Beantwoord

Half bevroren scherm note 4

• 19 december 2016
  • 11 reacties
  • 391 Bekeken

Hallo. sinds laatste update naar Mashmallow heb ik op Note 4 aan de rechterkant een bevroren grijs met strepen gedeelte.
Ook begint vaak het rechtergedeelte van het scherm te trillen.
Volgens een Engels forum staat de nieuwe firmware er niet goed op.Is dat bij mij ook het geval?
Heb alles al harde reset gedaan.ook naar fabrieksinstellingen.niets help.hebben jullie oplossing??
Groet Geert.
icon

Beste antwoord door Kikvors 27 december 2016, 14:27

Hoi Hajar,heelaas hebben de tips niet geholpen.
Ik ben in Benidorm naar Vodafone geweest,zij hebben Note 4 softwarematig nagekeken en bevestigen dat waarschijnlijk na laatste update naar Marshmallow iets fout is gegaan.
Ze willen mij graag verder helpen en zouden het dan fijn vinden dat ik overstap naar Vodafone.
Mijn contract bij T Mobile loopt tot juni 2017.
Kan ook leentoestel krijgen maar ik heb nu tijdelijk een goedkoop toestel van Wiko,Lenny 3,werkt prima.
Ik ga over het voorstel van Vodafone nadenken aangezien ik nog garantie heb op de dure Note 4.
Jammer dat T Mobile verder voor mij niks meer kan doen.
Bedankt voor je reactie,gelukkig 2017.
Groet Geert.
Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hoi Kikvors,

Ohh wat balen. Goed dat je dit hier aangeeft bij ons!

Je bent er zelf al mee bezig geweest. In dit soort gevallen adviseren we altijd om een fabrieksreset uit te voeren, jammer om te lezen dat dit bij jou niet tot een oplossing heeft geleid. Heb je jouw toestel ook teruggezet naar de fabrieksinstellingen zonder de back-up terug te plaatsen? Probeer dit ook uit als je dit nog niet hebt gedaan.

Is dit ook niet de oplossing dan wil ik je adviseren om je toestel bij ons ter reparatie aan te bieden. Neem voordat je dit doet een kijkje in dit topic. Hier vind je alle tips en instructies die je kan volgen voordat je aan het reparatieproces begint.
Hoi Issam,heb alles al doorlopen,toestel aangemeld voor reparatie,ben eind april 2017 pas in NL.
Ik ben bedrijf aan opzetten in Spanje,zit wel omhoog met duur Samsung toestel gekocht bij T Mobile,kan het niet gebruiken,heb wel garantie tot juni 2017.
Heb goedkoop toestel,Lenny 3 gekocht,werkt perfect.
Ben wel benieuwd hoe T Mobile of Samsung hier mee omgaan,Samsung heeft niet zo,n beste naam wat storingen verhelpen betreft.
Alvast gelukkig en mooi 2017.
Groet,Geert.
als de software er al fout op staat verhelpt een factory reset het helaas niet altijd. toestel heb je helaas al opgestuurd anders had ik je wel uitgelegd hoe je de volledige software opnieuw had kunnen downloaden en installeren.
Hallo,Elroy 1,ik heb het toestel nog bij me,breng het in april zelf naar t mobile shop.
Ik heb de software al 3 keer opnieuw geinstalleerd,dit via Kies en Smart Switch.
De storing is begonnen na de update van Marshmallow.
Verder alles gedaan,hard reset,accu uit,knop 10 min vast,alle updates.
Volgen Engelse site waarschijnlijk Marshmallow of firmware niet goed geinstalleerd.
Kan ik dat zelf ook doen?
Groet Geert.
Ik weet niet of het toegestaan is hier links te plaatsen, maar ga op google zoeken naar sammobile en kies daar firmware. Zo uit het hoofd heb je denk ik de n910f. Download daar de firmware en installeer het met de programma "odin" deze is daar ook te downloaden. Weet je zo waar je de toestel hebt gekocht? Online winkel of bij tmobile zelf? Indien bij tmobile zelf raad ik je aan de tmobile versie te downloaden ivm garantie. Is toestel via een andere webwinkel gekocht dan kan je gewoon de phn (Nederlandse) versie downloaden. Staat ook op de doos van het toestel als je die nog hebt....
Maar weet je zeker dat het toestel niet gevallen is? Heb zoiets ook een keer meegemaakt bij iemand, toen ik het openmaakte was er een los contact (door vallen) valschade wordt niet gedekt als je het opstuurt en heb je kans op de onderzoekskosten zelf te betalen
Bedankt voor je reactie,toestel gekocht bij T Mobile winkel Lelystad.
Toestel is niet gevallen,contact los kan natuurlijk altijd.
Van firmware downloaden had ik ook al gelezen,aangezien ik dat nog nooit gedaan heb en nog garantie heb tot 15 juni 2017 doe ik dat maar ff niet.
Breng toestel wel weg of ga naar Samsung centrum in Barneveld.
Is wel shit nu ik toestel echt nodig heb,speciaal duur Samsung ding gekocht.
Koop dus geen Samsung meer.Mijn contract bij T Mobile loop nog door tot juni 2017,dan waarschijnlijk naar Vodafone.
Heb kennis die ook telefoon stuk had tijdens garantie periode ,hij kon in Spanje bij Vodafone zo een nieuw toestel ophalen.
Hij had de telefoon ook nodig om bedrijfje op te zetten.
Beste Elroy 1,nogmaals bedankt voor je inzet en reactie,fijne dag.
Groet Geert.
Geen dank geert.

Had je kennis niet een leentoestel gekregen? Of had hij een verzekering genomen? Want ik heb voorheen ook Vodafone gehad, toen mijn toestel kapot ging binnen garantie kreeg ik wel een leentoestel, al heb ik die geweigerd omdat het een hele trage mini toestel was en ik geen genoegen nam met kleiner dan 5.5 inch. Toen maar via marktplaats een gebruikte fatsoenlijker toestel gekocht voor deze "2-3 weken reparatie tijd"

T-Mobile kan hier zelf helaas niets aan doen, hun zijn alleen maar de verkoper. Garantie claims gaan via de fabrikant, het enige wat t-mobile kan doen is het voor je opsturen.

Ergens ook logisch, eerst dient er beoordeeld te worden of het defect niet door de gebruiker is ontstaan. Als elk provider blindelings alle toestellen binnen de garantie omwisselt voor nieuwe dan worden wij "de consumenten" hier de dupe van omdat deze kosten gewoon doorberekend worden in de abbonementsprijs.

In ieder geval succes met je toestel en je bedrijf,en nog fijne feestdagen
Reputatie 7
Badge +20
Hi Geert,

Heb je nog wat gehad aan de tips van Elroy1? Of ga je toch je toestel ter reparatie aanbieden wanneer je terug bent? Mocht je voor de reparatie gaan dan vind je op deze pagina meer informatie over het aanmelden voor een reparatie. Ik wens je nog veel succes met je bedrijf in Spanje en natuurlijk een hele fijne jaarwisseling!
Hoi Hajar,heelaas hebben de tips niet geholpen.
Ik ben in Benidorm naar Vodafone geweest,zij hebben Note 4 softwarematig nagekeken en bevestigen dat waarschijnlijk na laatste update naar Marshmallow iets fout is gegaan.
Ze willen mij graag verder helpen en zouden het dan fijn vinden dat ik overstap naar Vodafone.
Mijn contract bij T Mobile loopt tot juni 2017.
Kan ook leentoestel krijgen maar ik heb nu tijdelijk een goedkoop toestel van Wiko,Lenny 3,werkt prima.
Ik ga over het voorstel van Vodafone nadenken aangezien ik nog garantie heb op de dure Note 4.
Jammer dat T Mobile verder voor mij niks meer kan doen.
Bedankt voor je reactie,gelukkig 2017.
Groet Geert.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Geert,

Jammer om te horen! Als ik iets kon betekenen dan ik dat graag gedaan! Ik hoop dat dit geen reden zal zijn om ons te verlaten. Mocht je nog andere vragen hebben, laat het mij dan weten!

Reageer