Beantwoord

Instellingen Samsung Galaxy S3 (GT-I9305)

• 25 april 2016
  • 6 reacties
  • 289 Bekeken

Hoe stel ik mijn Samsung Galaxy S3 het beste in?

Ik heb gisteren mijn toestel gereset en wil hem helemaal opnieuw gaan stellen (zonder root) . Hoe kan ik dit het beste doen?

Met vriendelijke groet,
Robert van de Kamp
icon

Beste antwoord door Amy 28 april 2016, 13:06

Hey Robert,

Wanneer je het toestel gereset hebt presteert hij over het algemeen al het beste. Wanneer je vervolgens (veel) apps installeert zal je toestel meestal wat langzamer worden. Wel vind je in dit topic een tip om je toestel sneller te maken en in dit topic vind je verschillende tips om je batterijduur te verlengen. Je zou bijvoorbeeld ook een task killer kunnen installeren om je geheugen schoon te houden.

Hopelijk heb je hier wat aan Robert! Mocht je nog tegen problemen aanlopen met je toestel dan zou je ook dit topic even kunnen doorkijken. Daar vind je allerlei tips voor wanneer je toestel niet optimaal meer presteert. 🙂

Houd je ons op de hoogte?
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hoi Robert,

Fijn om te horen dat het gelukt is met het resetten van je toestel. En nu aan de slag om alles weer netjes in te stellen. 🙂 We hebben een speciale toestelhulp pagina waar ook de Samsung Galaxy S3 tussenstaat. Daar vind je onder meer de instellingen voor mail en internet. Kun je daar eens naar kijken?

Heb je daar voldoende aan of heb je nog andere vragen? Stel ze dan gerust, we helpen je graag!
Beste Thalina,

de mail -en internetinstellingen heb ik al, maar ben op zoek naar de instellingen waar je telefoon het snelst en best presteert.

Met vriendelijke groet,
Robert van de Kamp
Reputatie 7
Badge +15
Hey Robert,

Wanneer je het toestel gereset hebt presteert hij over het algemeen al het beste. Wanneer je vervolgens (veel) apps installeert zal je toestel meestal wat langzamer worden. Wel vind je in dit topic een tip om je toestel sneller te maken en in dit topic vind je verschillende tips om je batterijduur te verlengen. Je zou bijvoorbeeld ook een task killer kunnen installeren om je geheugen schoon te houden.

Hopelijk heb je hier wat aan Robert! Mocht je nog tegen problemen aanlopen met je toestel dan zou je ook dit topic even kunnen doorkijken. Daar vind je allerlei tips voor wanneer je toestel niet optimaal meer presteert. 🙂

Houd je ons op de hoogte?
Beste Amy,

Bedankt voor je reactie. Wat betreft het topic om je batterijduur te verlengen, hier had Shadowlea me ook al eens op gewezen. Ik zit nu nog met 3 vragen.

Ik heb Nova Launcher op mijn smartphone staan en dan horizontaal scrollen. Maar als ik nu naar mijn apps ga krijg ik eerst 1 a 2 zwarte pagina's voordat ik daadwerkelijk mijn apps krijg. Hoe kan ik dit oplossen?

Verder ben ik nog op zoek naar een appje die mijn ramstatus automatisch opschoont zodat ik daar niet meer naar om hoef te kijken. Ik heb dit al eerder gevraagd, maar nog geen reactie mogen ontvangen.

Verder ben ik nog op zoek naar een appje die alle restanten van appjes die ik verwijderd heb er af gooit. Heb je een suggestie?

Ik zie je reactie graag tegemoet.

Met vriendelijke groet,
Robert van de Kamp
Reputatie 7
Badge +9
Nova heeft als het goed is een optie om in te stellen hoe je bladert door je tabs in de app drawer. Als deze staat op doorbladeren tussen tabs, krijg je eerst widgets en dergelijke te zien voor je de apps ziet. Zet die optie uit.

Zo'n app bestaat niet. Android staat dit niet toe. Wat je wel kan gebruiken is Greenify, die forceer-sluit alle apps die je aan de sluimerlijst toe voegt als je de snelkoppeling voor sluimeren gebruikt.

Android is gebouwd op Linux, niet op Windows. Er blijft geen register entry over na een de-installatie. De beste manier is om onder Instellingen > Applicatiebeheer de app te openen die je wil verwijderen, en dan eerst op Data Verwijderen en Cache Wissen te klikken. Dan is alles weg vóór je gaat installeren.
Nova heeft als het goed is een optie om in te stellen hoe je bladert door je tabs in de app drawer. Als deze staat op doorbladeren tussen tabs, krijg je eerst widgets en dergelijke te zien voor je de apps ziet. Zet die optie uit.
Dit klopt, ik heb Nova ook als launcher. Je vindt deze optie onder Nova instellingen -> Drawer -> Geavanceerd. Het is de bovenste optie, 'Tabbladen isoleren'.

Onder Drawer -> Drawer groepen (kopje) -> Drawer groepen (optie) kun je instellen dat je de apps eerst wilt zien. Lang drukken op de naam apps en naar boven verslepen. (Je kan daar ook nieuwe tabbladen maken en verwijderen.)

Reageer