Vraag

Internetverbinding valt telkens weg

  • 4 februari 2013
  • 25 reacties
  • 3011 Bekeken

  • Doet lekker mee
  • 3 reacties
Ik heb sinds begin januari last van het volgende:
- 3g verbinding valt weg: status balkjes tonen geen bereik of zijn grijs en tot de helft gevult. Ik moet mijn Samsung Galaxy Nexus uit en aanzetten om weer (tijdelijk) een internetverbinding te hebben.
- Soms geeft mijn toestel aan dat ik wel een 3g verbinding heb, maar als ik dan whatsapp gebruik, dan krijg ik geen status te zien en krijg ik geen berichten binnen. Start ik een app dan heb ik geen verbinding. Schakel ik mijn toestel uit en weer aan dan krijg ik ineens alle berichten achter elkaar van whatsapp.
- Telefoon toestel doet een reboot zo nu en dan uit zichzelf. Meestal werkt internet het daarna niet: grijze balkjes half bereik.

Is dit een storing? Of ligt dit aan mijn simkaart? De simkaart is ondertussen al een jaar of 10 (?) oud.

25 reacties

Reputatie 7
@Diob

Dit probleem wordt bijna zeker door je oude simkaart veroorzaakt. Ik heb je kosteloos een nieuwe simkaart opgestuurd. De simkaart zul je binnen 3 dagen ontvangen. Zodra je deze hebt ontvangen dan kun je hem activeren via My T-Mobile. Op dat moment word je telefoon nummer overgezet van je oude naar je nieuwe simkaart. Wil je laten weten of de nieuwe simkaart heeft geholpen? 🙂
goeiemorgen 

mijn wi-fi netwerk val ook steeds weg en ik moet lang wachten tot hij er weer goeie wi-fi bereik heb 
 
grt 
Reputatie 5
@Diob wat vervelend dat je deze problemen nog steeds ervaart! Zou je een netwerkklacht willen indienen via onze netwerkkaart? Dan zullen onze netwerkspecialisten dit uitzoeken!
Reputatie 5
@Berent Welkom op het forum! Ik zie dat je een oude simkaart bezit welke voor deze problemen kan zorgen. Ik stuur je kosteloos een nieuwe toe. Laat je even weten of het zo wel / niet is opgelost?
Mijn internetverbinding valt steeds weg, kan het opgelost worden?
heb ik sinds gisteravond ook last van super irritant kan niet appen en als ik berichtjes verstuur of ontvang zit er wel 20 minuten tussen
Reputatie 6
Badge +16
@dolphingirl

Allereerst welkom op het forum!

Ik zie dat je op dit moment gebruik maakt van een verouderde simkaart. Ik heb je daarom gelijk kosteloos een nieuwe simkaart toegestuurd. Zodra je deze ontvangen hebt kan je deze zelf activeren via My T-Mobile onder het kopje "Service & Contact".

@remyyoel111

Heb je jouw toestel al een keer helemaal uit en weer aan gezet? Heb je daarnaast de juiste netwerkinstellingen op je toestel staan? Dit kan je controleren door de stappen op toestelhulp te volgen om de juiste instellingen in te stellen. 🙂
@razza ja dit heb ik al gedaan en verbinding valt nog steeds vaak weg
@ remyyoul111

Wat vervelend zeg! 😞 Sinds wanneer ervaar je dit probleem? Heb je hier op bepaalde locaties last van of ervaar je dit overal? Je zou kunnen proberen om je simkaart in een ander toestel te doen om er op die manier achter te komen of het probleem wellicht toestelgerelateerd is.

Wanneer je alleen op een bepaalde locatie last van dit probleem hebt en het probleem verdwijnt niet wanneer je de simkaart in een ander toestel gebruikt, dan zal het probleem hoogstwaarschijnlijk te maken hebben met het netwerk. Via onze dekkingskaart kan je hier een melding van maken. Een netwerkspecialist zal een onderzoek instellen en jou dan een terugkoppeling geven wanneer dit onderzoek is afgerond. Laat je even weten of het is gelukt? 🙂
@ tjaard86

Ik zie dat jouw vraag al in dit topic is beantwoord. Om het Forum voor iedereen overzichtelijk te houden wil ik je vragen om je vraag voortaan maar op een plek te stellen, dan krijg je ook het snelst antwoord. Dit staat overigens ook in de huisregels van het Forum 🙂
Zelfde probleem met iPhone 5, van bijna vol bereik naar 0,0 terwijl ik stil sta. Zowel mobiel als 3G vallen soms volledig weg.
Reputatie 5
@Dvanes Welkom op het T-Mobile forum!

Ik zie dat je onlangs een nieuwe simkaart in gebruik hebt genomen, heeft dit het probleem opgelost? Heb je je netwerk instellingen al eens hersteld op je iPhone?

Heb je daarnaast je simkaart al eens in combinatie met een ander toestel gebruikt? Zo kunnen we een toesteldefect uitsluiten. :)

Ervaar je dit probleem op meerdere locaties?

Laat het even weten! 🙂
Sinds gisteren avond doet mijn internet het ineens niet meer die van me nicht ook niet die heeft ook tmobile en zodra wa uit klundert zijn doet hij het wel heel raar. Wat kan daar het probleem van zijn.? Vind het wel heel apart
Reputatie 7
Badge +9
@sabiinee___ Er zijn meer meldingen van signaalproblemen in en rond Klundert. https://forum.t-mobile.nl/netwerk-347/geen-3g-op-samsungs-galaxy-s3-206957/

Storing, vermoed ik.
goedemorgen,
Ik heb sinds eregister geen 3G/Edge bereik meer (aka geen internet) in omgeving Zaandam, Zeist, Volendam + dat mijn internetbundel wel blijft doorlopen wat ik een beetje vreemd vind.
Het gaat om een Apple Iphone 5 (eerste levering).
Hoop op een reactie

mvg Faby
Reputatie 5
@Faby_NL Welkom!

Ik zie dat je momenteel gebruikmaakt van de internetsnelheid die hoort bij de Onbeperkt Internet Voordeelbundel (64 kbps). Kan het zijn dat je de bandbreedte voor een applicatie gebruikt, bijvoorbeeld e-mail, waardoor je geen ruimte overhebt voor je overige taken?

Ervaar je dit probleem ook wanneer je je simkaart in combinatie met een ander toestel gebruikt?
@https://"https://forum.t-mobile.nl/members/faby_nl-302565/" Welkom!

Ik zie dat je momenteel gebruikmaakt van de internetsnelheid die hoort bij de Onbeperkt Internet Voordeelbundel (64 kbps). Kan het zijn dat je de bandbreedte voor een applicatie gebruikt, bijvoorbeeld e-mail, waardoor je geen ruimte overhebt voor je overige taken?

Ervaar je dit probleem ook wanneer je je simkaart in combinatie met een ander toestel gebruikt?


klopt, ik ben al over mijn bundel heen dus het wordt verlaagd. Ik zal het nog even met een andere telefoon proberen, maar op mijn eigen telefoon heb ik geen verbinding(ik zie het ook niet staan. Alleen de GPRS balkjes). Ik heb ookal andere apps afgesloten(voor internet) en blijf dan geen verbinding hebben.
@ Faby_NL

Bedankt voor je reactie! Als ik je dus goed begrijp heb je helemaal geen internetverbinding? Zou je de netwerkinstellingen even kunnen herstellen? Dit kan je vinden in je toestel door te kiezen voor Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen. Mocht dat niet het gewenste resultaat hebben, probeer je simkaart dan inderdaad even in een ander toestel. Ik hoor graag van je of het is gelukt! 🙂
ik heb ook steeds dat mijn 3g wegvalt ik ben pas klant van t-mobile  en door deze storing valt ook steeds whats app uit en maakt steeds opnieuw verbinding vaak lukt dit niet en moet ik eerst netwerk uit en dan weer aanzetten denk het ook weer eens goed te doen
weer een hoop geld weg 

alles gaat mis
@ jan iphone

Welkom op het T-Mobile Forum!

Grrr, dat lijkt me inderdaad behoorlijk frustrerend.. Ik zie dat je inmiddels telefonisch contact hebt gehad met de klantenservice. Laat je even weten of dit het probleem heeft opgelost? Ik hoor dit graag van je! 🙂
Ik heb altijd hier een goed bereik en verbinding gehad op 6412wk in Heerlen. sinds een half jaar heb ik problemen met alle 3 mijn Dongles, een 4g huawei, een 3g huawei, en een Alcatel one Touch x200, met Linux, Windows XP, vista, 7 of 8. wat ik ook doe, na een paar pagina's bezoeken hou ik wel een verbinding en bereik, maar krijg geen gegevens meer binnen of verzonden. internet Explorer, Firefox, of chrome blijven dan zoeken/wachten op de host/website... zodra ik de verbinding verbreek en opnieuw verbind doet ie het gewoon weer 5 minuten. ik moet erbij vermelden dat de mobiele Dongles de sim kaart als Orange herkennen en dat ie telkens aangeeft dat ie op T-Mobile netwerk roamt. dit heb ik aangegeven toen ik pas dit simkaartje kreeg bij mijn abonnement. ik zou het op prijs stellen als deze storing kan worden verholpen.
Hoi Michel,

Ik heb mijn nieuwe simkaart nu een paar dagen in gebruik. De problemen doen zich nog steeds voor (vandaag nog op de snelweg: grijze balken, geen verbinding). Vooral in de omgeving van mijn postcode heb ik hier last van.

Met vriendelijke groet.
Reputatie 5
@Diob zou je willen testen of je dit probleem ook ervaart wanneer je de simkaart in een ander toestel plaatst?
Beste Tom,

Ook in een ander toestel heb ik last van de eerste twee problemen.
Het derde probleem heb ik opgelost door bij "Services" google services framework cache te legen en te stoppen en vervolgens geforceerd mijn telefoon te updaten naar Android 4.2.2.
Ik heb sinds een week precies het zelfde probleem op mijn iPhone5. Ik wordt er gek van, telkens valt 3G weg. Reset van netwerkinstellingen helpt niet. Nat een reset komen wel plotseling visual voicemails van een dag oud binnen. Heel vreemd.
Verder was ik afgelopen week in Zweden waar ik alleen gebruik kon maken van het TELIA netwerk (E). Handmatig switchen naar een 3G netwerk ging niet, automatisch ging mijn toestel weer naar TELIA. Internet was daar tergend traag en werkte vaker niet dan wel. Ik heb hiervoor wel een weekpas van 15 euro aangeschaft. Dat was echt een aanfluiting.

Reageer