Beantwoord

GPS signaal valt weg na kitkat update

• 25 maart 2014
  • 1 reactie
  • 473 Bekeken

Afgelopen weekend heb ik mijn S4 geupdated naar Kitkat. Nu heb ik sinds 2 dagen het probleem dat als ik de navigatie van google maps gebruik na 5 minuten het GPS signaal niet meer gevonden wordt. Vervolgens blijft het GPS symbooltje in de balk branden ook als ik de GPS heb uitgezet en kan het probleem alleen verholpen worden door de telefoon opnieuw op te starten.
Weet iemand misschien een oplossing om dit probleem te verhelpen?

Kipp
icon

Beste antwoord door Kaassausje 25 maart 2014, 19:33

Hoi Kipp200, welkom op het forum.

Heb je na de update ook een backup gemaakt en de fabrieksinstellingen hersteld, telefooncache en dalvik cache geleegd?

Er komen vaak problemen voor na een grote update (niet altijd, wel vaak) en dan is het het beste om het toestel even helemaal "schoon" te maken. Vaak is dat de oplossing.

Mocht je bepaalde apps met voortgang hebben, dan kun je die, wanneer je toestel niet is geroot, backuppen met Helium. Je hebt er wel ook de desktopversie voor nodig, maar dat staat allemaal in de beschrijving. Je vindt Helium in de google play store.

Laat je even weten of het is gelukt en heeft geholpen? 🙂
Bekijk origineel

1 reactie

Hoi Kipp200, welkom op het forum.

Heb je na de update ook een backup gemaakt en de fabrieksinstellingen hersteld, telefooncache en dalvik cache geleegd?

Er komen vaak problemen voor na een grote update (niet altijd, wel vaak) en dan is het het beste om het toestel even helemaal "schoon" te maken. Vaak is dat de oplossing.

Mocht je bepaalde apps met voortgang hebben, dan kun je die, wanneer je toestel niet is geroot, backuppen met Helium. Je hebt er wel ook de desktopversie voor nodig, maar dat staat allemaal in de beschrijving. Je vindt Helium in de google play store.

Laat je even weten of het is gelukt en heeft geholpen? 🙂

Reageer