Vraag

Google Play Store Time-out verbinding

Reputatie 2
Goeiemorgen !

Ik probeer met mijn Galaxy S de play store te openen om wat apps te downloaden alleen krijg ik telkens een melding '' time-out verbinding''. 
Hoe kan ik dit oplossen ?

6 reacties

Reputatie 3
Goedemorgen,

Ik heb vanochtend ook nog de ''Play Store'' gebruikt en ik had geen problemen.

Mischien kan je even je toestel opnieuw opstarten en dan weer proberen?

Laat je weten of het geholpen heeft?
Reputatie 2
Ik kom er dus achter dat het niet alleen om de playstore gaan maar alles wat via internet(wifi) gaat.
Als ik internet uitzet en weer aan werkt die een minuutje en dan is het internet weer weg terwijl mijn verbindingsignaal "Erg Sterk" is.
Reputatie 4
Hoi,

Het lijkt er dan op dat je DHCP-lease verloopt als je 'm niet gebruikt. Deze zorgt voor de toewijzing van een IP-adres vanuit de router. Je zou hiervoor de router in moeten gaan om te kijken of je je telefoon een statisch IP-adres kan geven.

De eigen ervaring is ook dat een nieuwe router wonderen doet. Afhankelijk van je provider kun je redelijk gemakkelijk een nieuwe laten komen.

Wil je laten of dit werkt?

Gr. Casper.
Reputatie 2

Het lijkt er dan op dat je DHCP-lease verloopt als je 'm niet gebruikt. Deze zorgt voor de toewijzing van een IP-adres vanuit de router. Je zou hiervoor de router in moeten gaan om te kijken of je je telefoon een statisch IP-adres kan geven.

Thnx voor reactie.

Dit gaat een hele klus worden !
Zal zien of het me lukt, nog even ter info: het gaat om een Sitecom WL-309 router.

Dus als dit niet lukt is de enige mogelijkheid een nieuwe router aanschaffen ?
Reputatie 4
Hoi,

Als je je router zelf moet gaan kopen (de meeste providers leveren er eentje mee met het abonnement?), dan zou ik zeker eerst nog even bekijken hoe dat met DHCP-leasing zit. DHCP is een protocol in je router die de aanmelding van apparaten behandeld en hieraan IP-adressen hangt. Om niet door het aantal adressen heen te komen, kan zo'n lease verlopen en dan heb je dus geen feitelijke verbinding meer met je router. De router weet immers niet wie je bent.

Ook kun je, indien het geen router is die geleverd wordt door de provider, waarschijnlijk bij 'logfiles'. Dit zijn bestanden waarin de router in vrij technische termen vermeld wat er aan de hand is. Probeer er eens achter te komen welk IP adres je telefoon krijgt toebedeeld en dan in deze logfiles te achterhalen waar het mis gaat.

Als je hier niet uitkomt, kun je het hier gewoon neerzetten 🙂.

Gr. Casper.
Reputatie 6
@Newgeneration

In de meeste gevallen helpt het om de router opnieuw op te starten, deze geeft dan opnieuw de ip-adressen uit (zorg gewoon dat de telefoon aanstaat met als geselecteerde verbinding jouw router) Wil je laten weten of het probleem is verholpen?

Reageer