Beantwoord

Hoe maak ik een USB verbinding met mijn samsung GT-I9001 en Kies?

Wat ik ook probeer, maar het lukt mij niet om een verbinding te maken met mijn samsung GT-I9001 telefoon en met Kies.

Wat heb ik al gedaan:
  • Weer eens de laatste versie van kies geinstalleerd op 3 verschillende systemen (XP, Vista en Windows 8.1)
  • Forums nagelezen en alle mogelijk instuctie opgevolgd.
  • Instructie filmpjes van Kies 2 bekeken en de instucties gevolgd
  • Op de telefoon de USB van Kies overgeschakeld naar massaopslag (hiermee heb ik wel een USB verbinding naar de data) en weer terug gezet naar Kies.
  • Drivers opnieuw geinstaleerd
  • FOTA Firmware update geprobeerd, maar zegt dat er geen nieuwere versie is
De melding die ik krijg na het aansluiten van mijn telefoon is:

Het stuurprogramma voor het apparaat is niet geïnstaleerd
Neem contact op met de fabrikant van het apparaat voor hulp bij de installatie.
MTP-apparaat Mislukt

Informatie van mijn telefoon:
  • PDA : I9001BOKP4
  • PHONE : I9001BOKP1
  • CSC : I9001TNLKP3
Wie O Wie kan mij helpen?
icon

Beste antwoord door leroy98ecker 29 december 2013, 22:18

Hallo @IkWeetNie

Welkom op de T-Mobile Community! :)

Dit kan meestal eenvoudig opgelost worden door naar de Windows Update Centrum te gaan. 
Confugratiescherm > Windows update. Installeer daar de updates voor de PC. 
Daar zit meestal ook de driver tussen. (Was bij mij ook het geval.)

Is het zo gelukt? 

Groet Leroy, 

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Badge +13
Hallo @IkWeetNie

Dit kan meestal eenvoudig opgelost worden door naar de Windows Update Centrum te gaan. 

Is het zo gelukt? 

Groet Leroy, 
Reputatie 7
Badge +9
Waarom wil je KIES gebruiken? Ik weet dat veel mensen denken dat je KIES nodig hebt om bestanden te kopieren (a la iTunes), maar dat is niet zo. Je kan gewoon verkenner openen, de telefoon staat onder netwerkapparaten.

Heb je een andere kabel en een andere USB poort geprobeerd?

Heb je een MicroSD? Kun je het eens proberen zonder dat deze in de telefoon zit?

Staat Windows Media Player wel op je PC? (Die is vereist.)

Staan er onder Instellingen --> Beveiliging --> Administratoren -->  een email dienst als administrator aangevinkt? Zo ja, dan kan MTP niet werken.
Dit is allemaal dik in orde.
Als ik een andere Samsung aan mij PC of laptop aansluit blijk het wel te werken. Dus het lijkt aan mijn telefoon te liggen. Maar hoe nu verder??

Hallo @IkWeetNie

Is het zo gelukt? 

Groet Leroy, 
Ik wil KIES gebruiken omdat ik hem wil updaten. Het lukt ook al niet via WIFI met alleen de telefoon. Hoopte dat het met KIES wel werkte. De date is niet het probleem, die haal ik er wel af met de SD kaart, USB zonder KIES of DropBox.
Ook hier mijn vraag, hoe nu verder????

Waarom wil je KIES gebruiken? Ik weet dat veel mensen denken dat je KIES nodig hebt om bestanden te kopieren (a la iTunes), maar dat is niet zo. Je kan gewoon verkenner openen, de telefoon staat onder netwerkapparaten.

Heb je een andere kabel en een andere USB poort geprobeerd?

Heb je een MicroSD? Kun je het eens proberen zonder dat deze in de telefoon zit?

Staat Windows Media Player wel op je PC? (Die is vereist.)

Staan er onder Instellingen --> Beveiliging --> Administratoren -->  een email dienst als administrator aangevinkt? Zo ja, dan kan MTP niet werken.
Reputatie 5
@IkWeetNie ik kan mij voorstellen dat je graag je toestel met KIES wilt verbinden. Heb je KIES al eens opnieuw geïnstalleerd? Wellicht heb je per ongeluk de versie voor android 4.3+ gedownload?

Je zou het ook nog via een andere PC kunnen proberen, of je dan hetzelfde probleem ervaart.

Laat het even weten.

Reageer