Beantwoord

Help! ik ontvang geen sms verificatie

  • 4 februari 2019
  • 26 reacties
  • 1559 Bekeken

Hallo,

Ik kan op mijn samsung s8 geen automatische sms code ontvangen van mijn zorgverzekering. Deze heb ik nodig om in te kunnen loggen op hun website.

Ik heb al verschillende dingen geprobeerd maar niks lijkt te werken.
- Telefoon opnieuw opgestart, werkt niet
- simkaart in andere telefoon gedaan, werkt niet

Inmiddels heb ik zelfs een nieuwe simkaart, maar ik krijg nog steeds geen sms code! Ik heb met de verzekering contact opgenomen, zij zeggen dat bij hun alles goed staat en dat het aan mijn provider of telefooninstellingen ligt.

- ik heb geen geblokkeerde nummers
- als test heeft de klantenservice van tmobile mij een sms verstuurd, deze ontvang ik dan weer wel!

Ik snap er niks meer van, kan iemand mij hiermee helpen aub. Wat kan ik evt. nog controleren in mijn tel instellingen.??

Mvg,
O.
icon

Beste antwoord door Pekero 11 februari 2019, 12:20

Beste mensen, inmiddels ben ik gebeld door een technisch iemand van tmobile die het heeft uitgezocht. Hij geeft aan dat het toch echt foutgaat bij het verzenden van de sms en niet bij het ontvangen. Kortom, ik moet weeer bij de verzekering zijn...
Bekijk origineel

26 reacties

Reputatie 3
Tuurlijk: het Kastje neemt noooooit contact op met de Muur (of omgekeerd) om dit op te lossen!
Dat is namelijk te simpel gedacht en daarom wordt de klant gewoon met een kluitje het riet ingestuurd. Dat is echt lekker simpel voor zowel het Kastje als voor de Muur, ook al lost dit niets op voor de klant!
Beste mensen, inmiddels ben ik gebeld door een technisch iemand van tmobile die het heeft uitgezocht. Hij geeft aan dat het toch echt foutgaat bij het verzenden van de sms en niet bij het ontvangen. Kortom, ik moet weeer bij de verzekering zijn...
Reputatie 3
@Jaimy tja: behalve dat tegenwoordig mensen uit privacy- en veiligheidsoverwegingen wordt afgeraden om anonieme / afgeschermde telefoontjes aan te nemen. En men het wel zo fatsoenlijk vindt dat de initiatiefnemer -de beller- zich als eerste herkenbaar maakt en niet degene die wordt gebeld.

Het lijkt mij dus onverstandig dat T-Mobile als professioneel bedrijf zich nog steeds niets aantrekt van dit soort redelijke en algemeen aanvaarde conventies op dit gebied. En mensen daardoor min of meer “dwingt” anonieme telefoontjes aan te nemen willen ze ondersteuning vanuit T-Mobile niet missen.

Verzoek: stop als T-Mobile met het plegen van anonieme / afgeschermde telefoontjes naar klanten!
(voor de klant is de kans groot dat een anoniem / afgeschermd telefoontje niet gewenst is en veel mensen nemen een dergelijk telefoontje ook niet meer op)
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Pekero,

Wat fijn om te zien dat zoveel andere Community-users jou al geprobeerd hebben te helpen!

Ik kom natuurlijk ook even om het hoekje kijken en ik zie in ons systeem dat dit op 4-2 is doorgezet naar onze specialisten. Zij gaan hier nog verder voor jou induiken en zullen waarschijnlijk ook contact met jou opnemen. Mocht je dus gebeld worden door een anoniem nummer, dan is de kans groot dat wij dat zijn.

Hopelijk gaat het zo helemaal goedkomen!
Reputatie 3
@Pekero helaas: Kastje, Muur, Plafond ... Sterkte!
(En dan ook nog een telefoonnummer van een huisgenoot erbij waarmee het wel lukt? Jij met zijn/haar DigiD? Samen dezelfde verzekering?)
@OndersteSteen
Bij digid staat juiste nummer geregistreerd. Ik heb geprobeerd bij duo in te loggen MET SMS. en dit lukte. Van duo ontvang ik dus wel een sms code. ( en ook van tmobile een test sms)

@CrisTien
Ik moet iedere keer als ik bij mijn financiële gegevens wil kijken, extra verifieren met sms code. Dus niet eenmalig helaas.

Ik kan inderdaad wel mijn telefoonnummer wijzigen naar nummer van huisgenoot, maar na afloop geef ik opnieuw mijn eigen nummer door. Anders kunnen anderen bij mijn gegevens en dat moet ik natuurlijk niet hebben. Kortom heel veel gedoe allemaal
Reputatie 7
Badge +20
Nou ja @OndersteSteen Wat een rare reactie 👎🏻

@Pekero moet je elke keer een SMS-code invullen of is dat eenmalig?
Als het eenmalig is kan je dan misschien hulp vragen van een familie (huisgenoot) om even hun nummer te gebruiken?
bij Mijn verzekering is het namelijk maar een keer om een nieuw apparaat te registreren en/of eerste inlog.
Ik hoor graag van je!
Fijne avond.
Reputatie 3
Ze zijn al bezig met een drietraps verificatie hoor! Zodat ipv nu 50% van de mensheid, dan 75% van de mensheid het niet meer snapt ...
Geef mij maar uitgestoken ogen voor een irisscan of afgehakte vingers voor een vingerafdruk: da’s pas echt veilig!
Alleen jammer dan dat je dat nog steeds niet na kunt kijken bij je zorgverzekeraar omdat je zonder vingers het wachtwoord niet kunt intikken of zonder ogen je SMS kunt lezen ...
Reputatie 7
Badge +18
@Pekero ik zou als ik jou was gewoon op de website van DigiD even kijken of je inlogmethode met je DigiD goed staat. Dat kan gebruikersnaam + wachtwoord zijn. Maar ook met extra beveiliging (= extra rompslomp) met SMS zijn. In het laatste geval gaat mis als je met een verkeerd of ander telefoonnummer bij DigiD bekend bent ...
Vaak vinden zorgverzekeraars het nuttig (NOT!) dat je slechts met deze zgn. “tweewegs verificatie” je gegevens mag inzien omdat het medische gegevens zijn. Gek word je ervan ...

Daarom zei ik ook “Makkelijker kunnen we het niet maken” ...


Tweetraps verificatie (al dan niet via SMS) zou wat mij betreft verplicht moeten worden. Voor dat beetje "rompslomp" krijg je extra veiligheid terug. (Hoewel SMS verificatie de minst veilige optie is). Bedenk eens wat er kan gebeuren als iemand jouw DigiD kaapt wat bij sommige mensen waarschijnlijk niet moeilijk is omdat ze een zwak wachtwoord gebruiken, liefst nog op meerdere sites.
Reputatie 3
@Pekero ik zou als ik jou was gewoon op de website van DigiD even kijken of je inlogmethode met je DigiD goed staat. Dat kan gebruikersnaam + wachtwoord zijn. Maar ook met extra beveiliging (= extra rompslomp) met SMS zijn. In het laatste geval gaat mis als je met een verkeerd of ander telefoonnummer bij DigiD bekend bent ...
Vaak vinden zorgverzekeraars het nuttig (NOT!) dat je slechts met deze zgn. “tweewegs verificatie” je gegevens mag inzien omdat het medische gegevens zijn. Gek word je ervan ...

Daarom zei ik ook “Makkelijker kunnen we het niet maken” ...
Reputatie 7
Badge +18
De vraag van @OndersteSteen is of je voor DigiD ook SMS verificatie gebruikt en of dat wel werkt...
@OndersteSteen
Dit staat los van mijn digid. Inloggen met digid lukt gewoon. Maar als ik naar mijn nota's ga hoor ik een sms te krijgen. Deze sms wordt door besured verstuurd niet door digid.

Het probleem ligt ergens in het ontvangen van de sms. Want de sms wordt wel verstuurd volgens besured. Ik krijg hem echter niet binnen
Reputatie 3
Laatste poging van mijn kant: is bij DigiD je telefoonnummer wel geregistreerd (en geverifieerd?), sta je daar wel met het goeie telefoonnummer in hun systeem?
(derde partij: zullen we die het Plafond noemen?)
”Makkelijker kunnen ze het niet maken”
@OndersteSteen
Precies dit. Om gek van te worden!
Reputatie 3
En de provider zegt dat er niets aan de hand is met je SMS .... Kastje, Muur, Muur, Kastje, etc, etc.
Dat houden ze eindeloos vol en jij schiet er niets mee op. Zucht ...
@Seccie
Ja dat heb ik al gedaan. Zij zeggen dat het aan mijn provider ligt. Bij hun staat alles goed.
Reputatie 6
Badge +8
Hi @Pekero,

Heb je hierover ook al contact opgenomen met je zorgverzekeraar?
Op de website staat dat je bij problemen met inloggen contact kunt opnemen via: 078 611 81 14
In het ziekenhuis kunnen ze me niet weigeren want ik sta gewoon als verzekerd in het systeem. Het gaat mij erom dat ik niet mijn eigen gegevens kan inzien omdat ik dus geen sms code krijg...
Ik zit bij zorgverzekering Besured. Het inloggen moet idd wel met digiD maar als ik in mijn gegevens wil kijken, zoals declaraties of hoeveel eigen risico ik nog heb, moet ik als extra controle een sms bevestiging krijgen. Hier gaat het dus fout.
Reputatie 6
Badge +8
Via welke zorgverzekeraar probeer je in te loggen? Dan kunnen we even met je meedenken.
Reputatie 7
Badge +18
Meeste zorgverzekeringen hebben een optie of zelfs een verplichting om in te loggen via DigID.
Reputatie 3
Even met je zorgverzekeraar overleggen hoe je op een andere manier dan via een SMSje aan je verificatiecode kunt komen om in te loggen lijkt mij het eenvoudigste ...
(je wilt toch niet dat ze in het ziekenhuis je met een gapende wond wegsturen omdat ze niet kunnen verifiëren of je wel verzekerd bent?)
Pfff
Ik ga het proberen bij de klantenservice. Mocht dit niet lukken hoop ik dat tmobile dit wil oppakken.
Bedankt voor je antwoord
Reputatie 3
Badge +2
Het nummer wat daarmee begint zijn origineel van "Lycamobile Netherlands Limited".
Dat wordt wel lastig om daar een andere gebruiker van te vinden denk ik? Je zou ze eens om een test sms kunnen vragen via hun klantenservice https://www.lycamobile.nl/en/.
Wat je ook kan doen is kijken of TMobile bij hen een vraag/klacht kan neerleggen. Ik heb namelijk al eerder wel eens gezien dat Lyca het niet zo nauw neemt met de nummerporteringen, en dat is voor sms ontvangst vanuit het buitenland cruciaal.
Hoi, de eerste 5 cijfers zijn 06843

Reageer