Beantwoord

Interne opslagruimte vol. Verplaatsen naar SD-kaart niet mogelijk?

• Doet lekker mee
  • 1 reactie
Hoi,
ik heb een samsung galaxy Ace. Elke keer weer krijg ik een melding dat mijn intern telefoongeheugen bijna leeg is na een update.
Als ik dan kijk bij mijn overzicht staat er: 163MB/181MB bij opslag maar 224MB/7,28GB bij externe SD-kaart. Ik wil heel graag whatsapp, facebook en andere grote programma's verplaatsen naar mijn SD-kaart maar mijn mobiel geeft aan dat dat niet kan (je kunt dat knopje niet indrukken, tis grijs). Weet iemand wat ik hieraan kan doen..ik kan nu namelijk geen enkele update meer doen voor onder andere whatsapp.

groet,
HND
icon

Beste antwoord door Amy 10 maart 2016, 18:05

Hallo allemaal,

Wij zien dat dit topic de laatste tijd weer veel bezocht is. Dit is een verouderd topic en om het overzicht te bewaren hebben we de verschillende tips voor je op een rijtje gezet:

Wanneer je interne geheugen vol is kun je door apps en bestanden op de SD-kaart op te slaan ruimte maken op je interne geheugen. Dit kun je doen in je Instellingen > Applicaties > Applicaties beheren. Daar kun je een app selecteren en kiezen voor 'Verplaatsen naar SD-Kaart'. Voor het gemak heb ik hier ook even onderstaande video voor gemaakt.

https://www.youtube.com/watch?v=uwlTnHWYr4g&feature=youtu.be

Is deze optie niet mogelijk bij een app dan is het niet mogelijk om die app te verplaatsen. Ook je foto's kun je opslaan op je SD-Kaart. Dit doe je door in de instellingen in de camera app te kiezen voor Opslag(locatie) > Geheugenkaart.

Lukt het helemaal niet om apps te verplaatsen naar je SD-kaart? Dan zou het probleem aan de softwareversie kunnen liggen. Ga na of je toestel de laatste softwareversie heeft of neem een kijkje in dit topic.

Nog vragen hierover? Stel ze in dit topic! 🙂

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
@HND; Welkom op het T-Mobile forum.

Je gaat naar instellingen- applicaties- applicaties beheren. Kies vervolgens voor de tab 'Alles'. Kies vervolgens een app. Er verschijnt informatie van de applicatie die je geselecteerd hebt. In dit scherm bevind zich een knop met de naam 'verpl. naar SD-kaart'. Zo kopieer je een applicatie naar je SD. Natuurlijk kan dat ook andersom.
@Killerbee89 hoi!
ja dat is nou juist het probleem..dat knopje kan ik niet indrukken (grijs).. ik kan alleen kiezen voor stoppen forceren, verwijderen etc. 😞!
Reputatie 7
@HND; Herkend jou mobiel jou SD-Kaart. Kan jij op bestanden die op jou SD-Kaart staan komen?
Killerbee89 schreef:

@HND; Herkend jou mobiel jou SD-Kaart. Kan jij op bestanden die op jou SD-Kaart staan komen?

Ik heb hetzelfde probleem. kan wel foto's bekijken op SD-kaart, maar bij downloaden/installeren Apps geeft toestel:

"installeren op usb-opslag of SD-kaart is mislukt". (Oplossing volgens ander forum stock-kernel terugflashen?? hoe??)
Bekend probleem..sommige apps laten zich niet naar de sd-kaart verplaatsen. Er schijnen trucjes te zijn, zoek maar eens op fora die over geheugenproblemen gaan. Mijn advies: nieuwe telefoon met groter geheugen!

@HND; Welkom op het T-Mobile forum.Je gaat naar instellingen- applicaties- applicaties beheren. Kies vervolgens voor de tab 'Alles'. Kies vervolgens een app. Er verschijnt informatie van de applicatie die je geselecteerd hebt. In dit scherm bevind zich een knop met de naam 'verpl. naar SD-kaart'. Zo kopieer je een applicatie naar je SD. Natuurlijk kan dat ook andersom.

bij mij kan je niet verpl naar sd kaart,deze optie is niet verlicht .ik heb er bijna niets op staan alleen facebook en whatsapp heb twiter en hyves er al afgegoid en nog heb ik de melding 😢

Hoi,ik heb een samsung galaxy Ace. Elke keer weer krijg ik een melding dat mijn intern telefoongeheugen bijna leeg is na een update.Als ik dan kijk bij mijn overzicht staat er: 163MB/181MB bij opslag maar 224MB/7,28GB bij externe SD-kaart. Ik wil heel graag whatsapp, facebook en andere grote programma's verplaatsen naar mijn SD-kaart maar mijn mobiel geeft aan dat dat niet kan (je kunt dat knopje niet indrukken, tis grijs). Weet iemand wat ik hieraan kan doen..ik kan nu namelijk geen enkele update meer doen voor onder andere whatsapp. groet,HND

HND! IK HEB PRECIES HETZELFDE ! Ben al naar de winkel geweest en raad mij aan hem op te sturen dat ze hem maken maar danheb i twee weken geen telefon 😞
Precies hetzelfde probleem!!! Ook ik krijg te pas en te onpas de melding dat de opslag vol is en verplaatsen lukt niet.En sinds kort is mijn batterij na 2 uur leeg! Geen idee hoe dat komt. Heb alles tijdens standby al uitgezet en toch is hij heel snel leeg.
Irritant!!
er zijn verschillende apps die dit op een ongeroote telefoon kunnen doen,
alleen niet met facebook en whatsapp.
daarvoor moet je em rooten(vervalt de garantie zeggen ze dan)
om apps standaard op je sd te instaleren: modinstalllocation ff google
heb ik op mijn tablet gedaan
werkt goed je kan dan alles op je sd zetten zelfs verschillende lauchers(niet aan te raden wordt hij sloom van)

Precies hetzelfde probleem!!! Ook ik krijg te pas en te onpas de melding dat de opslag vol is en verplaatsen lukt niet.En sinds kort is mijn batterij na 2 uur leeg! Geen idee hoe dat komt. Heb alles tijdens standby al uitgezet en toch is hij heel snel leeg.
Irritant!!

oudere telefoon, ouder dan 2 jaar?
accu kan maar 1000 keer worden opgeladen( ongeveer 2 jaar met elke dag opladen)
nieuwe accu en klaar is kees
Reputatie 7
Badge +15
Hallo allemaal,

Wij zien dat dit topic de laatste tijd weer veel bezocht is. Dit is een verouderd topic en om het overzicht te bewaren hebben we de verschillende tips voor je op een rijtje gezet:

Wanneer je interne geheugen vol is kun je door apps en bestanden op de SD-kaart op te slaan ruimte maken op je interne geheugen. Dit kun je doen in je Instellingen > Applicaties > Applicaties beheren. Daar kun je een app selecteren en kiezen voor 'Verplaatsen naar SD-Kaart'. Voor het gemak heb ik hier ook even onderstaande video voor gemaakt.

https://www.youtube.com/watch?v=uwlTnHWYr4g&feature=youtu.be

Is deze optie niet mogelijk bij een app dan is het niet mogelijk om die app te verplaatsen. Ook je foto's kun je opslaan op je SD-Kaart. Dit doe je door in de instellingen in de camera app te kiezen voor Opslag(locatie) > Geheugenkaart.

Lukt het helemaal niet om apps te verplaatsen naar je SD-kaart? Dan zou het probleem aan de softwareversie kunnen liggen. Ga na of je toestel de laatste softwareversie heeft of neem een kijkje in dit topic.

Nog vragen hierover? Stel ze in dit topic! 🙂
Goedemiddag,

Mijn moeder heeft hetzelfde probleem. Dus ik heb een 32 GB SD geïnstalleerd, maar er is geen enkele mogelijkheid om ook maar 1 app om te zetten. Waarom is er een slot in de telefoon ingebouwd als je er toch niks mee kan?
Reputatie 7
Badge +9
@Jeffreyslam
De MicroSD is bedoelt voor media, niet voor apps.
ShadowLea schreef:

@Jeffreyslam
De MicroSD is bedoelt voor media, niet voor apps.

Dankjewel voor deze eye-opener :S Ik heb om dezelfde reden een MicroSD gekocht, maar dat helpt inderdaad mijn interne geheugen niet. Nu begrijp ik waarom ik geen apps kan overzetten.

Reageer