Vraag

Hotspot Samsung Galaxy S9 werkt niet

Sinds een paar dagen in het bezit van een samsung s9. Het lukt niet om met andere toestellen (inmiddels vier pogingen op verschillende apparaten gedaan) verbinding te maken via de hotspot van de S9.
- De hotspot is wel zichtbaar,
- Ik kan het wachtwoord invoeren,
- Vervolgens geen foutmelding maar ook geen verbinding.

Via een ander forum een work arround ontdekt maar ook dat werkt niet.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Staat de beveiliging van de hotspot juist ingesteld? Deze met op WPA2 PSK staan. Niet alle apparaten kunnen meer verbinden met een lagere beveiligingsinstelling.

(Controleer ook gelijk de timeout instellingen en de batterij besparingsinstelling voor de Hotspot. Als die aan staan wordt de verbinding uit zichzelf verbroken. Uitzetten voorkomt problemen.)
Dankjewel voor je reactie ShagowLea. Al je suggesties had ik al geprobeerd echter zonder het gewenste effect. Ik ben er inmiddels wel achter gekomen dat ik de verschillende apparaten handmatig kan toevoegen (naam apparaat en MAC adres invoeren). Niet bepaald een gebruiksvriendelijke manier. Automatisch verbinden lukt dus nog steeds niet. Om die reden laat ik dit 'draadje' nog intact.
HI @Mark TCO , I have exactly the same problem. How did you exactly solve it? By choosing "allowed devices" and adding your computer manually?
Reputatie 2
Mark TCO schreef:

Sinds een paar dagen in het bezit van een samsung s9. Het lukt niet om met andere toestellen (inmiddels vier pogingen op verschillende apparaten gedaan) verbinding te maken via de hotspot van de S9.
- De hotspot is wel zichtbaar,
- Ik kan het wachtwoord invoeren,
- Vervolgens geen foutmelding maar ook geen verbinding.

Via een ander forum een work arround ontdekt maar ook dat werkt niet.

hi mark tco,

probeer dit even kijken of het lukt.

--> Mobiele netwerken --> Namen toegangspunten. Een van de toegangspunten heet waarschijnlijk Internet. Druk daarop. Laat alle instellingen zoals ze zijn, behalve 'Type toegangspunt'. Meestal staat hier 'default, mms'. Haal dat weg en zet er alleen een sterretje: * voor in de plaats. Hierdoor accepteert hij alle beschikbare vormen van dataverkeer, en zou hij dus ook het protocol voor tethering moeten accepteren.

Dus voor de duidelijkheid: alleen je Type toegangspunt in * veranderen. Bij het aanpassen van andere instellingen hier kan het zijn dat je mobiele internet of andere diensten als MMS niet langer werken.
@h.charkaoui that worked, thank you!! 🙂
Reputatie 2
Jokoe schreef:

@h.charkaoui that worked, thank you!! :)

you're welcome 👍

Reageer