Vraag

Huawei ascend herkent sim only kaart niet

• 30 april 2016
  • 6 reacties
  • 683 Bekeken

Beste forum volgers,

Onlangs heb ik een sim only abonnement van Ben afgesloten voor mijn zoon.
Hij zou mijn oude Huawei Ascend gaan gebruiken.

In mijn vrouw haar (nog oudere telefoon Nokia E72) telefoon doet hij het gekgenoeg wel.
Ik heb inmiddels alles al gepobeert.
Fabrieksinstellingen teruggezet, alles eraf gegooid, aan- en uitzetten ....etc etc.

Weet iemand wat ik nog kan doen?

Wanneer ik de kaart erin steek dan geeft hij niet de optie "toets code in".
Dat doet hij bij de telefoon van mijn vrouw wel.
In die telefoon werkt de kaart nu goed.

Waarom in die van mij niet?

Wie kan mij helpen?

Met dank en groet, Ronald de Frel

6 reacties

Werkt de card reader wel in de desbetreffende telefoon, probeer eens of een andere sim verschil toont.
Reputatie 6
Badge +17
Hallo Ronald,

Welkom op het T-Mobile Forum!

Erg vreemd dat je Huawei toestel niet goed werkt. We gaan graag voor je op zoek naar een oplossing!

Heb je zoals Frutjuh vroeg ook al een andere simkaart in je toestel getest? Welke simkaart werkt wel in de telefoon? Waar heb je de telefoon aangeschaft? Is deze wel simlock vrij? Stuur mij in een https://forum.t-mobile.nl/nieuws-345/stuur-privebericht-242953<br /> het IMEI nummer, dan kan ik controleren of deze door ons is geleverd.

Alvast bedankt voor je antwoorden. 🙂
Ik heb de Huawei gewoon bij T-Mobile gekregen bij een abonnement.
De telefoon werkte altijd prima met de simkaart van mijn oude abonnement.
Nooit problemen meer gehad.

Ik heb eerst een sim only van T-mobile genomen....dat werkte niet ook niet bij de 2e simkaart die mij werd opgestuurd.
Het werd uiteindelijk geweten aan de dekking.

Toen gekeken wie wel een goede dekking bij ons had.
Dat bleek Ben te zijn.

De simkaart van Ben werkt wel in andere telefoons maar niet in die van mij.

Blijft allemaal wat vreemd.
Reputatie 7
Badge +9
Gekke vraag: Heb je het toestel al eens opnieuw opgestart met de SIMkaart erin? In de meeste toestellen is het namelijk niet mogelijk SIMkaarten te wisselen zonder te rebooten.
Ja hoor. Heb ik een aantal keren gedaan. Zonder resultaat.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Ronald,

Dankjewel voor je reactie! Heb je ook simkaarten van ander providers in jouw toestel getest? Zo niet, zou je dat willen uittesten? Wellicht zit er een simlock op je toestel en doet je toestel het alleen met een T-Mobile simkaart. Op deze pagina kun je de simlock verwijderen.

Laat je ons weten of het hiermee is opgelost?

Reageer