (N910F) krijgt. De Exynos variant is zwakker en loopt vaak vast.

Hou er rekening mee dat de prijzen van toestellen tegenwoordig stijgen bij de release van de nieuwe versie, zodat het prijsverschil met de nieuwste niet zo groot meer is. (Toen de Note 4 uit kwam, steeg de Note 3 150 euro in prijs in 2 dagen.)

Lol, MediaMarkt Nederland heeft de Note 4 van de webshop gehaald zodat mensen de prijs niet meer kunnen checken. Dat is weer eens heel zielig...
Reputatie 2

Daar kan ik je helaas niet over adviseren. 😉 Enige wat van belang kan zijn is dat je bij een abonnement een branded toestel krijgt. (Maar daar kun je gewoon unbranded overheen zetten, dus zo dringend is dat nou ook weer niet.)

Oh, en let op dat je de Snapdragon variant (N910F) krijgt. De Exynos variant is zwakker en loopt vaak vast.

Hou er rekening mee dat de prijzen van toestellen tegenwoordig stijgen bij de release van de nieuwe versie, zodat het prijsverschil met de nieuwste niet zo groot meer is. (Toen de Note 4 uit kwam, steeg de Note 3 150 euro in prijs in 2 dagen.)

Lol, MediaMarkt Nederland heeft de Note 4 van de webshop gehaald zodat mensen de prijs niet meer kunnen checken. Dat is weer eens heel zielig...

Weet je toevallig of de note 4 via t-mobile een snapdragon versie is.. zou haast wel zo moeten zijn
Reputatie 7
Badge +9

Weet je toevallig of de note 4 via t-mobile een snapdragon versie is.. zou haast wel zo moeten zijn

Voor zover ik weet wel. 2,7 GHz Quad-core staat in de specs, dat is de Snapdragon 805.

(De Exynos variant heeft 1.9gHz Quad + 1.3gHz Quad.)
Reputatie 2

Voor zover ik weet wel. 2,7 GHz Quad-core staat in de specs, dat is de Snapdragon 805.

(De Exynos variant heeft 1.9gHz Quad + 1.3gHz Quad.)

Beste Shadowlea,

Momenteel begin ik wel enorm te twijfelen en ik hoop dat je mij even uit deze twijfel kunt halen.
Overal waar ik lees en zoek. Welke benchmark dan ook komt de Exynos versie als winnaar eruit.
Reputatie 7
Badge +9

Beste Shadowlea,

Momenteel begin ik wel enorm te twijfelen en ik hoop dat je mij even uit deze twijfel kunt halen.
Overal waar ik lees en zoek. Welke benchmark dan ook komt de Exynos versie als winnaar eruit.

Ah, ja, ik zal dat even uitleggen. 🙂 Het is inderdaad behoorlijk verwarrend aangezien ze nooit uitleggen hoe en wat. :)

De Exynos bestaat uit twee Quadcores, een 1.9GHz en een 1.3GHz. Vier cores draaien dus op 1.9GHz, en vier draaien er op 1.3GHz.

De Snapdragon bestaat uit één Quadcore, van 2.7 GHz. Dus 4 cores die op 2.7GHz draaien.

De Exnos kan dus meer processen tegelijk verwerken, omdat hij 8 cores heeft om deze over te verspreiden in plaats van 4. Voor Multitasken (wat in de benchmarks het meeste gebeurt) is de Exynos beter geschikt.

Maar cores niet gecombineerd worden, dus 1.9Ghz voor een proces is de maximale snelheid. Twee cores draaien nog steeds op 1.9GHz, niet op 3.8GHz.

Voor zwaardere processen (Games, video, etc) is minimaal 2.1GHz vereist, en kan de Exynos het dus niet bijhouden.

De Exynos kan meer tegelijk op lagere snelheid, maar de Snapdragon heeft meer power. Zie het als het verschil tussen een Hybride (Exynos, twee motoren, maar je kan ze niet combineren voor meer snelheid) en een Porche 911 (Snapdragon, meer power).

Daarnaast komt de Exynos met een Mali GPU, en de Snapdragon met een Adreno. Mali is de IntelHD van de mobiele markt: Perfect geschikt voor normaal gebruik, maar de meeste games, evenals 1080p, 2k en 4k video heeft hij problemen mee. Veel games zijn niet eens installeerbaar via Google play op een Exynos. (Maar als je dat nooit doet is dat niet bijster relevant.) Adreno staat gelijk aan Nvidia en AMD.

Wat ook relevant is om te weten is dat de Exynos variant veel problemen heeft met lag en batterijduur. In de benchmarks komt hij er met kop en schouders bovenuit, maar veel gebruikers op XDA melden problemen.

De Grafische benchmarks komt de Exynos er vrijwel nooit bovenuit (hij is regelmatig zelfs 50% minder in de results).

Het is een beetje de aloude Xbox vs Playstation, Apple VS Samsung type discussie. Ze hebben allebei hun sterke punten en hun zwakke punten.

Het blijft alleen redelijk veelzeggend dat de Exynos variant voornamelijk is uitgebracht in 3e wereld landen, en Snapdragon in de westerse landen...

(Ik ben al heel lang tevreden over Snapdragon, en ik heb slechte ervaringen met Exynos in meerdere toestellen. (Oververhitting, batterijproblemen, veel aps die niet goed werken, lag, heel veel lag) dus ik ben niet heel erg objectief in dit geval. Dat meld ik er wel even bij.

Voor mij, persoonlijk, is Exynos een reden om een toestel niet te kopen. Maar er zijn ook mensen die er wel heel tevreden mee zijn.)
Reputatie 1
Het gaat wachten worden op de S7 die, volgens de geruchten, december dit jaar zijn intrede zal doen. Volgens de geruchten gaat hier wel weer een snapdragon in zitten en eigenlijk alles waar we op gehoopt hadden voor de Note 5.

http://www.trustedreviews.com/news/samsung-galaxy-s7-tipped-with-snapdragon-820-and-android-m

http://thegalaxys7.com/

Ik hoop, en dat hoop ik echt, dat de geruchten waar zijn en dat we ons kunnen gaan opmaken voor een mooi toestel. Die camera, roterend zou erg mooi zijn.
Reputatie 7
Badge +9
Als de S7 met een S820 komt, is de kans groot dat die Note 5 Advanced ook gaat komen.

We wachten af... :)

(Mijn Note 3 gaat nog wel 3 jaar mee, 5 als ik er een customROM op gooi. En ik heb net even lekker twee temperedglass screen protectors besteld in de VS 🙂 )
Reputatie 1
Nou de geruchten zijn inmiddels wat specifieker (blijven geruchten)

http://androidworld.nl/nieuws/europese-galaxy-s7-exynos-processor/

https://www.androidpit.com/samsung-galaxy-s7-release-date-price-specs-features

http://www.gsmhelpdesk.nl/nieuws/11756/europese-samsung-galaxy-s7-krijgt-exynos-8-processor
Reputatie 1
En de geruchten gaan verder als het om de Galaxy s7 gaat. Ik kan niet wachten tot januari.

http://www.techtastic.nl/smartphones/samsung-galaxy-s7-en-galaxy-s7-edge-beschikken-over-usb-c-poort/
Reputatie 7
Badge +9
De S7 komt dit keer mogelijk eerder, in Januari/Februari waarschijnlijk al. De Unpacked Event wordt verwacht op 21 Februari, één dag voor de MWC2016 in Barcelona. Dat is 'eerder' omdat de MWC dit jaar eerder is. De S lijn wordt normaal altijd al een dag voor de MWC aangekondigt. (En dus niet, zoals Nu.NL en RTLnieuws verkondigen, vanwege de iPhone.)

Neem dit met een flinke korrel zout als altijd, maar:

Galaxy S7 = SM-G930
Galaxy S7 edge = SM-G935

Tot dusver wordt gesproken over twee soorten:

Een Snapdragon 820 variant die alleen komt naar China, Verizon, Sprint en US Cellular.
Een Exynos 8 Octa 8890 variant voor de Internationale markt en overige US providers.

(In dat geval heb ik onmiddelijk geen zin meer in de S7. Snapdragon&Adreno of niets; die Exynos/Mali zooi hoef ik niet. Dat is voor iPhone-niveau gebruik, niet voor powerusers. En aangezien ze ons de Note 5 al hebben afgenomen...)

Qua overige specificaties zijn er nog geen concrete geruchten (ha, oxymoron.).

Gezien de S6 kun je rekening houden met het volgende:
5.1 tot 5.3" 1440 x 2560 pixels (~577 ppi pixel density)
4GB RAM
2600-2800mAH batterij
32/64/128 GB
LTE Cat6 300/50 Mbps
Android Marshmallow 6.0

Samsung is de laatste 6 toestellen al niet meer innovatief, en ze willen het toestel 10% onder de S6 prijs houden, dus verwacht maar geen vernieuwingen.

Ik hoop van wel, maar ik vrees geen MicroSD slot. Als ze het niet doen zijn ze dom bezig omdat Android 6.0 MicroSD nu native ondersteund, maar het hangt volledig af van welke doelgroep ze kiezen. De S6 was gericht op iPhone gebruikers, en die krijgen een aneurysma van teveel opties.. 😉

---

Ook zijn er foto's gelekt van de 2e generatie Galaxy A toestellen, waarvan de aankondiging binnenkort wordt verwacht.

Of deze ook naar Europa komen, of dat ze alleen voor de Aziatische markt zijn, weet ik niet. Dit zijn in elk geval de verwachte specs:

Galaxy A5
5.2-inch 1920x1080
1.6GHz Exynos 7 Octa & Mali-T720 GPU
2GB RAM, 16GB intern
microSD slot
Android 5.1.1 Lollipop.

Galaxy A7
5.5-inch 1920x1080
1.5GHz quad-core Snapdragon 615
3GB RAM, 16GB intern
MicroSD Slot
Android 5.1.1 Lollipop

Wederom, het zijn allemaal geruchten, niets hiervan is officieel bevestigd!
Reputatie 1
komen ze weer, de nieuwe geruchten......

http://www.techzine.nl/nieuws/42493/samsung-galaxy-s7-krijgt-3d-touch-irisscanner-en-microsd-slot.html
Reputatie 7
Badge +9
En de eerste échte leaks van (redelijk)betrouwbare afkomst zijn er!

5.1" Galaxy S7
Exynos 8890
4GB RAM
3,000 mAh
32GB & 64GB
MicroSD slot (!!)
12.2MP f/1.7 Back Camera

5.5" Galaxy S7 Edge
Exynos 8890
4GB RAM
3,600 mAh
32GB & 64GB
MicroSD slot (!!)
12.2MP f/1.7 Back Camera

Allebei mogelijk water resistent. (Nee, het is nog steeds geen onderzeeër, je kan er niet mee zwemmen en douchen.)

Zwart, Wit en Goud tot dusver.

De 32GB prijzen zijn ook al bekend, 699 voor de S7 en 799 voor de S7 Edge. (Europese gemiddelde prijzen, dus gooi er voor Nederland mogelijk nog maar een 100 euro bovenop, zoals gewoonlijk.)

De MicroSD, prijs en schermgrootte zijn gelekt door een bron binnen Samsung's interne bevoorrading, dus die kun je aannemen als 80% waar.
De rest is van Venturebeat, een erkende tech nieuws site. 50/50 voor die.

Verwachtte aankondigingsdatum is in Februari, dus de 21e, de dag voor de MWC.
Reputatie 1
Nou beter al weer dan de note 5, ik zie weer mogelijkheden voor een vervolg voor mijn samsung avontuur.
Reputatie 7
Badge +15
Hi all,

Hebben jullie nog vragen over Samsung toestellen? Donderdagavond 14 januari houden we namelijk een vragenuurtje samen met Samsung! Tussen 19.30 - 20.30 beantwoorden zij direct de vragen die gesteld worden! :D

Reputatie 4
Badge +7
S7 op 11maart:http://www.androidplanet.nl/nieuws/samsung-galaxy-s7-lancering/
Ik wil hem graag los kopen zonder abonnement de Samsung Galaxy S 7 hoe veel kost die los ?
Reputatie 7
Badge +15
Hey Huis,

Ik heb je reactie even verplaatst naar het bijbehorende geruchten topic over Samsung. Het is momenteel nog niet bekend wanneer dit toestel uit gaat komen. Wellicht dat je in dit topic een beetje op de hoogte kunt blijven! 🙂
Reputatie 7
Badge +9
En er is weer wat informatie gelekt.

De officiele aankondiging voor de S7 en S7 Edge is op 21 Februari. Op deze dag begint ook meteen de pre-order.

Samsung gaat mogelijk een gratis GEAR VR bij de Pre-orders leveren.

IN DAT GEVAL MOET JE JE REGISTREREN VOOR DE PRE-ORDER ACTIE OP SAMSUNG.NL TUSSEN 21 FEBRUARI EN 10 MAART. Aankopen gedaan bij een winkel of provider zónder pre-registratie komen NIET in aanmerking!

Zo. Bij deze is daar vér op tijd voor gewaarschuwd, en kunnen mensen niet meer komen met "Maar ik wist het niet!".

De store release is (hoogstwaarschijnlijk) op 11 maart.

Dit zijn de voorlopige specs:
Galaxy S7
5.1-inch
4GB RAM
Exynos 8890
32GB Intern
MicroSD slot
3000mAh
12.2M f1/1.7
€699,-

Galaxy S7 edge
5.5-inch
4GB RAM
Exynos 8890
32GB Intern
MicroSD slot
3600mAh
12.2M f1/1.7
€799,-

Alleen de 32GB editie komt via Samsung NL naar Nederland. Verkooppunten als Belsimpel leveren mogelijk ook de 64GB edities via externe import.

Alleen de schermgrootte, camera en de prijzen zijn vrijwel zeker, de rest zijn nog steeds geruchten, al wel vrij betrouwbare.

Hij komt in het begin in 3 kleuren, welke zijn nog niet bekend. Ga maar uit van Zwart, Wit en een derde, nog onbekende, kleur.

Ook zijn er geruchten over een IP67 rating, wat de S5 ook had.

Sources: http://www.sammobile.com/2016/02/11/galaxy-s7-and-galaxy-s7-edge-pre-orders-to-go-live-on-february-21-free-gear-vr-included/

http://androidworld.nl/nieuws/galaxy-s7-pre-order-gear-vr/

http://www.sammobile.com/2016/01/05/galaxy-s7-and-s7-edge-to-feature-water-resistance-microsd-slot-and-large-batteries/

(Ik ben niet van het 'hier heb je een link en ga zelf maar lezen.' Tis een forum, geen Facebook.)

Reageer